SPiLL Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Uansett kan jeg ikke si meg enig med VistaGames. SLI-modellen er et langt bedre kjøp. Bedre prosessor, og ikke så altfor langt ifra dobbel grafikkytelse (uklokket). SLI støttes av de aller fleste nye spill, og eldre spill tror jeg ikke 1x8600gt får noen problemer med. Tipper disse kortene har 512mb GDDR3-ram mtp. at SLI-oppsettet har dobbelt så høy ytelse som vanlig 8600gt (SLI har vel maks 60-80% ytelsesøkning). Det vil med andre ord si at ytelsen ligner litt på den thomsSim87 får. Dette er dog bare spekulasjoner, men er ganske sikker på at SLI-oppsettet er bedre, og det er nok ikke uten grunn at Toshiba byttet. Om det også stemmer at 8700 bare var et overklokket 8600, så kan man vel komme et stykke med å overklokke SLI-oppsettet. =) At SLI er bra er det ingen tvil om, spesielt i 3DMark 06, men det er værre med spill. Selv om spill støtter SLI betyr det ikke at det er like bra optimalisert som for eksempel 3DMark 06. Jeg trur heller ikke at 8700 kortet er et overklokket 8600 kort, det er noe mer. Virker som NVidia gikk vekk fra 8700 og lager kun nå kort 8600 til 8800. Her er noe jeg fant angående 8600 og 8700 he new chip is essentially a higher-clocked 8600M GT: both GPUs contain 32 unified shader engines - Nvidia calls them Stream processors - but while the 8600M GT is clocked at 475MHz, the 8700M GT runs at 625MHz. The two chips' memory banks are clocked at 700MHz and 800MHz, respectively. The new, enthusiast-oriented chip has a texture fill rate of ten billion texture elements per second to the 8600M GT's 7.6 billion. Nvidia quoted big performance gains over the old GeForce Go 7900 GS, but a more apposite comparison would be with the 8600M GT and 8600M GS, but we'll have to wait for independent testing before we can workout which of the three chips offers the best price:performance ratio. Both GPUs connect to 512MB of GDDR 3 graphics memory over a 128-bit bus. However, Nvidia said the 8700M GT's bus is configured in a "dual-rank" mode. It has bandwidth of 25.6GBps - the 8600M GT's is 22.4GBps. Link Endret 17. desember 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
dredg Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Uansett kan jeg ikke si meg enig med VistaGames. SLI-modellen er et langt bedre kjøp. Bedre prosessor, og ikke så altfor langt ifra dobbel grafikkytelse (uklokket). SLI støttes av de aller fleste nye spill, og eldre spill tror jeg ikke 1x8600gt får noen problemer med. Tipper disse kortene har 512mb GDDR3-ram mtp. at SLI-oppsettet har dobbelt så høy ytelse som vanlig 8600gt (SLI har vel maks 60-80% ytelsesøkning). Det vil med andre ord si at ytelsen ligner litt på den thomsSim87 får. Dette er dog bare spekulasjoner, men er ganske sikker på at SLI-oppsettet er bedre, og det er nok ikke uten grunn at Toshiba byttet. Om det også stemmer at 8700 bare var et overklokket 8600, så kan man vel komme et stykke med å overklokke SLI-oppsettet. =) At SLI er bra er det ingen tvil om, spesielt i 3DMark 06, men det er værre med spill. Selv om spill støtter SLI betyr det ikke at det er like bra optimalisert som for eksempel 3DMark 06. Jeg trur heller ikke at 8700 kortet er et overklokket 8600 kort, det er noe mer. Virker som NVidia gikk vekk fra 8700 og lager kun nå kort 8600 til 8800. Her er noe jeg fant angående 8600 og 8700 he new chip is essentially a higher-clocked 8600M GT: both GPUs contain 32 unified shader engines - Nvidia calls them Stream processors - but while the 8600M GT is clocked at 475MHz, the 8700M GT runs at 625MHz. The two chips' memory banks are clocked at 700MHz and 800MHz, respectively. The new, enthusiast-oriented chip has a texture fill rate of ten billion texture elements per second to the 8600M GT's 7.6 billion. Nvidia quoted big performance gains over the old GeForce Go 7900 GS, but a more apposite comparison would be with the 8600M GT and 8600M GS, but we'll have to wait for independent testing before we can workout which of the three chips offers the best price:performance ratio. Both GPUs connect to 512MB of GDDR 3 graphics memory over a 128-bit bus. However, Nvidia said the 8700M GT's bus is configured in a "dual-rank" mode. It has bandwidth of 25.6GBps - the 8600M GT's is 22.4GBps. Link Denne teksten du har hentet frem her sier jo at det stort sett bare er clockspeeden som er høyere på 8700 kortet. Eller? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Da ser det jo ut som det er bekreftet at 8700 i praksis bare er et oppklokket 8600. =) Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 8700 har dual-rank, noe som ikke 8600 har. Men for min dell spiller det ingen trille, jeg er fornøyd at jeg klarer å kjøre high i Crysis med 8700 GT. Lenke til kommentar
cgodard Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 God dag, godtfolk. Jeg har nå eid en C21 i en ukes tid, og må si meg meget fornøyd! Hellgate London og Bioshock går glatt, og 3D Mark gir meg ca 6850 med nyeste Toshiba og Nvidia drivere (Takk til tidligere poster for tips). Selvom det meste er fryd og gammen, bortsett fra at Vista er pain og jeg er for lat til å installere XP, har jeg allikevel lyst til å overklokke for å få bedre ytelse. Har som sagt lest tidligere poster, men det er lite informasjon om akkurat C21 modellen. Jeg lette også rundt gjennom google for å finne noe konkrete tall for overklokking, men for en amatør som meg så hjalp lite av det jeg fant. Har nå installert nTune og RivaTuner, men er usikker på hvor høyt jeg kan tørre å klokke opp og hvordan jeg skal gå frem. Ble også litt forundret over at RivaTuner og nTune viste forskjellige tall på Core og Memory, samt at jeg ikke fant ut hvor man kan stiller på Shaders gjennom nTune?? Uansett, noen som kunne gitt meg noen tips om hvor høyt det er trygt å overklokke og hvordan jeg skal gå frem uten å ødelegge noen komponenter? F.eks, stabilitetstesten i nTune noe jeg burde kjøre for å se om instillingene jeg har byttet til er stabile? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 prøv å holdr temparaturen lav, klokk litt og litt opp, hvist tempen blir for høy(70+?) eller PC-en blir ustabil så klokker du litt ned:) Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 God dag, godtfolk. Jeg har nå eid en C21 i en ukes tid, og må si meg meget fornøyd! Hellgate London og Bioshock går glatt, og 3D Mark gir meg ca 6850 med nyeste Toshiba og Nvidia drivere (Takk til tidligere poster for tips). Selvom det meste er fryd og gammen, bortsett fra at Vista er pain og jeg er for lat til å installere XP, har jeg allikevel lyst til å overklokke for å få bedre ytelse. Har som sagt lest tidligere poster, men det er lite informasjon om akkurat C21 modellen. Hei Har du link til denne PC modellen? Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 God dag, godtfolk. Jeg har nå eid en C21 i en ukes tid, og må si meg meget fornøyd! Hellgate London og Bioshock går glatt, og 3D Mark gir meg ca 6850 med nyeste Toshiba og Nvidia drivere (Takk til tidligere poster for tips). Selvom det meste er fryd og gammen, bortsett fra at Vista er pain og jeg er for lat til å installere XP, har jeg allikevel lyst til å overklokke for å få bedre ytelse. Har som sagt lest tidligere poster, men det er lite informasjon om akkurat C21 modellen. Jeg lette også rundt gjennom google for å finne noe konkrete tall for overklokking, men for en amatør som meg så hjalp lite av det jeg fant. Har nå installert nTune og RivaTuner, men er usikker på hvor høyt jeg kan tørre å klokke opp og hvordan jeg skal gå frem. Ble også litt forundret over at RivaTuner og nTune viste forskjellige tall på Core og Memory, samt at jeg ikke fant ut hvor man kan stiller på Shaders gjennom nTune?? Uansett, noen som kunne gitt meg noen tips om hvor høyt det er trygt å overklokke og hvordan jeg skal gå frem uten å ødelegge noen komponenter? F.eks, stabilitetstesten i nTune noe jeg burde kjøre for å se om instillingene jeg har byttet til er stabile? På forhånd takk! Det er ikke lett å klokke om du ikke vet hva du gjør. Men temp er veldig viktig å følge med på. Nå er du en av de lykkelige X200 eiere og som du vet har den et super kjølesystem. Så det er store muligheter for å klokke uten at tempen blir for høy. Selv har jeg satt et mål der 70 grader er maks og jeg ligger i dag under det, så jeg er veldig fornøyd Ellers kjører du tunge programmer som 3DMark og Crysis, se etter spikes eller annet som ikke skal være der. Bruker du skjermkort drivere fra Toshiba eller Laptopvideo2go? Husk at det er litt tricky om du skal spille av HD-DVD filmer om du bruker de sistnevnte driverene. Oppdater alle drivere som er nyere, spesielt Bios. I skrivende stund er det vel 1.90 som er siste Bios versjon. Lykke til Lenke til kommentar
cgodard Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Det er ikke lett å klokke om du ikke vet hva du gjør. Men temp er veldig viktig å følge med på. Nå er du en av de lykkelige X200 eiere og som du vet har den et super kjølesystem. Så det er store muligheter for å klokke uten at tempen blir for høy. Selv har jeg satt et mål der 70 grader er maks og jeg ligger i dag under det, så jeg er veldig fornøyd Ellers kjører du tunge programmer som 3DMark og Crysis, se etter spikes eller annet som ikke skal være der. Bruker du skjermkort drivere fra Toshiba eller Laptopvideo2go? Husk at det er litt tricky om du skal spille av HD-DVD filmer om du bruker de sistnevnte driverene. Oppdater alle drivere som er nyere, spesielt Bios. I skrivende stund er det vel 1.90 som er siste Bios versjon. Lykke til Jeg har Bios versjon 1.90, men skjermkort drivere fra Nvidia sine sider, og ikke Laptopvideo2go. Trodde disse var de samme? Har ikke hatt noen problemer med de jeg bruker fra Nvidia sine sider, som er versjon 169.25. Ser nå at de nyeste på Laptopvideo2go sine sider er 169.22. Burde jeg bytte? Apropos HD-DVD er ikke dette noe stress. Ser aldri på Uansett så skal jeg prøve meg litt frem på overklokking imorgen, dog jeg har noen spørsmål angående nevnte programmer. Har lest at nTune ikke lagrer innstillingene for hver gang man booter (dette finner jeg vel forsåvidt ut av imorgen) og at RivaTuner ikke fungerer med de seneste Nvidia driverne. Stemmer dette? Tenker hvertfall på å holde meg til nTune, da dette virker som enklest å bruke, og ta ditt råd ved å holde meg under 70 grader Vet noen forresten om begge GPUene blir klokket av å stille på samme bar/siffer i nTune når det er SLI, eller er det noe hokuspokus som skal til? Endret 19. desember 2007 av cgodard Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ser nå at de nyeste på Laptopvideo2go sine sider er 169.22. Burde jeg bytte? Nyeste på laptopvideo2go er 169.25 =) Lastet den ned i helgen Lenke til kommentar
theoball Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Nå er jeg oppe og går med beistet (C21), som jeg fikk i går. Brukte laaang tid på å laste ned de nyeste driverene fra Toshiba, virker som de sitter på en dobbel ISDN-linje i sin ende.. Vista suger, og fryser så hemningsløst ofte at jeg kommer til å installere XP på den så snart jeg får tid. Av spill har jeg bare fått prøvd Heroes of Might an Magic, dette går som en drøm (selv om jeg ikke tror det støtter SLI). Alt i alt - helt som forventet, godt fornøyd Lenke til kommentar
Moff Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Bioshock funka ikke så jeg lasta ned en anbefalt driver på denne tråden. Bioshock funka perfekt. Men nå funker de mer gamle spilla i slow motion. alt går sakte i spill som Rune og XIII .. Kompapabilitetsmodus funker ikke Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Nå er jeg oppe og går med beistet (C21), som jeg fikk i går. Brukte laaang tid på å laste ned de nyeste driverene fra Toshiba, virker som de sitter på en dobbel ISDN-linje i sin ende.. Vista suger, og fryser så hemningsløst ofte at jeg kommer til å installere XP på den så snart jeg får tid. Av spill har jeg bare fått prøvd Heroes of Might an Magic, dette går som en drøm (selv om jeg ikke tror det støtter SLI). Alt i alt - helt som forventet, godt fornøyd Gratulerer Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Har hatt denne Pc-en en stund nå. Alt fungerer utmerket bortsett fra driveren til skjermkortet. NVIDIA GeForce 8700M GT Har problemer med at det klikker i spill, og at jeg ofte må kjøre dårlige instillingere i spillene for å kunne kjøre de. Blant annet i Battlefield 2. Så finnes det andre drivere enn den ene driveren som er på toshibas hjemmeside? Jeg har også et annet problem angående hodetelefoner. Jeg må ha øreklokkene koblet til pcen når jeg starter den for at de skal fungere, tar jeg de inni mens pcen sviver får jeg ikke lyd i de. Endret 24. desember 2007 av Vighilicious Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Har hatt denne Pc-en en stund nå. Alt fungerer utmerket bortsett fra driveren til skjermkortet. NVIDIA GeForce 8700M GT Har problemer med at det klikker i spill, og at jeg ofte må kjøre dårlige instillingere i spillene for å kunne kjøre de. Blant annet i Battlefield 2. Så finnes det andre drivere enn den ene driveren som er på toshibas hjemmeside? Jeg har også et annet problem angående hodetelefoner. Jeg må ha øreklokkene koblet til pcen når jeg starter den for at de skal fungere, tar jeg de inni mens pcen sviver får jeg ikke lyd i de. Klikker aldri her, men jeg bruker kun nyere drivere som er å få tak i fra laptopvideo2go. Rart det med øreklokkene, bruker selv men har ikke samme problemet som deg. Fungerer så fort jeg plugger de inn. Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Nye skjermkort drivere fra Toshiba er ute nå. Kan lastes ned fra Toshiba sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Dere som har kjøpt maskinen, er dere fornøyde? Den virker jo som et godt kompromiss i dagens marked med SLi løsning til en god pris. Har litt dårlige erfaringer med min nåværende Toshiba, tastaturet er elendig, en minnebrikke gikk føyka og harddisken lager nå noen spennende lyder. Utover det har den vært god. Hva synes dere er bra og hva synes dere er dårlig? Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Dere som har kjøpt maskinen, er dere fornøyde? Den virker jo som et godt kompromiss i dagens marked med SLi løsning til en god pris. Har litt dårlige erfaringer med min nåværende Toshiba, tastaturet er elendig, en minnebrikke gikk føyka og harddisken lager nå noen spennende lyder. Utover det har den vært god. Hva synes dere er bra og hva synes dere er dårlig? Se bakover i tråden, står hvorfor X200 er så utrolig bra. Har hatt en del bærbare gjennom årene, de har som regel blitt erstattet med en stasjonær da jeg ikke har vært 100% fornøyd. X200 har jeg hatt i en stund nå, og jeg kan si jeg er 100% fornøyd. Så hos meg er det full pott! Endret 29. desember 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
JRF Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Må bare henge meg på og si at jeg også er godt fornøyd med min X200. Den er det nærmeste du kommer et komplett bærbart underholdningssenter. Jeg har ikke SLi versjonen men med 8700GT kort og jeg får spilt Crysis, Bioshock og andre krevende spill med bra detaljnivå og bra framerate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå