ventle Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hvis du er ute etter en laptop med 17" skjerm så faller valget som oftest på en laptop med 17" skjerm, og ikke en som veier nesten dobbelt så mye Endret 25. november 2007 av ventle Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hvis du er ute etter en laptop med 17" skjerm så faller valget som oftest på en laptop med 17" skjerm, og ikke en som veier nesten dobbelt så mye Det kommer vel mest ann på hva som frister der og da, og hvilke tilbud osv som dukker opp =) Men man kjøper jo ikke en 17" for å ta den med overalt hvor man er, så hva er da forskjellen på den og en 20" med tanke på mobilitet? 7kg er selvfølgelig mye til å være en bærbar pc, men man får jo til gjengjeld en laptop med rimelig feit skjerm! Og 7kg(for de fleste) er jo ikke noe problem å ta med seg hvis man må.. Endret 25. november 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Dell XPS M1730 koster jo faktisk like mye som X200 gjorde på digitalimpuls.. Og med den får man en bedre skjerm(17" UltraSharp™ WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™ og integrert 2,0 MP webkamera), 2stk 8700gt skjermkort, t7500 prosessor, 200gb 7200rpm hdd(320gb 7200rpm hdd for 72kr ekstra..).. MEN, den mangler hd-dvd for de osm trenger det.. Finnes egentlig mange gode valg(xps'en er jo et MYE bedre valg da) i den prisklassen x200 med 8700 kortet ligger i Har sett at en person sier at han betalte 15k for sin x200 med 8700 kortet, men det er jo ikke i samsvar med prisene som lå på nettet før PC-en gikk ut av produksjon! Endret 25. november 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Forskjellen mellom 15 og 17" når det gjelder vekt er ikke så forferdelig stor. Man får 17" på under 3kg, som er mindre enn det f.eks G1S veier. Den 20" HPen veier mer enn dobbelt så mye som de fleste 17", kan ikke sammenlignes i det hele tatt... Og X200 med 8700 kostet rundt 14500, før den ble faset ut pga den nye versjonen, som kostet det samme. Den billigste XPS M1730 jeg fant kostet 21000 på tilbud, og den har bare 1000 mer 3dmark06 enn X200 med 2x8600 mest sannsynlig har. edit: Glemte en l. Endret 25. november 2007 av Innos Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Forskjellen mellom 15 og 17" når det gjelder vekt er ikke så forferdelig stor. Man får 17" på under 3kg, som er mindre enn det f.eks G1S veier. Den 20" HPen veier mer enn dobbelt så mye som de fleste 17", kan ikke sammenlignes i det hele tatt... Og X200 med 8700 kostet rundt 14500, før den ble faset ut pga den nye versjonen, som kostet det samme. Den billigste XPS M1730 jeg fant kostet 21000 på tilbud, og den har bare 1000 mer 3dmark06 enn X200 med 2x8600 mest sannsynlig har. edit: Glemte en l. My bad, tenkte bare på prisen jeg betaler fra dell.. Dere må jo betale moms dere.. edit: sammenlignet jo ikke vekten på 17"ern og 20"ern.. Men man kjøper jo ikke 17" laptop fordi den er lett å drasse med seg rundt.. Og en laptop blir jo alvorlig talt ikke vanskelig og tung å dra med seg rundt før den begynner å nærme seg 20kg.. Men for de som aldri har trent eller løftet vekter før i hele sitt liv så kan jo transporten av 20" laptopen bli en liten trening i seg selv^^ Endret 25. november 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Snip Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du absolut må diskutere X200 når du ikke har en selv. Utrolig at en kan være så engasjert når du heletiden kommer med negative ting angående X200. Det er ingen andre forumbrukere som ikke har en X200 eller vurderer å kjøpe en som henger her, kun deg og ditt pisspreik. Så hvorfor stikker du bare ikke? Hvorfor gidder du når du ikke har maskinen selv eller skal ha den? Virker som du har noe personelig mot X200, lite å finne på? Endret 26. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ikke for å forsvare thomas, men jeg engasjerer meg, og jeg har heller ingen planer om å få meg en X200 (det hadde jeg dog før). Henger derimot her for å hjelpe til med det jeg kan rundt X200, da jeg kan en del om den fra når jeg en gang i tiden vurderte den. I tillegg kan jeg "en del" (er relativt) om bærbare generelt. Så er vel egentlig bare lysten til å hjelpe som holder meg her. =) Og for å forsvare X200 mot løgnene til thomas såklart, har vel i det siste blitt det viktigste. =p Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Ikke for å forsvare thomas, men jeg engasjerer meg, og jeg har heller ingen planer om å få meg en X200 (det hadde jeg dog før). Henger derimot her for å hjelpe til med det jeg kan rundt X200, da jeg kan en del om den fra når jeg en gang i tiden vurderte den. I tillegg kan jeg "en del" (er relativt) om bærbare generelt. Så er vel egentlig bare lysten til å hjelpe som holder meg her. =)Og for å forsvare X200 mot løgnene til thomas såklart, har vel i det siste blitt det viktigste. =p Akkurat. Han kommer med løgner og prøver etter beste evne å rakke ned på X200. Synes nesten litt synd på han at han gidder å ta seg tid til å komme med slik pisspreik. Men det er nok mange her som leser tråden som får seg en god latter hver gang han prøver å komme med noe "smart" og si. Synes siste innlegget hans var ganske bra. Skryter av at "vi må betale moms fra dell" men han selv sitter med en Asus. Så er plutselig en bærbar ikke tung før den veier 20 kg, men ser vi tilbake det han har skrevet tidligere i tråden så er jo X200 drit tung og den veier under 4 kg. Endret 26. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Ikke for å forsvare thomas, men jeg engasjerer meg, og jeg har heller ingen planer om å få meg en X200 (det hadde jeg dog før). Henger derimot her for å hjelpe til med det jeg kan rundt X200, da jeg kan en del om den fra når jeg en gang i tiden vurderte den. I tillegg kan jeg "en del" (er relativt) om bærbare generelt. Så er vel egentlig bare lysten til å hjelpe som holder meg her. =)Og for å forsvare X200 mot løgnene til thomas såklart, har vel i det siste blitt det viktigste. =p Akkurat. Han kommer med løgner og prøver etter beste evne å rakke ned på X200. Synes nesten litt synd på han at han gidder å ta seg tid til å komme med slik pisspreik. Men det er nok mange her som leser tråden som får seg en god latter hver gang han prøver å komme med noe "smart" og si. Synes siste innlegget hans var ganske bra. Skryter av at "vi må betale moms fra dell" men han selv sitter med en Asus. Så er plutselig en bærbar ikke tung før den veier 20 kg, men ser vi tilbake det han har skrevet tidligere i tråden så er jo X200 drit tung og den veier under 4 kg. Hele gutten er en stor vits. Sitter med Asus fordi jeg ikke gadd å spare usle 2000kr på en pc dell ikke kunne garantere at jeg fikk før jul! Markedets værste service og support, uten tvil! Som sagt, man kjøper gjerne ikke en laptop fra 17" og oppover for å ta den med seg overalt.. og da er det jo nesten det samme hvor mye den veier! Fordi da står den jo mest stille! Lese, du kan det? Og skal vi tro trådstarter så veier jo x200 4,3kg, så med andre ord så kaller du han også for en løyner Når skal personhetsingen din og de ville beskyldingene dine slutte? Endret 26. november 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Sitter med Asus fordi jeg ikke gadd å spare usle 2000kr på en pc dell ikke kunne garantere at jeg fikk før jul! Markedets værste service og support, uten tvil! Som sagt, man kjøper gjerne ikke en laptop fra 17" og oppover for å ta den med seg overalt.. og da er det jo nesten det samme hvor mye den veier! Fordi da står den jo mest stille! Lese, du kan det? Og skal vi tro trådstarter så veier jo x200 4,3kg, så med andre ord så kaller du han også for en løyner Når skal personhetsingen din og de ville beskyldingene dine slutte? Vel nå vet du det, den veier 3.8 kg og ikke 4.3 kg. Kaller ikke trådstarter for en løgner med jeg kaller deg for en løgner for du nettopp er en løgner. Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Jeg synes det er gøy å se hvor patetiske noen kan være, spesielt når de opplever at folk ikke har nøyaktig samme meninger som de Selvom du gjerne vil at alt du sier skal være rett og det eneste som betyr noe "vistagames", så er nok ikke det helt riktig Er jo rimelig greit for en person som ønsker å kjøpe en x200 å vite både negative og positive sider og eventuelle bedre kjøp i den prisklassen, noe man ikke får fra deg sverger til at den er best uansett hva andre sier, hva som kommer frem i tester og hva andre mener! Jeg elsker å provosere og synes det er fantastisk gøy å se små fjortiser som deg bli driiit forbanna fordi en person ikke deler din begeistring over en pc som solgte så dårlig at den ble fjernet fra produksjonen etter svært kort tid Jeg har gitt gode alternativer til personer som ikke gidder svi av 17k på en x200 med 8700 kortet.. At du selv er en x200 fanboy gjør deg ikke særlig partisk når en person spør om en erstatning til x200! "X200 er best uansett".. nooooo.. Ingen løyner herfra gitt, kun fakta henter fra nettsteder etc.. Sånn btw, gode norskkunnskaper er greit å ha når man diskuterer.. Du skriver jo så mye feil at det er vanskelig å skjønne halvparten! Som sagt så er det neppe noen folk her inne som tar deg og dine poster seriøst, så at du gidder å prøve provosere folk kommer du ingen vei med. Takk for at du synes jeg er en X200 fanboy, men kom med 1 ting jeg sier som er feil eller der jeg bevist sier noe som ikke stemmer. Her jeg noe pisspreik jeg har funnet fra deg i farten: Min laptop til 3000kr mindre scorer jo bedre på alle punkter jo Første posten din i denne tråden, ingen tvil hva dine hensikter i denne tråden her er. Det er også feil, du har en bærbar som er pingle i forhold til X200, bare ta 3DMark 06 der du scorer veldig mye lavere. Eneste X200 med 8700 skjermkort jeg har funnet til salgs på norske sider er det digitalimpuls.no som har, og den koster 17 000kr! Resten hadde 8600GT kort.. 4000kr for å få en pc som scorer 800 poeng mer i 3dmark06? nei takk hehe Netshop solgte den til 15.000 kroner og flere andre nettsteder solgte den også for under 17.000 kroner. 800 mere i 3DMark 06? Du har 3790 og jeg har 5380, nå vet jeg du er dårlig på tall men du kan lett se at det er stor forskjell. Det er fullstendig feil! De har kun ETT grafikkort! Og ifølge pcutstyr.no så har den heller ikke HDMI utgang, noe som er ganske dårlig med tanke på at den har hd-dvd! G1S+HDMI+HD-DVD= porr X200 har egen HDMI utgang på bærbare. Det er lov å ta feil, jeg prøver å rette deg opp og skriver dette X200 har egen HDMI utgang. Jeg har koblet min til 50" plasma og ser HD-DVD filmer med HDMI. Likevel klarer du å svare med å si dette: "HDMI: Nei" Du viser til et nettsted, og selv om jeg og flere andre her sier at X200 har egen HDMI utgang så protosterer du. Selvsagt vet du mye bedre tror du enn vi som faktisk sitter med maskinen og sier det er HDMI utgangn på den. Her er et eksempel fra superjorn82 hallo! jeg, og flere andre her sitter jo med maskinen i fanget i dette øyeblikk og vi kan alle bekrefte at den har hdmi! Ventle svarer dette jeg skulle likt å vite hvordan du kan avvise VistaGames' som sier at han selv har brukt HDMI-porten på sin maskin Det hele ender opp at vi må mate deg med teskje og forklare med bilder og flere linker der det vises at X200 har HDMI. Du gir opp hele HDMI greiene og prøver deg på et annet felt. Her er hva du skriver Vurderte X200 før jeg fant ut at den var 30cm tykk omtrent og så enorm ellers..ministasjonær Du prøver etter beste evne å fortelle oss at X200 er tykk som en feit julegris, derfor ville du ikke ha den. Det morsomme er at din Asus 3.74 cm tykk mens X200 er 5.2 cm på det tykkeste bak og 3.6 cm i front. Altså du merker ikke at den er tykkere om du ikke sitter med X200 bak frem og det gjør vel ingen. Så ingen tvil at du ikke har peil og det du skriver er rent pisspreik. Din Asus er tykkere i fronten enn X200, bakdelen så er X200 1.46 cm tykkere enn din Asus. man kjøper jo ikke 17" laptop fordi den er lett å drasse med seg rundt.. Og en laptop blir jo alvorlig talt ikke vanskelig og tung å dra med seg rundt før den begynner å nærme seg 20kg.. Men for de som aldri har trent eller løftet vekter før i hele sitt liv så kan jo transporten av 20" laptopen bli en liten trening i seg selv^^My bad, tenkte bare på prisen jeg betaler fra dell.. Dere må jo betale moms dere små fjortiser Jeg er rimelig sikker på at mange i denne tråden her vet hvem den store fjortisen her er. Snakk om prøve å provosere etter beste evne. For meg virker det som du er pottesur fordi du sitter med en bærbar som ikke klarer å dra spillene like bra som en X200. Du var sikkert nærme med å velge en X200 og nå angrer du. For at du skal føle deg bedre så prøver du etter beste evne å rakke ned på X200 slik at du kan føle deg litt bedre for at du ikke valgte en selv. Til dere andre som leser denne tråden her, synes dere thomasSim87 prøver å holde seg til fakta eller er her kun for å provosere og lage faenskap? Endret 26. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Nå lyver du igjen! Hvis du kan lese så hadde du visst av g1s er 3,5cm tykk all over! Ikke 3,74 som fantasien din har funnet opp! "Dere må jo betale moms dere små fjortiser".. Du kaller MEG løyner også er det du som forandrer postene mine? ahhahaha.,. Jeg skrev:"Dere må jo betale moms dere..".. Hvor kom "små fjortiser" med? Altså, du vinner ingen duskusjon ved å forandre andres poster! Og igjen, sa aldri at den var feit so en svær julegris! Løyn igjen fra din side! "# Dimensjoner (B/D/H): 40,0 x 28,7 x 6,2 cm # Vekt 4,0 kilo # Pris: 17.995 inkl. mva.".. Hentet fra dinside.no sin omtale av x200.. 3,5cm og 6,2cm.. litt mer enn 1,46cm forskjell det gitt Og vekten er mer enn du sier.. løyn igjen.. Prisen er fra omtalen ble skrevet 21.09.2007, og var da altså 18k.. Det stemmer jo overhodet ikke overens med 15k sånn som du påstår! Lie, lie, lie and lie some more! "Min laptop til 3000kr mindre scorer jo bedre på alle punkter jo ".. Med tanke på scoren til trådstarter så stemmer faktisk dette! "Netshop solgte den til 15.000 kroner og flere andre nettsteder solgte den også for under 17.000 kroner".. Det har jo ikke noe å si det når dagens pris lå på 17k før toshiba vraket den fra sortimentet! "800 mere i 3DMark 06? Du har 3790 og jeg har 5380, nå vet jeg du er dårlig på tall men du kan lett se at det er stor forskjell.".. 4600 stod det i flere benchmark tråder som ligger på nettet! Noe også en tass over her sier han hadde! Og en som fikk 4300 rett ut av boksen.. Nå har ikke jeg personlig gjort en dritt med drivere osv ette jeg formaterte, så mulig jeg også kan få tyna ut litt ekstra poeng og havne godt over 4000.. Og hvorfor tror du alle må være misunnelig fordi de ikke liker en ting? Virker nesten som om forholdet ditt til x200 overgår mer enn bare en bruker og produkt forhold.. Ærlig talt, du tåler å høre kritikk om laptopen din selv om forholdet ditt til den minner mer og mer om en besettelse! Endret 26. november 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Bla bla bla Fra Hardware.no Toshiba X200 # Prosessor: Intel Core 2 Duo T7300, 2 GHz# Brikkesett: Intel 965PM # Minne: 2048 MB (DDR2-667, to moduler) # Harddisk: 2 x 160 GB 5400 RPM (Toshiba MK1637GSX og Hitachi HTS541616J9SA00) # Grafikkontroller: Nvidia Geforce 8700M GT 512 MB dedikert minne # Skjerm: 17,1" WSXGA+ (1680x1050) # Batteri: 71 Wh # Nettverk: 10/100/1000 Mbps Realtek og Intel 802.11a/b/g/n # Lydbrikke: Realtek High Definition Audio # Tilkoblingsmuligheter: 6x USB 2.0, D-Sub, HDMI, S-video, nettverk, modem, hodetelefonutgang, mikrofoninngang, linjeinngang, SPDIF, ExpressCard (54mm), minnekortleser (MMC, MS, MS-Pro, SD og xD), FireWire (1394a, 4 pins), fingeravtrykksleser, webkamera (1,3 megapixler), og hull for Kensington-lås # Optisk enhet: HD DVD (TOSHIBA DVD/HDW SD-L902A) # Dimensjoner: 39,9 x 28,8 x 3,6 (front) - 5,2 (bak) cm # Vekt: 3,8 kg # Pris: Fra 15 295 kr inkl. mva for gjeldende konfigurasjon Link Mener du Hardware.no tar feil eller "juger" så har du ingenting på dette forumet her og gjøre. Er det nå jeg skal rope eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeid? Nå lyver du igjen! Hvis du kan lese så hadde du visst av g1s er 3,5cm tykk all over! Ikke 3,74 som fantasien din har funnet opp! Hva med fantasien fra Hardware.no? Asus G1S fra Hardware.no Dimensjoner: 32,4 x 28,4 x 3,74 cm Link Er det nå jeg skal rope rope dobbel eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeid? :tease: Endret 26. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Tror det er litt surr med hw sin X200 side, var det når jeg var inne der før jeg kjøpte ihvertfall. Hvis det med fabrikken som brant ned er sant kan jo det forklare en ørliten prisøkning fra sist hw.no-prisguiden sjekka. Jeg kjøpte den for 15.295 med 8700GT Lenke til kommentar
ToshibaPC Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Toshiba Satellite X200 finnes med flere forskjellige konfigurasjoner. Selve chassiet kalles X200, med en betegnelse etter en bindestrek som viser hvilken versjon det er. Vi lanserte i sommer den første Satellite X200, den het X200-20T (varenr. PSPB9E-02L00JN5), det er den som er testet her på hardware.no. Denne er nå utfaset og erstattet av en litt oppdatert modell (som ser helt identisk ut), den heter Satellite X200-21C (varenr. PSPBUE-00800HN5). Forskjellen på disse er faktisk kun prosessor og grafikkort: Satellite X200-20T har NVIDIA® GeForce® 8700M GT 512MB og Intel® Core™2 Duo-prosessor T7300 2.0GHz. Satellite X200-21C har NVIDIA® SLI dual GeForce® 8600M GT 512MB og Intel® Core™2 Duo-prosessor T7500 2.2GHz. Sistnevnte skal være tilgjengelig i handelen om få dager. Endret 26. november 2007 av ToshibaPC Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) maaaasse tekst Fra dinside.no(artikkel skrevet 21.09.2007): Spesifikasjoner: * Intel Core 2 Duo T7300 @ 2,0 GHz * 17,1" skjerm i bredformat (1680 x 1050 piksler) * 2 GB DDR2-minne * 1 GB Intel Turbo Memory * 320 GB harddisk (2 X 160 GB) (5400 rpm) * nVidia GeForce 8700M GT grafikk (512 MB dedikert minne) * 54 Mbps WLAN (a/b/g/n) * Gigabit LAN + modem * 6 x USB, FireWire, IR, blåtann * 1 ExpressCard/54 kortplass * Kortleser for SD, SDIO, MMS, MS/PRO, xD * S-Video, VGA og HDMI ut, lyd inn/ut * HD DVD ROM (med DVD/CD-brenner) * Integrert webkamera og mikrofon * Windows Vista Home Premium * Dimensjoner (B/D/H): 40,0 x 28,7 x 6,2 cm * Vekt 4,0 kilo * Pris: 17.995 inkl. mva. Er det nå jeg skal være 12 år og si eeeeeeeeeeeeeid? Hentet fra multicom.no om G1S: Mål i mm: 354 x 284 x 35 Min linjal viste en tykkelse på 3,51cm med skjerm nede, og 2,2 med skjerm oppe =) Er det nå jeg skal si eeeeeeeeeeeeid igjen? Endret 26. november 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Sistnevnte skal være tilgjengelig i handelen om få dager. Da kan vi se bort fra at det har vært en brann og maskinene kommer Var en her i tråden som mente at det hadde vært en brann og nye nye modellene ikke skulle komme. Bla bla bla Jeg stoler mere på Hardware.no. Mener du at Hardware.no tar feil angående X200 og G1S? Du sier at tallene mine kommer fra fantasien, så hva sier du til det når samme tallene har Hardware.no? Endret 26. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Tror det er litt surr med hw sin X200 side, var det når jeg var inne der før jeg kjøpte ihvertfall. Hvis det med fabrikken som brant ned er sant kan jo det forklare en ørliten prisøkning fra sist hw.no-prisguiden sjekka. Jeg kjøpte den for 15.295 med 8700GT Ja, det er jo sant Dinside.no skrev teksten i september, og brant ikke fabrikken end etter det visstnok? Å gå fra 15k til 18k for deretter å dette ut av produksjon høres jævlig dumt ut.. Og kun på 2 måneder! Endret 26. november 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg kjøpte den for 15.295 med 8700GT Kjøpte min for samme pris. Jeg mener at prisguiden hadde mange nettsteder som solgte X200 for under 17.000 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 ToshibaPC: Hvis du leser dette, kan du kommentere påstanden (var det netshop som kom med den?) om at X200 vil få leveringsproblemer til norden pga at fabrikken visstnok skal ha brent ned? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå