Tore Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Har et "offentlig" gallery 2 (nyeste).. Hvor folk laster opp bilder rett fra speilreflexkamera, har jeg noen mulighet til å få autoskalert om så ikke 8Mb store bilder blir liggende på webhotellet.? Endret 30. september 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 En htaccessfil vil kunne lage begrensninger på hvor store filene som kan lastes opp kan være, Vet ikke om folk som prøver større filer vil få en informativ melding om dette fra siden selv, så legg gjerne til et notat om det på sidens regler eller andre steder som er synelige for brukerene, slik at de kan forholde seg til restriksjoene og ikke bli frustrert når de ikke kan laste opp store bilder. Hvorfor noen vil laste opp så store bilder er ikke forståelig for min del, men det får jo være din og dine brukere sin sak Her er en lenke til Gallery2 sin wiki. Problemstillingen er her reversert, men du kan bruke informasjonen som står der til å restriktere filstørrelser. Thumbnails og skalering av bilder er også fullt mulig. Om jeg husker riktig, skal det være tilgjengelig fra adminpanelet. Søk gjerne i Wikien lenket til over for mer detaljer rundt det. Ellers vil jeg også be deg om å informere dine brukere for bedre bruk av din side, og skalere, redigere og skifte formater på bilder selv, uten at du skal måtte tette alle smutthull for at de ikke skal overlaste dine tjenester. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Der fant jeg ut hvordan jeg kan gjøre det manuelt vertfall.. rediger foto --> endre foto --> skaler & hake bort behold original. Har også skrevet en forklaring på hvorfor de bør skalere før de laster opp en 8mb stor fil... *løst?* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå