Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg sliter med å innstaler to operativ system (vista+xp)...jeg har slipstreama xp og lastet ned storage manager for xp (home edition)...det som skjer er at pc`n finner ikke harddiskene når jeg starter på ny,er det noen som her noen tips?

mvh gaffelure

SLi kortet som kommer i den oppgraderte 8600 GT gruser 8700 så til de grader i 3Dmark06 ihvertfall, nesten 3000 poeng i forskjell. Jeg kommer def. ikke til å kjøpe laptop uten SLi teknologi, da er man sikret noe som er relativt fremtidsrettet.

Lenke til kommentar
jeg sliter med å innstaler to operativ system (vista+xp)...jeg har slipstreama xp og lastet ned storage manager for xp (home edition)...det som skjer er at pc`n finner ikke harddiskene når jeg starter på ny,er det noen som her noen tips?

mvh gaffelure

SLi kortet som kommer i den oppgraderte 8600 GT gruser 8700 så til de grader i 3Dmark06 ihvertfall, nesten 3000 poeng i forskjell. Jeg kommer def. ikke til å kjøpe laptop uten SLi teknologi, da er man sikret noe som er relativt fremtidsrettet.

Knuser ikke til de grader, og SLI er ikke alltid like bra i spill. Er et spill ikke optemalisert for SLI så er det like greit å ha et bra skjermkort i stedet for 2 middelmådig.

Lenke til kommentar
Knuser ikke til de grader, og SLI er ikke alltid like bra i spill. Er et spill ikke optemalisert for SLI så er det like greit å ha et bra skjermkort i stedet for 2 middelmådig.

Hvorvidt det er best med ett eller to skjermkort skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har sett noen tester som kan fastslå dette bastant, men en bruker på notebookreview.com har rapportert å ha presset sin X205-SLi1 (amerikansk versjon av den kommende X200 med 2x8600M GT) til over 8000 poeng i 3DMark06, og sammenlignet med de beste resultatene fra versjonen med ett stk 8700M GT som ligger rundt 5000 poeng, så er "Knuser til de grader" en fullt ut berettiget påstand.

here's my latest testing with 3Dmark06 and the newest drivers:

3DMark06

Toshiba X205-SLi1

1280X854

6611 stock speed 163.75 drivers (Stock speeds from Toshiba are 475/950/700)

7055 stock speed 167.26 drivers

7864 625/1250/850 167.26 drivers

7981 650/1300/925 167.26 drivers

6858 stock speed 169.01 drivers

8047 650/1300/3925 169.01 drivers

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Hvorvidt det er best med ett eller to skjermkort skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har sett noen tester som kan fastslå dette bastant, men en bruker på notebookreview.com har rapportert å ha presset sin X205-SLi1 (amerikansk versjon av den kommende X200 med 2x8600M GT) til over 8000 poeng i 3DMark06, og sammenlignet med de beste resultatene fra versjonen med ett stk 8700M GT som ligger rundt 5000 poeng, så er "Knuser til de grader" en fullt ut berettiget påstand.

Les hva jeg skriver. Jeg snakker om spill som ikke har støtte for SLI, ikke 3DMark.

Lenke til kommentar

Les hva jeg skriver. Jeg snakker om spill som ikke har støtte for SLI, ikke 3DMark.

Leser du hva jeg skrev så skrev jeg at det er i 3Dmark testen at 8600GT SLi gruser 8700 GT, ikke nødvendigvis i forhold til spill. Men, SLi kommer til å bli toneangivende på spill fremover da flere og flere stasjonære får dette. Spillene lages ikke i forhold til bærbares ytelser, men stasjonære. Ergo, skal man ha noen som holder fremover er SLi tingen.

Men, vanskelig er det, for jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe av Laptop nå. Er få maskiner med SLi støtte og det er ikke for mange med 8700GT heller. 8600GT virker noe tynt alene ihvertfall.

Gode tips om alternative laptoper til gaming som kan forventes å holde koken i ihverfall to år mottas med stor takk. Bør koste under 19k synes jeg.

Lenke til kommentar

vet ikke helt hvor langt ned i pris du får en dell xps 1730, men bortsett fra den mener nå jeg at toshba x200 er det beste du får kjøpt i norge idag...sli eller ikke sli.

Og jada, i fremtiden kommer nok sli til å ta fullstendig over, men om det betyr at sli version av x200 kommer til å holde ut lenger enn versonen uten sli tviler jeg på....husk på at minne og prosessorkraft også vil øke i fremtiden, og da ryker vell toshibaen akterut...som alle andre maskiner...

Lenke til kommentar

Er en fornøyd X200 eier og jeg får spilt de spillene jeg liker på meget bra settings men utviklingen går så utrolig fort både med hensyn til utvikling av spill og maskinvare at det å kjøpe en bærbar maskin som skal holde stand mot utviklingen er et løp en er dømt til å tape... Har man behov for å kjøre alt på max så vil en fort møte veggen... Både med og uten SLi...

