Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

har G1S HDMI inngang?

no offence, jeg må bare spørre, thomasSim87: hvor vil du med denne kampanjen din mot X200? ikke noe vondt ment fra min side, jeg er heller ingen spesielt fan av X200, først og fremst pga at den er såpass tykk, men jeg driver fortsatt ikke ett korstog for å få andre fra å kjøpe den ved å spre bare delvis riktig informasjon om denne... bare lurer :)

Kan ikke skjønne at dere synes den er tykk, vi snakker om 0.5 til toppen 2 cm tykkere enn de fleste bærbare. Når du har bærbare foran deg så virker den ikke tykkere i det heletatt, det er kun når du snur den og har den bak frem, men hvem sitter med en bærbar bak frem. Jeg er utrolig glad at Toshiba gjorde det slik at den er litt tykkere bak, da kjølingen er bare helt super.

Agående thomasSim87 så virker det som han er drit sur for at han ikke skaffet seg en X200, men valgte noe annet som er dårligere :cool:

Nå er han frustrert og prøver etter beste evne å rakke ned på X200. Dakar

g1s har nok hdmi ja! ;) Den gamle versjonen hadde dvi og vga, men den nye har hdmi og vga++

Kikket på en x200 før jeg kjøpte g1s, men likte ikke tykkelsen, designet, det at den var 1kg tyngre enn g1s, det faktum at den kun kom med 17" skjerm og prisen.. Jeg kunne godt tenkt meg den hp'en( http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...49;c:36159;r:pg ) fremfor g1s'en, hvis den bare hadde kommet med 15,4" wide fremfor den svære 17"ern.. Det quad skjermkorter er jo beregna for videoredigering osv, men det skal visstnok gjøre det veldig bra i spill også.. Dårligere enn 8700, men ikke mye visstnok.. Hadde det gått ann å putte masse bra komponenter i en lappis med 7" skjerm hadde jeg heller kjøpt den, har 40" lcd og hd prosjektor.. så bruker aldri skjermen på laptopen! Og hadde jeg heller ville hatt en x200, så ville jeg bare benytta meg av 14 dagers ubetinga angrerett som jeg har 5 dager igjen av ;)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
g1s har nok hdmi ja! ;) Den gamle versjonen hadde dvi og vga, men den nye har hdmi og vga++

jeg vet at G1S har HDMI Utgang, men du sier den har HDMI inngang, altså en tilkobling som kan få ett HDMI-signal inn til laptop'en, noe jeg ikke har hørt om før, derfor spør jeg... har G1S HDMI inngang?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

jeg vet at G1S har HDMI Utgang, men du sier den har HDMI inngang, altså en tilkobling som kan få ett HDMI-signal inn til laptop'en, noe jeg ikke har hørt om før, derfor spør jeg... har G1S HDMI inngang?

Aaaaaner ikke.. Har personlig null behov for hdmi signal inn til laptopen, så har ikke undersøkt det.. Mulig det er det, mulig det ikke er det..

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenkt meg den hp'en( http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...49;c:36159;r:pg ) fremfor g1s'en, hvis den bare hadde kommet med 15,4" wide fremfor den svære 17"ern..
Riktignok er den litt større, men den veier kun 300 gram mer enn G1S. Kan ikke se for meg at størrelsen har så mye å si når vekten er så lik. Vil tro G1S til og med virker tyngre pga størrelsen. Er uansett veldig lite å betale for en såpass mye større skjerm og fulltastatur. Dette med fulltastatur er et veldig stort pluss i en spillmaskin, da noen spill bl.a bruker numpad (AoC, WC3 osv). Det er også utrolig irriterende at mange av knappene ikke er der de skal være. f.eks ctrl, enter osv.
Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenkt meg den hp'en( http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...49;c:36159;r:pg ) fremfor g1s'en, hvis den bare hadde kommet med 15,4" wide fremfor den svære 17"ern..
Riktignok er den litt større, men den veier kun 300 gram mer enn G1S. Kan ikke se for meg at størrelsen har så mye å si når vekten er så lik. Vil tro G1S til og med virker tyngre pga størrelsen. Er uansett veldig lite å betale for en såpass mye større skjerm og fulltastatur. Dette med fulltastatur er et veldig stort pluss i en spillmaskin, da noen spill bl.a bruker numpad (AoC, WC3 osv). Det er også utrolig irriterende at mange av knappene ikke er der de skal være. f.eks ctrl, enter osv.

ctrl er heldigvis der den skal være på g1s'en.. Jo mindre skjerm og størrelse på en bærbar, desto bedre.. Synes ihvertfall jeg! Men det blir nok noe helt annet for en person som verken har ekstern pc-skjerm eller plasma\lcd tv.. Jeg gikk frem og tilbake mellom xps m1330 og g1s helt til jeg fikk vite at xps'en hadd antatt leveringstid 1 1\2 måned etter jeg egentlig bestilte den.. Men som sagt, hadde hp'en kommet med en 15,4" skjerm så ville jeg nok gått for den istedet! Blu-ray spilleren er et stoort pluss også!

Lenke til kommentar
den var 1kg tyngre enn g1s

Igjen så har du feil som er blitt ganske vanlig i denne tråden.

Toshiba Satellite X200

3,8 kg

Toshiba X200

Asus G1S T7500

3.1 kg

Asus G1S

Forskjellen er ikke 1 kg men 700 gram. Det er ikke ille når X200 har en flott 17" skjerm.

Det er kanskje pirk, men du bommer med 30% angående vekta.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Den har ikke blu-ray, bare vanlig dvd-brenner.

Ikke? Står på multicom.no og amentio at den har Blu-ray

den var 1kg tyngre enn g1s

Igjen så har du feil som er blitt ganske vanlig i denne tråden.

Toshiba Satellite X200

3,8 kg

Toshiba X200

Asus G1S T7500

3.1 kg

Asus G1S

Forskjellen er ikke 1 kg men 700 gram. Det er ikke ille når X200 har en flott 17" skjerm.

Det er kanskje pirk, men du bommer med 30% angående vekta.

ca. 4kg står det på de fleste sidene jeg har vært innpå.. fra 3,8 til 4,3..

x200 har 17" TFT aktiv matrise 1680 x 1050 ( WSXGA+ ), og g1s har 5,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 skjerm.. Så eneste forskjellen er jo egentlig størrelsen! Jeg foretrekker 15,4" på laptop, men det er jo smak og behag!

på netshop står det faktisk også at 8700 modellen er utgått

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
ca. 4kg står det på de fleste sidene jeg har vært innpå.. fra 3,8 til 4,3

Jeg la min på kjøkkenvekta og den viser 3.8.

Vis meg de sidene du har lest den veier mere

Forskjellen er større enn bare størrelsen på skjermen. Jeg valgte X200 fordi den ga meg mest for pengene (15.000)

Ikke mange bærbare du finner i dag til den prisen der du kan kjøre Crysis på High og ha over 5300 i score i 3DMark 06. Så skulle jeg ha en bærbar med HD-DVD og HDMI og da var det ingen tvil at X200 var mitt valg.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Den har ikke blu-ray, bare vanlig dvd-brenner.

Ikke? Står på multicom.no og amentio at den har Blu-ray

Det står også at den har "Intel® Core™2 Duo prosessorer T7300 / T7500 / T7700 / T7800 (2,0 til 2,6 GHz, 800 MHz FSB, 2 eller 4 MB L2-cache)" under prosessor, det betyr ikke at det er en 4-veis bærbar (noe som åpenbart ikke finnes). De spesifikasjonene bare lister opp alle mulige konfigurasjoner. Ingen av de som selges i Norge kommer med blu-ray.

Lenke til kommentar
ca. 4kg står det på de fleste sidene jeg har vært innpå.. fra 3,8 til 4,3

Jeg la min på kjøkkenvekta og den viser 3.8.

Vis meg de sidene du har lest den veier mere

Forskjellen er større enn bare størrelsen på skjermen. Jeg valgte X200 fordi den ga meg mest for pengene (15.000)

Ikke mange bærbare du finner i dag til den prisen der du kan kjøre Crysis på High og ha over 5300 i score i 3DMark 06. Så skulle jeg ha en bærbar med HD-DVD og HDMI og da var det ingen tvil at X200 var mitt valg.

står 4,3 på netshop.no tror jeg det var

Lenke til kommentar
Hey Vistagames: kan du fortelle litt om hva du har gjort for å tyne X200'en din opp i 5300 poeng i 3DMark? Hvilken driver bruker du osv? Har fått min opp i 4500 poeng bare jeg... :-(

er ca 4600 det står at den får i alle benchmark testene jeg har funnet av den! Kanskje han har stilt ned oppløsninga? ;)

Lenke til kommentar
Hey Vistagames: kan du fortelle litt om hva du har gjort for å tyne X200'en din opp i 5300 poeng i 3DMark? Hvilken driver bruker du osv? Har fått min opp i 4500 poeng bare jeg... :-(

Oppdatere alle mulige drivere og Bios.

Bruker siste skjermkort driver + Nvidia nTune. Har klokket den opp, husker ikke nøyaktig tallene, sitter på en annen bærbar her nå. Kan komme tilbake til det senere.

Det som er bra med X200 og GF8700 er at GF8700 kortet er klokket ned fra produsenten fordi kortet gir mye varme. Men X200 har en utrolig bra kjølesystem at du kan klokke kortet opp, pluss enda litt mere.

Jeg kan sikkert få 5500 eller enda høyere poeng i 3DMark 06, men jeg har valgt og kjøre slik jeg har nå i dag. I spill som Crysis ligger GPU på under 70 grader, selv når den er klokket opp. Det sier litt hvor bra X200 er :)

Har en anelse hvorfor GF8700 modellen er gått ut, fordi nå kommer GF8800 modellen og de er nærmest ganske like. GF8700 er som sagt under klokket fra produsenten, men det er ingen problem å klokke den opp igjen pluss enda mere om en ønsker.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

er ca 4600 det står at den får i alle benchmark testene jeg har funnet av den! Kanskje han har stilt ned oppløsninga? ;)

Får 5380 i 1280x1024 som er default i 3DMark 06 med Vista.

Si meg en ting, hvorfor henger du her i denne tråden? Det finnes mange andre tråder for din bærbare.

Etter mye drittkasting fra deg og der du lyver om det ene og det andre, så er det neppe noen her lenger som tar deg seriøst.

Kan vi som har en X200 la oss få denne tråden her i fred, så kan du leke et annet sted?

Takk!

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Har en anelse hvorfor GF8700 modellen er gått ut, fordi nå kommer GF8800 modellen og de er nærmest ganske like. GF8700 er som sagt under klokket fra produsenten, men det er ingen problem å klokke den opp igjen pluss enda mere om en ønsker.
Tror nok heller det var fordi 8600 i SLI ga mer pris/ytelse. Yter jo ikke så langt ifra 8700 i SLI til og med (bare tusen poeng ifølge notebookcheck).
Lenke til kommentar
Tror nok heller det var fordi 8600 i SLI ga mer pris/ytelse. Yter jo ikke så langt ifra 8700 i SLI til og med (bare tusen poeng ifølge notebookcheck).

Ikke så sikker på det. Hvor mange andre bærbare finnes det med GF8700? Det er ikke mange. Virker som Nvidia kuttet ut modellen og går fra GF8600 til GF8800. Jeg har en anelse at GF8700 er egentlig det samme som et GF8800, men at kortet er klokket litt ned fra produsenten.

Uansett jeg er veldig fornøyd med at jeg sitter med et skjermkort som klarer over 5300 poeng i 3DMark 06 og det har en del og si for spill som ikke har SLI støtte.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

HP HDX9130EO er vel også en god erstatning til X200! 20,1” WSXGA+ High-Definition HP Ultra BrightView widescreen-skjerm(1680x1050), 2stk 160gb hdd, numerisk tastatur, 2gb minne, tv tuner, T7500 prosessor, Radeon HD 2600XT skjermkort, fingeravtrykkleser, hdmi, 9 cellers batteri, blåtann osv.. Skjermkortet er nok ikke verdens beste, men helt kurrant.. Vekta er også litt drøy, men når man kjøper laptop med skjermer fra 17" og oppover så har man vel ikke planer om å dra den med seg overalt!

Prisen på den ligger fra 14 380kr og oppover..

Lenke til kommentar

Hvis du først er ute etter en laptop med 17" skjerm så faller ofte valget på en laptop med 17" eller større skjerm, ikke 15" og mindre.. Så jo, vil vel si at det er et alternativ.. Så da får man jo faktisk en laptop med svær 20,1" skjerm(men med en en del dårligere skjermkort vel og merke) til 14 300kr.. Digitalimpuls hadde jo x200 med 8700 skjermkort, der kostet den 17 000.. 20"ern veier riktignok 7kg, men den veier jo ikke så mye at det ville blitt et problem å ta den med opp til naboen osv.. =)

HP HDX9050 er jo egentlig samme PC-en som HP HDX9130eo, bare med 2600XT med 256mb dedikert skjermmninne, 2stk 120gb hdd og t7300 cpu til 40kr mer..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...