Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

Spørs om den er noe særlig bedre i spill generelt. Det er vel ikke så mange spill som støtter SLI?

Jeg valgte den andre modellen. Selv om en får høyere poeng i 3DMark 06 med SLI betyr det ikke at alle spill vil få samme ytelse.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som de sier ovenfor, 3dmark er bare en pekepinn på hvor godt det yter i spill. Det beste hadde vært om de fleste PC-er var testet med en rekke spill, og logget fps på de forskjellige innstillinger/skjermkort drivere.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Det beste hadde vært om de fleste PC-er var testet med en rekke spill, og logget fps på de forskjellige innstillinger/skjermkort drivere.

Hvilket blir gjort i samtlige av HW.no's tester av bærbare maskiner :whistle: den som gidder kan jo bla gjennom alle testene og sette opp en oversikt, for eksempel i en forumtråd (vet at det gikk en tråd angående mobile skjermkort-sammenligning her for en tid tilbake, men det var en noe unøyaktig oversikt man fikk der, mistenker at den listen hadde sterke røtter i rykter, påstander og lista fra notebookcheck.com

Lenke til kommentar
Det beste hadde vært om de fleste PC-er var testet med en rekke spill, og logget fps på de forskjellige innstillinger/skjermkort drivere.

Hvilket blir gjort i samtlige av HW.no's tester av bærbare maskiner :whistle: den som gidder kan jo bla gjennom alle testene og sette opp en oversikt, for eksempel i en forumtråd (vet at det gikk en tråd angående mobile skjermkort-sammenligning her for en tid tilbake, men det var en noe unøyaktig oversikt man fikk der, mistenker at den listen hadde sterke røtter i rykter, påstander og lista fra notebookcheck.com

Jeg tenkte mer på slike tråder der enkeltpersoner på forumet tester sin egen pc med en god del forskjellige spill/benchmarks.

En rekke "bestemte" spill i en liste som man kjører på forskjellige PC-er for å så logge fps, der man kan sammenligne de fleste bærbare på akkurat det ene spillet man "må" ha bra ytelse i.

Men det var bare en tanke, noe jeg tror blir litt vanskli å få til i praksis da alle de forskjellige bærbare pc'ene må ha alle spillene/benchmarks. I tillegg må jo selve perosonene med bærbare være villig til å "fikse" noe slikt, som er svært usannsynlig med mange forskjellige modeller.

Som sagt ovenfor, var bare en tanke. :) Å få til noe slikt er en annen sak.

Lenke til kommentar

Ok.. Her er noen erfaringer rundt grafikkdrivere til X200... Den siste offisielle grafikkdriveren fra Toshiba funker dessverre ikke med Bioshock så derfor har noen i denne tråden anbefalt en annen type driver (163.44) ... Denne funker fint med Bioshock og alle andre spill jeg har testet (HL2EP2, Crysis osv) MEN jeg får ikke denne driveren til å funke med Toshibas HD-DVD spiller... Er det flere der ute som sliter med det samme? Får en feilmelding om at "Et annet program kan bruke maskinens videokapasitet" eller noe lignende (husker ikke ordrett) og den nekter å spille av HD-DVD platen. Installerte Toshibas originale driver og alt funker fint BORTSETT fra Bioshock... Tips mottas med takk...

Lenke til kommentar
I had the same issue with the 163.44 drivers and inf from www.laptopvideo2go.com, so I d/l'ed the Toshiba drivers from Toshiba support (don't install them) and copied that inf file (NVCO.inf) over the 163.44 drivers inf file (nv_disp.inf) from www.laptopvideo2go.com. Then I changed the lines in the nv_disp.inf file:

from:

CatalogFile = NVCO.CAT

DriverVer = 06/06/2007, 7.15.11.0138

to:

CatalogFile = NV_DISP.CAT

DriverVer = 08/17/2007, 7.15.11.6344

Reinstalled and everything (including HD-DVD) now works great for me.

Good luck.

Jeg bruker 169.04 og kan fint spille av HD-DVD filmer.

Bare kopier og rename NVCO.inf fra orginale driveren og rename den til NV_DISP.inf og legger den inn i mappa med den nye driveren.

Editer filen og legg inn følgende som er beskrevet over. Pass på at DriverVer er samme som den driveren du bruker.

Kjøpte 2 HD-DVD filmer i helgen og det går strålende på min bærbare. Har koblet den opp til Plasma 50" i stua med HDMI og bildekvaliteten er helt topp!

Lenke til kommentar

Jeg har fått en del henvendelser med spørsmål om x200-20T, så jeg legger like godt svarene her.

Jeg fikk til å legge inn XP på min, det gitt med en del pirking. Her er en fremgangsmåte:

* Bruk GParted eller det innebygde partisjonsprogrammet i Vista til å lage plass for XP.

