Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

Synes maskinen bruker en evighet på å starte opp. Mulig det er fordi den er stappet full av småprogrammer fra Toshiba. Tror det blir en formatering snart, og en ren Vista-innstallasjon. Har ikke tatt av plasten på de recovery-CDene, noen som vet om det finnes en ren Vista-innstallasjon der? Eller følger det med alle de små tulleprogrammene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det veit jeg, merka det. ;) Vista kan jo allikevel være en forklaring på hvorfor han ikke får noen spill til å fungere. Diablo II funker ikke i Vista. :\

BTW, noen som veit om det går ann å sette PC-en til 4:3, som vanlige ikke widescreenskjermer, når man vil spille spill som ikke støtter widescreen?

..og en ting til, noen som veit åssen man fjerner de SINNSYKT irriterende boksene som spretter opp hele tiden når man prøver å åpne programmer og spør om du startet handligen, om programmet får admintilgang, osv?

Lenke til kommentar

Noen som har forsøkt å spille av HD DVD-film?

Jeg forsøkte nå, og får følgende feilmelding hver gang:

"Kan ikke spille av.

Et annet program som bruker pc-ens videofunksjon, kan være aktivt."

Har prøvd å lukke alle programmer, reboote. Prøvd både den medfølgende Toshiba HD DVD-spiller og Media Center.

Edit: Forsøkte å spille av en vanlig DVD-film, og det gikk silkemykt. Noen andre som har testet HD DVD-film?

Endret av Spillarkivet.no
Lenke til kommentar
Toshibas F-panel lagger mye for meg og, unødvendig funksjon. Går det ann å skru av dette, men fremdeles beholde funksjonene?

At spill ikke fungerer ordentlig kan jo være på grunn av Vista.

Det er mulig å deaktivere F-panel så den ikke vises på skjermen.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
BTW, noen som veit om det går ann å sette PC-en til 4:3, som vanlige ikke widescreenskjermer, når man vil spille spill som ikke støtter widescreen?
Høyreklikk på skrivebordet, velg NVIDIA kontrollpanel,  gå på Skjerm Endre flatskjermskalering, velg Ikke skaler eller Bruk NVIDIA-skalering med fast størrelsesforhold. Anbefaler i de fleste tilfeller Ikke skaler.

..og en ting til, noen som veit åssen man fjerner de SINNSYKT irriterende boksene som spretter opp hele tiden når man prøver å åpne programmer og spør om du startet handligen, om programmet får admintilgang, osv?
Gå på Kontrollpanel, velg Brukerkontoer, gå på Slå Brukerkonto Kontroll av eller på(har engelsk Vista, så er muligens ikke 100% likt, og om du har flere kontoer må du gå innpå deg selv som admin), og så huker du av Brukerkonto Kontroll (UAC) og trykker ok. =)
Lenke til kommentar

@vistagames: hvor kan du deaktivere f-panel? Det funker forsåvidt greit her, men er litt irriterende innimellom...

mvh

EDIT: Tok et søk på Toshiba på PC, og da kom det jammen opp et kontroll-panel for f-panel, hvor jeg kunne deaktivere!! Nice, til meg selv! :)0

Endret av sirandrew214
Lenke til kommentar

hehe...hva er f panel? mon tro om det plager meg?

jeg har konkludert med at f.e.a.r umulig kan fungere godt i vista...hos meg hakker allt noe helt sinnsykt, selv i 800 x640 og alt på low! trykker jeg på autodetect inne i spillet velger det alt på maximum så det er neppe hardware som streiker....finnes sikkert en patch ellerno.

leste litt om hd dvd avspilling på notebookforum...det var en eller annen lur løsning for å spille de av...husker ikke i farta hva det var....en codec kanskje? jeg anbefaler matroskapack...den er skikkelig hd orientert:)

Lenke til kommentar

tja...det diskuteres jo fortsatt...den i sli er billigere og jeg tror personlig den er bedre til spilling også, men er ikke særlig inne på disse sli greiene, vet heller ikke hvor mange spill som støtter sli....så å si alle? de fleste? få? eller de aller færreste?

men den modellen har jo større prosessor da

Lenke til kommentar
Toshibas F-panel lagger mye for meg og, unødvendig funksjon. Går det ann å skru av dette, men fremdeles beholde funksjonene?

At spill ikke fungerer ordentlig kan jo være på grunn av Vista.

Det er mulig å deaktivere F-panel så den ikke vises på skjermen.

Vet du hvor? Har prøvd å søke men finner ingen resultater.

Høyreklikk på skrivebordet, velg NVIDIA kontrollpanel, gå på Skjerm Endre flatskjermskalering, velg Ikke skaler eller Bruk NVIDIA-skalering med fast størrelsesforhold. Anbefaler i de fleste tilfeller Ikke skaler.

Gå på Kontrollpanel, velg Brukerkontoer, gå på Slå Brukerkonto Kontroll av eller på(har engelsk Vista, så er muligens ikke 100% likt, og om du har flere kontoer må du gå innpå deg selv som admin), og så huker du av Brukerkonto Kontroll (UAC) og trykker ok. =)

Tusen takk! :D Har prøvd å finne ut det en stund.

Lenke til kommentar

f taster i toppen av skjermen? de har ikke jeg...men jeg avinnstallerte en god del første gang jeg slo på maskinen, så da tok jeg sikkert dem også....hehe

jeg plages med bioshock...introfilmen spilles og så stopper alt opp....jeg VET at dette spillet skal flyte som juling på denne maskinen så jeg lurer på om det kan være skjermkortdriveren....har noen andre hær prøvd spillet på x200? hvilken driver bruker dere isåfall? jeg bruker 163.71

Lenke til kommentar
jeg har en modifisert driver...ikke fra laptopvideo2go vell og merke....har lest litt rundt og folk sier at 163.44 drivern funker på bioshock...skal prøve den litt senere....

Jeg bruker 163.75 og Bioshock går fint hos meg.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...