Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

den har vel egentlig litt bedre skjermkort, greia er at x200 har to stk, og derfor får nesten dobbelt så bra 3dmark06 bl.a

Ikke for de som har et skjermkort med 8700 kortet.

Det har du helt rett i. Er den versjonen som er i salg nå, med to 8600, jeg snakker om. =)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett igjen. Det er derimot bare Digital Impuls som har den, og dette til en pris godt over den nye versjonen, som er bedre på noen områder, og like god på resten (utenom tilgjengelighet og det at noen får dvd-brenner i den gamle, såklart). Den er nok på vei ut, og så fort lageret til Digital Impuls går tomt vil vi nok ikke se den igjen. Grunnen til at jeg sa det jeg sa var at jeg ikke trodde Digital Impuls hadde flere igjen (de har "1-5").

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Århundrets nedtur!

"Toshiba mistet fabrikken som produserte disse i en brann så de vil ikke bli levert til norden lenger". :cry: Hadde gledet meg sånn til at jeg kunne få denne bærbaren. Men det er ikke stort en kan gjøre med branner...

Hevet akkurat kjøpet, og nå får jeg vel bare begi meg ut på en ny leterunde. :(

Lenke til kommentar
Hvor leste du det?

Sendte en mail angående ankomstdatoen, og da fikk jeg som svar at de har mistet fabrikken, som produserte disse produktene, i en brann. Det stod også at x200 ikke vil bli levert i norden lenger...

Svært synd ettersom x200 er en av de beste bærbare som er på markedet, til en "rimelig" pris. Så nå vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjør... vil gjerne ha et 8700 skjermkort, samt litt lagringsplass på maskinen, og det var det bare toshibaen som kunne levere.

Endret av Fasius
Lenke til kommentar

X200 med 8700 var på vei ut uansett, så selv om de hadde fabrikken ville du ikke fått en med 8700 (dog med 2x8600, som er langt bedre). Det er derimot, som jeg har sagt tidligere, noen få igjen hos Digital Impuls. Der koster den derimot 17000, og da tror jeg nok det finnes bedre tilbud der ute.

Merkelig at det ikke finnes noen kilde som kan bekrefte den ville påstanden om at fabrikken brant ned, og at de ikke vil levere mer X200 i norden. Hvilken butikk var det som sa dette?

Lenke til kommentar
X200 med 8700 var på vei ut uansett, så selv om de hadde fabrikken ville du ikke fått en med 8700 (dog med 2x8600, som er langt bedre). Det er derimot, som jeg har sagt tidligere, noen få igjen hos Digital Impuls. Der koster den derimot 17000, og da tror jeg nok det finnes bedre tilbud der ute.

Merkelig at det ikke finnes noen kilde som kan bekrefte den ville påstanden om at fabrikken brant ned, og at de ikke vil levere mer X200 i norden. Hvilken butikk var det som sa dette?

Det var Netshop som sa dette. Har sett på andre butikker, og det er INGEN som har en x200 på lager. Og siden jeg regner med at alle butikkene i bunn og grunn får toshibaen fra samme fabrikk, vil jeg tro at det er en håpløs sak å få tak i en nå. Vi som virkelig har lyst på en x200 får vel bare smøre oss med tålmodighet til leverandørene klarer å få seg opp igjen...

Endret av Fasius
Lenke til kommentar

Litt rart at de med 8700 er på vei ut, er tross alt det sprekste skjermkortet du kan få i dag. 2 x 8600 er nok sprekere så lenge spillet støtter SLI, men det er ikke alle som har det og da er faktisk 8700 bedre.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Litt rart at de med 8700 er på vei ut, er tross alt det sprekste skjermkortet du kan få i dag. 2 x 8600 er nok sprekere så lenge spillet støtter SLI, men det er ikke alle som har det og da er faktisk 8700 bedre.
Tror ett enkelt 8600 klarer de fleste spill som ikke støtter SLI.

edit: Ser nå at den siste X200 forsvant fra Digital Impuls.