* Last ned Intel® Matrix Storage Manager for din versjon av XP:

XP Professional 32-bit

Windows XP Professional 64-bit ("Windows Server 2003")

* Bruk nLite til å lage en spesiell utgave av XP-cden din, så vil installasjonsprogrammet finne harddiskene under oppstart.

* Kjør vanlig installasjon av XP.

* Grafikkdrivere finnes på www.laptopvideo2go.com, og gjør trikset med "NV_DISP.inf"

* Lyddrivere finner du hos Realtek, jeg bruker versjon 1.78. SP2 til XP er nødvendig for å få den til å virke. (det tok litt tid før jeg fikk det til med andre ord ;))

* LAN-driver tror jeg er denne. Om den ikke virker så har jeg ivertfall driveren liggende.

* WLAN-driver finnes her for Windows XP Professional 32-bit og Windows XP Professional 64-bit

* Brikkesett: Jeg er litt usikker på hvilken som skal brukes, men det kan være en idé å kikke her.

Ubuntu er også mulig å kjøre på PC-en. Versjon 7.10 virker fint, sørg for å legge inn nVidia-driveren fra menysystemet. Av småproblemer er at logoen ikke vises under oppstart og at lyddriveren ikke virker perfekt.

Mitt eksemplar er for andre gang sendt inn til reparasjon. Første gang ble bass-høyttaleren byttet, så duringen forsvant, men det er fortsatt ulyder rundt tastaturet. Det er trolig viften på undersiden som er defekt, og som kommer i ubalanse ved enkelte frekvenser i lyden.

Når PC-en omsider kommer tilbake så har jeg tenkt til å anskaffe noen HD DVD-filmer. Jeg har bare prøvd småklipp, men det ser bra ut.

Lenke til kommentar

en grei liten guide det der. Det å få tak i selve sata driverne var det aller verste. Jeg brukte chipset driverne på toshiba.com

Lyd og lan fungerte hos meg når xp var ferdig innstallert.

Hvis du ikke orker alt styret med en slipstreama xp cd så tror jeg kanskje det er mulig med en bios oppgradering(sånn at man kan slå av sata disker i biosen)

Et problem jeg har er at hver gang jeg slår på maskinen, får jeg error og må restarte den 3 ganger...dette skjer HVER gang. mest sannynelig xp sin feil.

fingeravtrykkleseren fant jeg ike xp drivere til så nå bruker jeg vista driverne...det funker sånn fifty/femti

Lenke til kommentar

Jeg har fått en del henvendelser med spørsmål om x200-20T, så jeg legger like godt svarene her.

Jeg fikk til å legge inn XP på min, det gitt med en del pirking. Her er en fremgangsmåte:

* Bruk GParted eller det innebygde partisjonsprogrammet i Vista til å lage plass for XP.

* Last ned Intel® Matrix Storage Manager for din versjon av XP:

XP Professional 32-bit

Windows XP Professional 64-bit ("Windows Server 2003")

* Bruk nLite til å lage en spesiell utgave av XP-cden din, så vil installasjonsprogrammet finne harddiskene under oppstart.

* Kjør vanlig installasjon av XP.

* Grafikkdrivere finnes på www.laptopvideo2go.com, og gjør trikset med "NV_DISP.inf"

* Lyddrivere finner du hos Realtek, jeg bruker versjon 1.78. SP2 til XP er nødvendig for å få den til å virke. (det tok litt tid før jeg fikk det til med andre ord ;))

* LAN-driver tror jeg er denne. Om den ikke virker så har jeg ivertfall driveren liggende.

* WLAN-driver finnes her for Windows XP Professional 32-bit og Windows XP Professional 64-bit

* Brikkesett: Jeg er litt usikker på hvilken som skal brukes, men det kan være en idé å kikke her.

Ubuntu er også mulig å kjøre på PC-en. Versjon 7.10 virker fint, sørg for å legge inn nVidia-driveren fra menysystemet. Av småproblemer er at logoen ikke vises under oppstart og at lyddriveren ikke virker perfekt.

Mitt eksemplar er for andre gang sendt inn til reparasjon. Første gang ble bass-høyttaleren byttet, så duringen forsvant, men det er fortsatt ulyder rundt tastaturet. Det er trolig viften på undersiden som er defekt, og som kommer i ubalanse ved enkelte frekvenser i lyden.

Når PC-en omsider kommer tilbake så har jeg tenkt til å anskaffe noen HD DVD-filmer. Jeg har bare prøvd småklipp, men det ser bra ut

jeg får ikke til å innstalere xp ,den finner ikke harddiskene når jeg startr på ny.jeg har lastet ned intel matrix storage manager til xp home edition,og jeg har brukt nlite allikevel så virker det ikke

har du noen råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...