Lenke til kommentar
Er en fornøyd X200 eier og jeg får spilt de spillene jeg liker på meget bra settings men utviklingen går så utrolig fort både med hensyn til utvikling av spill og maskinvare at det å kjøpe en bærbar maskin som skal holde stand mot utviklingen er et løp en er dømt til å tape... Har man behov for å kjøre alt på max så vil en fort møte veggen... Både med og uten SLi...

Gode poeng, jeg har veldig lyst på en X200, det er vel best-buy uansett. Men, den oppdaterte er jo på markedet -norden, og da hadde det jo vært fint å skuffe inn raskere prosessor og skjermkort.

Ser også på Acer Aspire 9920G, 8600GT kort, men en del annet snacks.

Det som bekymrer meg med X200 er alle negative tilbakemeldinger på høyttalerne og skurring, samt en som klagde på tastaturet. Det siste bekymrer meg for jeg har en Satelite hvor tastaturet er helt jævelig, er knapt mulig å skrive på de miderste tastene. Noen andre som har noe negativt å si på tastesettet til X200?

Lenke til kommentar

Hallo!

Vurderer å anskaffe meg et morsomt leketøy til jul, og har kikket endel på x200, da jeg er glad i å spille.. Siden det er fortsatt en måned til så har jeg noen kjappe spørsmål til dere med peil. Beklager hvis jeg spør om noe som har blitt besvart før, men det er så mange sider å bla gjennom :)

Er det håp om at det kommer notebooks med geforce 8800 til Norge før nissen banker på?

Når jeg får x200, burde alt av drivere oppdateres til nyeste? Isåfall hvor finner jeg dette?

På forhånd takk!

edit: fant svar på et spørsmål noen sider tilbake ;)

Endret av cgodard
Lenke til kommentar

hehe...hvilket spørsmål fant du svar på da?

men uansett: jeg tror ikke du vil få 8800 i en maskin før jul...dell skal visst være ført med disse, så du får sjekke litt i xps1730 tråden.

jeg er ikke stort til driverguru, så eneste driveren jeg har oppdatert er vell skjermkort og lyd kort....hd dvd spilleren, har, så vidt jeg forstått fått nye bedre drivere, men jeg har ikke gidda å lasta ned disse enda...

ellers finnes alt av drivere på toshiba.download.com (ellernosånt)

Lenke til kommentar

Elkjøp e bare lureri hele veien! De har sånn " finner du en vare billigere et anna sted, får du den prisen"

elkjøp skifter navn på alt av produkter me litt verdi i, selv om varen e helt lik alle andre steder, så sier de te deg om du påpeker dette, at de har fått produsenten te å spesiall modifisere den te de, noe som produsenten ikke har

Lenke til kommentar
2. Arvtakeren til Satellite X200-20T heter Satellite X200-21C. Den kommer i november, er utseendemessig helt lik dagens modell og har følgende hovedspesifikasjoner:

- Intel Core 2 Duo procesor T7500 2.2 GHz, 4MB L2, 800MHz FSB

- 1GB+1GB + 1GB Intel Turbomemory

- 320GB (160GB+160GB)

- 17.0" TFT WSXGA+ TruBrite 1,680 x 1050

- NVIDIA SLI dual GeForce ® 8600M GT 512MB dedicated (1279MB Turbocache)

Iflg. de nettbutikkene som dukker opp med X200-21C'en når du gjør et prissøk så har den to 8600 GS i SLI..

Lenke til kommentar

Har nå spilt litt Crysis som jeg kjøpte i går, og jeg er mektig imponert. Mest imponert er at jeg faktisk kan spille i high og noen satt på medium på min bærbare.

Kjører high på alt unntagen shadows, shaders og postprocessing som er stilt inn til medium. Har fin FPS, selv når det skjer mye på skjermen. Kunne sikkert kjørt innstillingene enda høyere, men vil bevare den fine flyten, spesielt i kampscenene så kjører disse innstillingene.

Det mener jeg er veldig bra til å være på en bærbar.

Oppdaterte alle mulige drivere og bios til Toshibaen så den var klar og oppdatert.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Iflg. de nettbutikkene som dukker opp med X200-21C'en når du gjør et prissøk så har den to 8600 GS i SLI..

En representant fra Toshiba har tidligere i tråden opplyst om at den versjonen som kommer til norge vil ha 8600 GT SLI, så dette er brakt på det rene.

Lenke til kommentar
Har nå spilt litt Crysis som jeg kjøpte i går, og jeg er mektig imponert. Mest imponert er at jeg faktisk kan spiller i high og noen satt på medium på min bærbare.

Kjører high på alt unntagen shadows, shaders og postprocessing som er stilt inn til medium. Har fin FPS, selv når det skjer mye på skjermen. Kunne sikkert kjørt innstillingene enda høyere, men vil bevare den fine flyten, spesielt i kampscenene så kjører disse innstillingene.

Det mener jeg er veldig bra til å være på en bærbar.

Oppdaterte alle mulige drivere og bios til Toshibaen så den var klar og oppdatert.

Hvilken X200 har du? Og hvilken oppløsning kjører du på?

Min klarte så vidt Low på 1680x1050 (har 8700GT).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...