Ville tatt en titt på HP Compaq 8710p. Skjermkortet i denne er basert på 8700. Får faktisk bedre 3dmark06 enn X200, og den har litt bedre cpu (enn versjonen med 8700), og veier ca 400 gram mindre. Den har derimot bare 160gb lagrinsplass, men tror uansett dette er det beste alternativet for deg. For de 1000 kronene du sparer kan du jo kjøpe deg en 500 gb ekstern hdd. =)

edit2: Den var vel egentlig mye mer enn 1000 kr billigere faktisk. =p

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Den hp'en er et bedre kjøp enn X200, synes ihvertfall jeg! Det som jeg la merke til var at den har Blu-ray, noe som trekker veldig opp hos meg siden utvalget av Blu-ray disker overlegent overgår hd-DVD-er! Til tross for at hd-DVD-er er langt mer billigere å produsere.. Men, når de største filmselskapene velger Blu-ray er det ikke noe å få gjort med det :p At det "bare" er 160gb harddisk er en bagatell, jeg har personlig 1stk 500 og 1stk 320gb eksterne disker.. Så hva skal man med mer plass på laptopen da?^^ Og til 13 000kr så er det vel egentlig ikke noe å lure på! Designet var også veldig pent :) Kunne godt tenkt meg en sånn selv hadde det ikke vært for at den hadde 17" skjerm ;)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Så dere tror at en HP Compaq 8710p kunne vært et alternativ til x200? Yter den lite godt som x200 i selve spill? Flyter alt lite godt osv? Ser at det bare er 256 MB dedikert minne, er det veldig utslagsgivende i forhold til 512? Har aldri sett på HP som en maskin som klarer seg godt under spill, men heller som en "buisness" maskin.

Vurderer sterkt denne her nå, ettersom du sa at den var på høyde med x200...

Litt synd at x200 ikke kan leveres lenger, siden den ser mye tøffere ut.

Beklager at det ble litt off-topic her, men men :p

Får kompensere seinere.

Lenke til kommentar

I 3dmark06 skal den yte bedre, som i de fleste tilfeller gir et ganske godt bilde av hvordan den yter i spill. Tror derimot at pga 256 mb minne så vil den nok yte litt dårligere om du kjører full oppløsning. Er uansett det beste alternativet til X200, og vil si at siden vi snakker om et alternativ til X200, så synes jeg det skal være on-topic, slik at andre som vil ha X200 får det med seg. =)

Lenke til kommentar
Så dere tror at en HP Compaq 8710p kunne vært et alternativ til x200? Yter den lite godt som x200 i selve spill? Flyter alt lite godt osv? Ser at det bare er 256 MB dedikert minne, er det veldig utslagsgivende i forhold til 512? Har aldri sett på HP som en maskin som klarer seg godt under spill, men heller som en "buisness" maskin.

Vurderer sterkt denne her nå, ettersom du sa at den var på høyde med x200...

Litt synd at x200 ikke kan leveres lenger, siden den ser mye tøffere ut.

Beklager at det ble litt off-topic her, men men :p

Får kompensere seinere.

Ville nok ventet å se om det kommer flere X200 ut på markedet.

Det er stor fordel å ha 512 dedikert skjermkort minne i stedet for 256.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

hæ? fabrikk brent ned?!? slutt på x200?!

hørtes jo helt sinnsykt ut! x200 kommer helt sikkert tilbake til norden, det vil bare ta lang tid. toshiba har jo seff forsikring og har ikke tapt noe sådan...bortsett fra tapte inntekter da de ikke får solgt maskinen her for øyeblikket.

å det at den hp maskinen skal yte like godt/bedre enn x200 tviler jeg på. et quadro kort er vell mere et business kort så vidt jeg vet og mangler masse dingser for å prossesere ulike grafikkmoduler....det tester nemlig ikke 3dmark....men er somsagt veldig usikker på dette....tror Ventle her på forumet har god greie på grafikk kort så det går jo ann å mase på han.

Ang den diskusjon x200 vs G1s:

x200 med 2 stk 8600 kort koster såvidt jeg husker 14600 kroner...det er vell 3 tusen mere enn g1s med grunnkonfigurasjonen...

da har maskinene like rask hdd, like rask prosessor og like mye minne.

x200 har i tillegg:

hd dvd,

bedre grafikk kort (sli)

større skjerm

bedre høytalere

hdmi

digital lydutgang

er ikke dette verdt 3000 ekstra så vet ikke jeg.

Endret av superjorn82
Lenke til kommentar
hæ? fabrikk brent ned?!? slutt på x200?!

hørtes jo helt sinnsykt ut! x200 kommer helt sikkert tilbake til norden, det vil bare ta lang tid. toshiba har jo seff forsikring og har ikke tapt noe sådan...bortsett fra tapte inntekter da de ikke får solgt maskinen her for øyeblikket.

å det at den hp maskinen skal yte like godt/bedre enn x200 tviler jeg på. et quadro kort er vell mere et business kort så vidt jeg vet og mangler masse dingser for å prossesere ulike grafikkmoduler....det tester nemlig ikke 3dmark....men er somsagt veldig usikker på dette....tror Ventle her på forumet har god greie på grafikk kort så det går jo ann å mase på han.

Ang den diskusjon x200 vs G1s:

x200 med 2 stk 8600 kort koster såvidt jeg husker 14600 kroner...det er vell 3 tusen mere enn g1s med grunnkonfigurasjonen...

da har maskinene like rask hdd, like rask prosessor og like mye minne.

x200 har i tillegg:

hd dvd,

bedre grafikk kort (sli)

større skjerm

bedre høytalere

hdmi

digital lydutgang

er ikke dette verdt 3000 ekstra så vet ikke jeg.

g1s har like bra skjerm, bare 15,4" wide som jeg personlig foretrekker fremfor en 17" på bærbar.. asus g1s kommer med t7500 prosessor som faktisk er 100kr billigere enn t7300! x200 har ikke bedre grafikkort, men den har 2 som gir bedre ytelse for spill som faktisk støtter sli, noe som er svært få! laptophøyttalere er ubrukelige uansett, så det er jo ett fett for de fleste.. g1s har hdmi inngang og digital lyinngang\utgang..

og hd-dvd koster 1800kr ekstra, noe jeg har og som jeg er fornøyd med =)

Lenke til kommentar

har G1S HDMI inngang?

no offence, jeg må bare spørre, thomasSim87: hvor vil du med denne kampanjen din mot X200? ikke noe vondt ment fra min side, jeg er heller ingen spesielt fan av X200, først og fremst pga at den er såpass tykk, men jeg driver fortsatt ikke ett korstog for å få andre fra å kjøpe den ved å spre bare delvis riktig informasjon om denne... bare lurer :)

Lenke til kommentar
har G1S HDMI inngang?

no offence, jeg må bare spørre, thomasSim87: hvor vil du med denne kampanjen din mot X200? ikke noe vondt ment fra min side, jeg er heller ingen spesielt fan av X200, først og fremst pga at den er såpass tykk, men jeg driver fortsatt ikke ett korstog for å få andre fra å kjøpe den ved å spre bare delvis riktig informasjon om denne... bare lurer :)

Kan ikke skjønne at dere synes den er tykk, vi snakker om 0.5 til toppen 2 cm tykkere enn de fleste bærbare. Når du har bærbare foran deg så virker den ikke tykkere i det heletatt, det er kun når du snur den og har den bak frem, men hvem sitter med en bærbar bak frem. Jeg er utrolig glad at Toshiba gjorde det slik at den er litt tykkere bak, da kjølingen er bare helt super.

Agående thomasSim87 så virker det som han er drit sur for at han ikke skaffet seg en X200, men valgte noe annet som er dårligere :cool:

Nå er han frustrert og prøver etter beste evne å rakke ned på X200. Dakar

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...