Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

såvidt jeg vet har ingen fått klørne i en c21 enda....(8600sli modellen) (fan, jeg blir aldri å lære meg forskjellen på 20t og c21) og det skal vell godt gjøres å få tak i den før jul :no:

uansett: er det noen som har noen sikre kilder på disse 8800 tallene? har lest høyt å lavt om kortet, men det meste jeg finner er folk som skriver på div forum og disse er vell ikke helt seriøse...

vistagames: hvor høy temp er for mye temp sa du? skal probbe å klokke like høyt som deg i morgen å se hvor mye jeg får hehe :grin:

Du kan kjøre tempen ganske høyt opp på en bærbar. Har lest folk som har tempen oppe i 90 grader og enda mere, men jeg vil ha den lavest mulig. Mindre vifte støy og så er det sunnere for systemet.

Husk at du må også gjøre en liten fiks for å bruke HD-DVD med de nye skjermkort driverene fra laptopvideo2go.

Ikke store jobben, men må editere litt i inf fila.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan gi meg noen grunner til å ikkje kjøpe HP Pavilion Media Center HDX9130EO ?

Vet dette er helt feil sted å spørre men har lenge lest her inne i og med at jeg har ventet på oppgraderingen te X200, men siden heile driten brant ned måtte eg se etter andre PC-er.. Eneste eg tenker på er størrelsen på den, men den ska i bunn og grunn stå heme meste parten av tiden.

Noen som kan gi noe tilbake meldinger på spec på den??

Mvh Christian

Lenke til kommentar

En venn av meg bekrefter at han har vært i kontakt med Norek og skal ha bestilt en x200 C21 til oss begge. De skal visstnok komme inn 01/12 være fremme hos oss den 03/12.

Ikke halshugg meg om dette ikke stemmer, men det er verdt å sjekke ut hvis du er keen nok på en x200 før jul :)

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg noen grunner til å ikkje kjøpe HP Pavilion Media Center HDX9130EO ?

Hvis du tenker i forhold til X200 så er jo størrelse/vekt den viktigste forskjellen. over 3 kg tyngre og tre tommer større diagonalmål gjør at det er to vidt forskjellige maskiner på dette området, selv om pris og ytelse ligger i samme sjikt. Hvis vekt er uviktig og du sjelden/aldri skal ha maskinen ut av huset er det ett helt greit kjøp.

Lenke til kommentar
I spill som støtter SLI så vil X200 sammenlignet med HDX ha ganske mye bedre ytelse. Ellers er de ganske like ytelsesmessig, X200 har vel kanskje litt dårligere spillytelse om SLI ikke støttes.

Skjermkortet som sitter i X200 (ikke SLI modellen) er kraftigere og bedre.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
I spill som støtter SLI så vil X200 sammenlignet med HDX ha ganske mye bedre ytelse. Ellers er de ganske like ytelsesmessig, X200 har vel kanskje litt dårligere spillytelse om SLI ikke støttes.

Skjermkortet som sitter i X200 (ikke SLI modellen) er kraftigere og bedre.

Hva har det med saken å gjøre?

edit:

Men den er vel ikke ute lengre?
Nei, denne er faset ut. Denne modellen var uansett dårligere og dyrere enn den som er nå, så er ikke akkurat et stort tap. Endret av Innos
Lenke til kommentar

Noen som har fått tak i den oppgraderte versjonen av x200 enda?

Skulle likt å høre noe feedback fra de som har fått seg en :)

Bestillingen min fra netshop ble utsatt....igjen :thumbdown:

Etter det jeg har sett, er det bare elkjøp som har den på lager per dags dato. ( Dog til en pris av nesten 18 000...)Alle de andre butikkene har en ubekreftet dato på når de får den inn.

Ganske surt ...

Endret av Fasius
Lenke til kommentar

Ikke bestill bærbar pc fra netshop! Både prisen og servicen (spesielt ved reperasjon) er forferdelig, og tar usannsynlig lang tid. Om dette er veldig viktig kjøp av komplett, om dette ikke er megaviktig, men fortsatt et dilemma, kjøp av amentio (god erfaring med dem, men har enda ikke opplevd retur, de har derimot lavest pris).

Lenke til kommentar

Var på to FNAC-butikker i Paris i går (ala El-kjøp, bare bedre) . Der hadde de utstilt på rekke og rad haugevis med bærbare modeller fra forskjellige produsenter. Her hadde de to utgaver av X200'en - den ene med 2.4 og den andre 2.2 GHz CPU - begge for øvrig med 8700 GT'en. Disse sto rett ved siden av Asus G2S'en. Jeg må bare si en ting: Jeg ble veldig skuffet over Toshiba'en. Svartnivået er svært dårlig! Svart er grått akkurat som på min nåværende bærbare. Dette har irritert meg mye i spill og film - både dårlig svartnivå og blasse farger. Asus G2S'en til en mye hyggeligere pris derimot.. hadde et flott svartnivå - en helt annen skjermtype mao. I tillegg var tastaturet på den fast og fint, i motsetning til en plastfølelse på Toshiba'en.

Lenke til kommentar

hmm...det er jo synd du føler det er slikt, menmen...det er vell en common fact at skjermene på bærbare ikke akkurat er de beste på markedet...di er laget for å være lett og for å bruke lite strøm, de er også LCD skjermer...noe som forklarer svartnivå problematikken. har ikke sett g2s skjermen, og det kan godt hende den er bedre...den er jo en mindre skjerm så det er mulig de har lagt mer penger i kvaliteten...hvem vet? jeg synes i alle fall at min skjerm er bra, og veldig mye bedre enn på min gamle maskin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...