Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste X200 med 8700 skjermkort jeg har funnet til salgs på norske sider er det digitalimpuls.no som har, og den koster 17 000kr! Resten hadde 8600GT kort.. 4000kr for å få en pc som scorer 800 poeng mer i 3dmark06? nei takk :p hehe

Jeg har over 5300 poeng i 3DMark 06. Se litt lenger bak så ser du at jeg kjører Crysis fint i Medium/High med fin FPS.

Lenke til kommentar
Det er fullstendig feil! De har kun ETT grafikkort! ;) Og ifølge pcutstyr.no så har den heller ikke HDMI utgang, noe som er ganske dårlig med tanke på at den har hd-dvd! G1S+HDMI+HD-DVD= porr

X200 har egen HDMI utgang. Jeg har koblet min til 50" plasma og ser HD-DVD filmer med HDMI.

Lenke til kommentar
Det er fullstendig feil! De har kun ETT grafikkort! ;) Og ifølge pcutstyr.no så har den heller ikke HDMI utgang, noe som er ganske dårlig med tanke på at den har hd-dvd! G1S+HDMI+HD-DVD= porr

X200 har egen HDMI utgang. Jeg har koblet min til 50" plasma og ser HD-DVD filmer med HDMI.

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=171352

"HDMI: Nei"

Det er fullstendig feil! De har kun ETT grafikkort! ;)

Toshiba selv har bekreftet at den skal ha to stk 8600M GT. Vis gjerne hvilken kilde du har som sier noe annet :)

komplett.no

pcutstyr.no

etc.

Lenke til kommentar

hallo! jeg, og flere andre her sitter jo med maskinen i fanget i dette øyeblikk og vi kan alle bekrefte at den har hdmi!

den x200 version med 2,2 cpu har 2 x 8600 kort...eller 8600gtSLI om du vil

x200 med 2,0 cpu har 1 stk 8700 gt kort....så vet du det.

de selges begge i norge, men såvidt jeg vet har ikke sli version kommet ut til forbrukerne enda....skal være rett rundt hjørne så vidt jeg vet

Lenke til kommentar

jeg skulle likt å vite hvordan du kan avvise VistaGames' som sier at han selv har brukt HDMI-porten på sin maskin :)

og hvis X200 ikke har HDMI: hva er da porten nest lengst til høyre på dette bildet?

i_385054-564x376.jpg

(hentet fra hardware.nos test av X200 )

Hvorfor er det så viktig for deg å insistere på at X200 ikke har 8600M GT i SLI? Toshiba har selv bekreftet det, så dette er hevet over enhver tvil... produktinformasjonen på kompletts og pcutstyrs sider er tydeligvis uriktig og dessuten unøyaktig (grafikkortet Go 8600GT finnes ikke).

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Jeg ler, slutt å tull. X200 har HDMI utgang, ferdig med det.

Ta på deg brillene så ser du at jeg skrev jeg har koblet opp X200 til en plasma med HDMI.

Tilkoblingsmuligheter: 6x USB 2.0, D-Sub, HDMI, S-video, nettverk, modem, hodetelefonutgang, mikrofoninngang, linjeinngang, SPDIF, ExpressCard (54mm), minnekortleser (MMC, MS, MS-Pro, SD og xD), FireWire (1394a, 4 pins), fingeravtrykksleser, webkamera (1,3 megapixler), og hull for Kensington-lås

Toshiba X200

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
komplett.no

pcutstyr.no

etc.

Fra Toshiba Europe

Graphics power for gaming enthusiasts.

Set your graphics expectations to the maximum with the Satellite X200 offering the NVIDIA® GeForce® 8700M GT graphics or the new NVIDIA® SLI dual GeForce® 8600M GT graphics with the incredible power of two graphics processors in one platform for high performance enthusiast gaming notebooks.

Go for a superior image quality, delivering ultra-smooth images at astounding frame-rates.

Det er tatt ut i ifra toshiba-europe.com. De varene som blir presentrert på toshiba-europe.com er selvfølgelig tilgjenglig her i Norge også.

Du må nok klare å piske opp på noe annet for at du skal ha god samvittighet for at du ikke kjøpte en X200 ;)

Jeg betalte ikke 17.000 som er 4000 dyrere enn din maskin. Jeg betalte 15.000 som er 2000 kronere dyrere om du betalte 13.000 for din. Jeg har 1600 mere poeng i 3DMark 06 pluss GPU som er sprekere har 512 dedikert minne og ikke 256 som du har. Jeg har HDMI utgang og beste av alt den blir ikke varm. GPU holder seg under 70 grader under spilling, og jeg kjenner aldri noe som helst varme ved tastaturet eller området rundt.

Greit du er fornøyd med din, men ikke kom her og spre usannheter om X200. Vi som har den vet at det er den beste bærbare en kan få i dag til den prisklassen.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med Toshiba Norge tidligere og de har som flere andre sier bekreftet at den kommende versjonen av X200 har 2x 8600 GT kort i SLI.

De bekreftet også at Komplett var de første som ville få den inn, Komplett veit dog ikke selv når de vil få den inn eller til hvilken pris.

De hadde ingen formening om når Amentio ville få den.

Toshiba håper på å kunne sende den ut i løpet av November men hadde ingen garantier for datoen.

Lenke til kommentar
komplett.no

pcutstyr.no

etc.

Fra Toshiba Europe

Graphics power for gaming enthusiasts.

Set your graphics expectations to the maximum with the Satellite X200 offering the NVIDIA® GeForce® 8700M GT graphics or the new NVIDIA® SLI dual GeForce® 8600M GT graphics with the incredible power of two graphics processors in one platform for high performance enthusiast gaming notebooks.

Go for a superior image quality, delivering ultra-smooth images at astounding frame-rates.

Det er tatt ut i ifra toshiba-europe.com. De varene som blir presentrert på toshiba-europe.com er selvfølgelig tilgjenglig her i Norge også.

Du må nok klare å piske opp på noe annet for at du skal ha god samvittighet for at du ikke kjøpte en X200 ;)

Jeg betalte ikke 17.000 som er 4000 dyrere enn din maskin. Jeg betalte 15.000 som er 2000 kronere dyrere om du betalte 13.000 for din. Jeg har 1600 mere poeng i 3DMark 06 pluss GPU som er sprekere har 512 dedikert minne og ikke 256 som du har. Jeg har HDMI utgang og beste av alt den blir ikke varm. GPU holder seg under 70 grader under spilling, og jeg kjenner aldri noe som helst varme ved tastaturet eller området rundt.

Greit du er fornøyd med din, men ikke kom her og spre usannheter om X200. Vi som har den vet at det er den beste bærbare en kan få i dag til den prisklassen.

Usannheter`? Har kun hentet informasjon fra div norske nettbutikker jeg ;) multicom og mamoz skriver ikke engang åssen skjermkort den har! ;) PC-en min har 256 dediker minne ja, men 1008mb totalt =) Vurderte X200 før jeg fant ut at den var 30cm tykk omtrent og så enorm ellers..ministasjonær ;) Den er av de bedre kjøpene man kan gjøre på det norske markedet i prisklassen 15 000+, for de som liker en ordentlig tungvekter og ikke er nødt til å faktisk ta den meg seg :p

Lenke til kommentar
Usannheter`? Har kun hentet informasjon fra div norske nettbutikker jeg ;) multicom og mamoz skriver ikke engang åssen skjermkort den har! ;) PC-en min har 256 dediker minne ja, men 1008mb totalt =) Vurderte X200 før jeg fant ut at den var 30cm tykk omtrent og så enorm ellers..ministasjonær ;) Den er av de bedre kjøpene man kan gjøre på det norske markedet i prisklassen 15 000+, for de som liker en ordentlig tungvekter og ikke er nødt til å faktisk ta den meg seg :p

Du har blitt lurt av en selger om du trur du har 1008 mb til skjermkortet. Du har 256 dedikert minne, men skjermkortet kan ta av system minne. Det kan jeg på min, da har jeg langt over 1 gig her også, men det har ikke en dritt å si i spill. Der er det 256 i ditt tilfelle og 512 hos meg.

30cm tykk? Slutt å røyk sokkene dine.

X200 er 5.2 cm på det tykkeste bak og 3.6 cm i front.

Din Asus er 3,74 cm tykk så min er faktisk smalere i front men litt tykkere bak fordi den har et skikkelig kjøleanlegg. Akkurat det som er knakende bra med X200, den er litt tykkere bak, men slipper varme problemene som ofte bærbare har.

Jeg har også en bæreveske til den og har ikke noe problem å ta den med meg. Nok om det, regner med at du er tom for pisspreik og vi ser ikke mere til deg i X200 tråden.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Ifht. størrelse så vil jeg si at X200 og G1S er ganske like når det gjelder vekt. Vektforskjellen er ikke mer enn litt over en halv kilo, som imo ikke er allverden, i praksis. G1S er svært tung til å være 15", faktisk en av de tynsgte tror jeg. X200 er ikke spesielt tung sett i forhold til mange andre 17", spesielt andre "gamingmaskiner" i denne størrelsen. 17" i GxS serien, G2S, veier f.eks 4,4 kg. Dette vil si at vektforskjellen mellom X200 og G2S og X200 og G1S er omtrent like stor. Man kan uansett aldri sammenligne 15" og 17" maskiner slik. Om vi sammenligner med G2S, så er den ganske lik X200 på mange måter. Dog, for 1000 kr mer får man dobbelt opp av samme skjermkort og hdd (SLI og raid0), bedre oppløsning på skjerm og en bærbar som er både mindre og lettere.

Lenke til kommentar

Du har blitt lurt av en selger om du trur du har 1008 mb til skjermkortet. Du har 256 dedikert minne, men skjermkortet kan ta av system minne. Det kan jeg på min, da har jeg langt over 1 gig her også, men det har ikke en dritt å si i spill. Der er det 256 i ditt tilfelle og 512 hos meg.

30cm tykk? Slutt å røyk sokkene dine.

X200 er 5.2 cm på det tykkeste bak og 3.6 cm i front.

Din Asus er 3,74 cm tykk så min er faktisk smalere i front men litt tykkere bak fordi den har et skikkelig kjøleanlegg. Akkurat det som er knakende bra med X200, den er litt tykkere bak, men slipper varme problemene som ofte bærbare har.

Jeg har også en bæreveske til den og har ikke noe problem å ta den med meg. Nok om det, regner med at du er tom for pisspreik og vi ser ikke mere til deg i X200 tråden.

Dedikert minne: 256mb.. Totalt minne: 1008.. Som jeg skrev lengre opp, noe du hadde sett hvis du kunne lese ;) Trenger ikke spørre ihjel en selger for å finne frem til hva jeg skal ha, google is king! Med 30cm så mente jeg feit som et helvete! It's a figure of speech, retardo! Og min Asus er 3,5cm tykk ja ;)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Ifht. størrelse så vil jeg si at X200 og G1S er ganske like når det gjelder vekt. Vektforskjellen er ikke mer enn litt over en halv kilo, som imo ikke er allverden, i praksis. G1S er svært tung til å være 15", faktisk en av de tynsgte tror jeg. X200 er ikke spesielt tung sett i forhold til mange andre 17", spesielt andre "gamingmaskiner" i denne størrelsen. 17" i GxS serien, G2S, veier f.eks 4,4 kg. Dette vil si at vektforskjellen mellom X200 og G2S og X200 og G1S er omtrent like stor. Man kan uansett aldri sammenligne 15" og 17" maskiner slik. Om vi sammenligner med G2S, så er den ganske lik X200 på mange måter. Dog, for 1000 kr mer får man dobbelt opp av samme skjermkort og hdd (SLI og raid0), bedre oppløsning på skjerm og en bærbar som er både mindre og lettere.

Ifølge dinside data veier x200 4kg =) Noe som jo er 1kg tyngre enn g1s.. så kan nok ikke sammenlignes der.. og g2s koster faktisk 12 900 :) da får man med sekk, mx518 mus og 160gb ekstern hdd.. g2s og x200 er ganske like, største forskjellen er jo at g2s leveres med svakere skjermkort, men med en raskere prosessor enn x200..og pga skjermortet er 2000-3000kr billigere.. også får man jo med vista ultimate, noe som er veldig greit =)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Dedikert minne: 256mb.. Totalt minne: 1008.. Som jeg skrev lengre opp, noe du hadde sett hvis du kunne lese ;) Trenger ikke spørre ihjel en selger for å finne frem til hva jeg skal ha, google is king! Med 30cm så mente jeg feit som et helvete! It's a figure of speech, retardo! Og min Asus er 3,5cm tykk ja ;)

Det er dedikert som gjelder i spill, google det du smartingen.

Din er 3.5 cm og min er 5.2 cm på det tykkeste som er 1.7 cm tykkere og det synes ikke for det er bakdelen av bærbare. Skikkelig feit ja!

Fakta er at X200 er nok et par hakk bedre, spesielt i spill med sin overlegne skjermkort.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Det er dedikert som gjelder i spill, google det du smartingen.

Din er 3.5 cm og min er 5.2 cm på det tykkeste som er 1.7 cm tykkere og det synes ikke for det er bakdelen av bærbare. Skikkelig feit ja!

Fakta er at X200 er nok et par hakk bedre, spesielt i spill med sin overlegne skjermkort.

Den er kun bedre i spill ja, pga et bedre skjermkort.. men det skulle da bare mangle når den koster fra 2000-4000kr mer ;) 4000-6000 mer hvis du sammenligner grunnmodellen av g1s uten hd-dvd(som jo er ekstra), men fortsatt med t7500 cpu'en :)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Ifølge dinside data veier x200 4kg =) Noe som jo er 1kg tyngre enn g1s.. så kan nok ikke sammenlignes der.. og g2s koster faktisk 12 900 :) da får man med sekk, mx518 mus og 160gb ekstern hdd.. g2s og x200 er ganske like, største forskjellen er jo at g2s leveres med svakere skjermkort, men med en raskere prosessor enn x200..og pga skjermortet er 2000-3000kr billigere.. også får man jo med vista ultimate, noe som er veldig greit =)
Istedenfor å motbevise alt, skal jeg heller si hva som faktisk er riktig i posten din: At man får sekk, mx518 og Vista Ultimate med G2S. En annen ting som er delvis korrekt er at G2S har svakere skjermkort (den har vel egentlig litt bedre skjermkort, greia er at x200 har to stk, og derfor får nesten dobbelt så bra 3dmark06 bl.a)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...