Reeve Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Hei Jeg har en kompis som sier at man får kjøpt Lettcider med 0.7% alkoholnivå i butikker når man er under 18 år. Han har visst selv gjort det flere ganger på den lokale Europrisbutikken. Han har også spurt om han har lov til å kjøpe dette og at han er under 18 år, men de sier allikevel at det er lovlig. Jeg tror ikke på at det er lovlig, men at det er mulig han har fått kjøpt. Hva sier egentlig loven om dette? Jeg trodde ikke det var lov å selge noe drikke med alkohol i til personer under 18 år (rødsprit etc. er ikke drikkevarer her:P) Flasken som han får kjøpt og som Europrisbutikken er den under: Endret 28. september 2007 av _Zeke 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Da jeg solgte denne brusen på europris fikk vi streng beskjed om 18 års grense. Alkohol er alkohol, uansett prosent mener jeg Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det er ikke 18års grense på det. Da skal det merkes med 18 års merke, som vanlig cider. Det er jo alkohol i dårlige druer og mange andre ting.. Så lite alkohol kan du ikke bli brisen på... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Det er ikke 18års grense på det. Da skal det merkes med 18 års merke, som vanlig cider. Det er jo alkohol i dårlige druer og mange andre ting.. Så lite alkohol kan du ikke bli brisen på... 9595850[/snapback] Det kan du. Du må bare drikke nok 1 Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Gidder ikke regne ut hvor mange sånne flasket du måtte ha drikket da.. Sikkert nok til at du hadde død av det :!: med andre ord ikke en så veldig realistisk mulighet, spesielt at et barn skulle klart det hehe Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Alt over 0,7% volum alkohol er det 18-årsgrense på. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Det står ikke 18-årsgrense, men trodde de fleste butikker alikevel velger å ikke selge til personer under 18. Vet det finnes flere slike butikker. Der jeg jobbet tidligere var det lov en periode, men så sluttet dem. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Loven sier at alkoholholdig drikke er definert som alt med over 2,5% volum alkohol, men at alt mellom 0,7% og 2,5% også vil være 18 årsgrense på. Vil det si at 0,7% er 18 eller ikke 18? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det vil seie at 0.7% = 18 års aldersgrense. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Er 18 år på den cideren her på berget. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Alkoholfritt øl er merket med Klasse A som innebærer at det er tillatt med inntil 0,7 volumprosent alkohol. Det er ingen aldersgrense på hverken cider eller øl som har 0,7% alkohol eller mindre. For å si det sånn: det er en grunn til at cideren på europris har akkurat 0,7% alkohol i seg. Europris har jo normalt ikke bevilgning til å selge alkoholinnholdige drikker, dermed er nok cideren som alkoholfri å regne og kan selges til mindreårige. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Så 6 flasker med cider=1 pils? Kan bli mye pissing dette :!: Lenke til kommentar
Jan Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Da jeg solgte denne brusen på europris fikk vi streng beskjed om 18 års grense. Alkohol er alkohol, uansett prosent mener jeg 9595838[/snapback] Heh.. Okei, du er klar over at det innebærer endel? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Så 6 flasker med cider=1 pils? Kan bli mye pissing dette :!: 9609386[/snapback] Ja, så det vil også si at du rekker ikke bli brisen før du spyr, driter og pisser cider i vinkler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå