Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

Er med noen småprogramer, men ikke verre enn at jeg har latt det være på maskinen.

La inn et bilde av lokket over her, tatt med mobilen, så det er ikke helt bra, men du ser sånn nogenlunde hvordan det ser ut.

Følger med recovery-disker.

Har ikke spilt noen av de nye ennå, men halflife 2 går på fullt nivå, også Splinter Cell Double agent.

Ikke noe problem med lyden. Den lille ristingen jeg hørte en gang, tror jeg sikkert var subwooferen som ristet i dvd-drevet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du starter maskinen for første gang instaleres vista.

Men det følger også med en vista CD vesiden av :)

Ok, sjekket brenner-informasjonen i brennerprogrammet mitt, og der kan dere se selv hva som er huket av i info-vinduet jeg fikk opp!!

Wohoo! :)

Hvilket program brukte du?

Lenke til kommentar

Ser at det har kommet ytterligere en variant for salg det seneste døgnet. Denne har T7500 CPU og 8700GT kort. Uansett, ETA er puffa enda lengre tilbake nå (midten av november) Utenom Dell 1730, finnes det noen andre 17 tommers maskiner med T7500 og 8700GT, evt 8600 GT SLI, Tilgjengelige i dag? Har herpa skjermen på laptopen og er i akutt behov av en ny. Har prøvd avansert søk i prisguiden med 8700GT valgt uten at jeg fant noe (Ikke en gang X200 eller Dell 1730 kom opp)

Lenke til kommentar

Sitter å skal bestille nå, men er veldig usikker på om jeg skal bestille 21C fra amentio til 14400 eller 20T til 15300. Bedre Gpu og cpu 800 kroner billigere. Men da må jeg vente lenger, pluss at ingen andre har prøvd denne nye typen før. *Gruble*

Lenke til kommentar

den version med 8600gt sli kommer vell også en gang i november....

spill: jeg har nå prøvd bf2 og cod4...begge flyter som juling. har hørt folk som har prøvd war in conflict (det skal være sinnsykt krevende) han hadde på medium og 1680x1050 i oppløsning og fikk fps på rundt 20....når han slo ned til 1280 x 800 gikk spillet greit sa han...folk sier også at bioshock kan kjøres på max med denne maskinen

ulyd: jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg faktisk har denne lyden eller ikke, så det er altså ikke noe du merker noe særlig av

varme: ja...PC-en er kaldere en låra mine...selv under spilling

hd dvd brenner: tja...si det....tror ikke på det før jeg har prøvd det selv...men jeg er positiv i og med at sirandrew124 er så påståelig:)

støy: så å si ikke eksisterende....hører hd rommen, men selv på den er det en funskjon der du kan velge mellom stille eller normal...vifta hører jeg meget sjeldent og da er den også ganske stille

bloatware: ja...her er det faktisk endel...og den plata som følger med er en recovery og blir å fylle maskinen din med programmene på nytt hvis du bruker den...annbefaler å bruke en clean vista plate åsså din egen cd key så kan du heller laste ned de program du måtte ønske på toshibas nettside....

ellers så kan jeg si at fingeravtrykkleseren er en snop sak....nå slipper jeg å huske noe som helst slags passord...trur du kan registrere rundt 20 fingre på den...å d burde holde med mindre du er fra tjernobyl eller hiroshima/nagasaki

jeg synes knappene på tastaturet bråker endel og fjernkontrollen var litt plastikk - fantastikk,og jeg har en tendens til å komme borti den hurtigsaken på touchpadden når jeg en sjelden gang bruker den. men alt dette er luksus problem spør du meg...

superjorn

Lenke til kommentar
Utenom Dell 1730, finnes det noen andre 17 tommers maskiner med T7500 og 8700GT, evt 8600 GT SLI, Tilgjengelige i dag? Har herpa skjermen på laptopen og er i akutt behov av en ny. Har prøvd avansert søk i prisguiden med 8700GT valgt uten at jeg fant noe (Ikke en gang X200 eller Dell 1730 kom opp)

Ikke som jeg veit om, nei.

Lenke til kommentar
Har ikke giddet/hatt råd til å kjøpe en hd-dvd-brennbar plate ennå, men på klistrelappen på pc står det hd-dvd R, på spilleren på siden står det Hd-dvd R, og i manualen står det at det er en hd-dvd-brenner, så jeg er litt spent selv ja. (hva nå R står for vet ikke jeg...)

Er ikke R read og W write?

R = Recordable

RW = Rewritable

Lenke til kommentar

Hei!

Litt informasjon fra oss i Toshiba til dere som lurer:

1. De fleste Toshiba Satellite X200-20T har faktisk en HD-DVD brenner, selv om den kun er spesifisert med HD-DVD ROM. Bakgrunnen for dette er at maskinen i utgangspunktet kun leveres med HD-DVD ROM, men på ett punkt i produksjonen har vi manglet spillere og da satt inn HD-DVD brennere i stedet. Det kommer da kun som en bonus for de som har det, og det er den samme brenneren som vi leverer i Toshiba Qosmio G40-10G. Derfor kan det være lurt for de som ønsker å brenne HD-DVD å ta en titt etter DVD-drivere til Qosmio G40-10G ;-)

2. Arvtakeren til Satellite X200-20T heter Satellite X200-21C. Den kommer i november, er utseendemessig helt lik dagens modell og har følgende hovedspesifikasjoner:

- Intel Core 2 Duo procesor T7500 2.2 GHz, 4MB L2, 800MHz FSB

- 1GB+1GB + 1GB Intel Turbomemory

- 320GB (160GB+160GB)

- 17.0" TFT WSXGA+ TruBrite 1,680 x 1050

- NVIDIA SLI dual GeForce ® 8600M GT 512MB dedicated (1279MB Turbocache)

- HD-DVD ROM / DVD SuperMulti DL Recorder

- Integrated WiFi 802.11a/g/n & Bluetooth

- Microsoft® Windows® Vista Home Premium

Endret av ToshibaPC
Lenke til kommentar

Fantastisk! :) Takk for svar fra en som vet og kan. Det er alltid morsomt og bra, så slipper man all gjettingen.

Kanskje du, Per Jostein, har svar på den prosessor-tingen som ble spurt om tidligere i tråden her, hvorfor det kommer opp i systemegenskaper én prosessor på 7300, og én på 7700? Snittet av dette blir jo 7500, men den er jo solgt som 7300? Kanskje det er slik at det var manko på 7300 prosessor også, og at vi er extra heldige IGJEN?? :D

mvh, Jan

Lenke til kommentar
Fantastisk! :) Takk for svar fra en som vet og kan. Det er alltid morsomt og bra, så slipper man all gjettingen.

Kanskje du, Per Jostein, har svar på den prosessor-tingen som ble spurt om tidligere i tråden her, hvorfor det kommer opp i systemegenskaper én prosessor på 7300, og én på 7700? Snittet av dette blir jo 7500, men den er jo solgt som 7300? Kanskje det er slik at det var manko på 7300 prosessor også, og at vi er extra heldige IGJEN?? :D

mvh, Jan

Hei!

Dette vil fremstå slik med noen Core2 Duo 7000-serie prosessorer, hvor den "første" prosessoren er den reelle, mens det vil stå T7700 som nr. 2. Dette har imidlertid ingen praktisk betydning, og vi må nok "skuffe deg" med at X200-20T faktisk har en T7300 prosessor, som spesifisert.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet ut X200, og jeg er strålende fornøyd.

Snakk om å få en maskin som drar alt av spill, får 4500 i 3DMark 06 med nye drivere uten overklokke.

Så er det så mange andre ting som er bra.

Endelig en bærbar som ikke blir overhodet varm. Du kan spille i timesvis og håndflaten er like tørr og fin.

Lyden er helt suveren. Overasket hvor bra lyden er i denne her.

Maskinen ser tøff ut, den veier ikke mye med tanke på hvor mye som sitter i den.

Ikke bråker den. HD-DVD innebygget.

Full pott hos meg.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Er 8600m gt kortene som kommer med Satellite X200-21C de med 256mb gddr3 ram hver, eller de vanlige med 512mb ddr2? En på noen av de foregående sidene som visstnok kjente noen i Toshiba sa at det var snakk om 2x256mb, og alle 256mb versjonene jeg har sett av 8600mb gt har vært gddr3.

edit: Vet du noe om hva Satellite X200-21C får i 3dmark06? Ved diverse sammenligner jeg har gjort vil den faktisk yte dårligere enn den gamle versjonen om det er snakk om vanlige 8600gt (7900 gs yter 400 3dmark mer enn 8600gt single, og i sli bare 200 mer enn 8700gt). Dette vil også mest sannsynlig føre til høyere varme/vekt (er nok minimalt, men allikevel), og dårligere ytelse i spill som ikke støtter sli, eller har dårlig støtte for dette. Så det er vel den gode versjonen av 8600gt det er snakk om? Kan ikke være god business om den har dårligere grafikk-ytelse...

NB: Dette er kun spekulasjoner!

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Har hatt flere poblemer nå med denne PC-en etter at jeg har fått prøvd den en stund.

Først fikk jeg problemer med noen drivere, måtte instalere noen av de manuelt. Og det virker som om spill ikke fungerer ordentlig. Ganske treg når jeg går inn i IE. Høyre vifte bråker mye mer enn den venstre. Noen ganger hvis jeg ser på film eller noe så plutselig fryser PC-en og jeg må slå den av med av knappen, noe som ikke er veldig bra. Hakker utrolig mye når jeg åpner Panel for toshiba F taster.

Og som jeg ha erfart tidligere fra forhandlere så er det ikke lett og få byttet inn denne med sånne "feil" siden det er vanskelig å vise de dette, de kommer bare sikkert til og si noe som "Nei vi kan ikke se at det er noe feil med denne"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...