Gå til innhold

Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!

Huginn

Anbefalte innlegg

Har nettopp mottatt min X200, kommer nok til å skrive en omtale etterhvert (først må jeg finne ut av den :p). Noen andre som har dette vakre beistet?

(Jepp, var en topic som allerede var ganske .. "X200-tråden", men ikke helt så jeg lagde en ny).

Specs for de som lurer:

2,0 ghz C2D

2GB ram

Go8700M 512mb

2*160GB, 5400 rpm

17" 1680x1050

HD-DVDspiller

HDMI

Integrert 1,3mpx webcam

Fingeravtrykksleser

39.9 cm x 28.8 cm x 4.7 cm og 4.3kg

Spør gjerne hvis du lurer på noe. ;)

Edit: Vista opplevelsesindeks for de interesserte:

Prosessor: 4,9

Minne: 4,8

Grafikk: 5,9

Spillgrafikk: 5,5

Primær harddisk: 5,0

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp mottatt min X200, kommer nok til å skrive en omtale etterhvert (først må jeg finne ut av den :p). Noen andre som har dette vakre beistet?

(Jepp, var en topic som allerede var ganske .. "X200-tråden", men ikke helt så jeg lagde en ny).

Specs for de som lurer:

2,0 ghz C2D

2GB ram

Go8700M 512mb

2*160GB, 5400 rpm

17" 1680x1050

HD-DVDspiller

HDMI

Integrert 1,3mpx webcam

Fingeravtrykksleser

39.9 cm x 28.8 cm x 4.7 cm og 4.3kg

Spør gjerne hvis du lurer på noe. ;)

9595427[/snapback]

Hvor mye kostet denne skjønnheten?

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Er for tiden i kjøpemodus.

Vurderer X200 som erstatter til min tower. Maskinen vil bli brukt til bildebehandling (photoshop), videoredigering, film (SF-Anytime + DVD).

1.Er maskinen god nok for bilde- og filmbehandling?

2.Hva er forskjellen mellom X200 og X205?

3.Noen nevneverdige forskjeller mellom DVI og HDMI?

Har TV og 19" dataskjerm med DVI kontakt.

4.Finnes det overgangskabel mellom DVI og HDMI?

5.Hvilken versjon av Vista følger med X200?

Det vil være aktuelt å utvide mulighetene med f.eks eMagic Firewire (PCMCIA) og en Wester'n harddisk.

6.Noe annet av utstyr jeg bør tenke på? Ville, praktiske og snusfornuftige forslag tas imot med takk.

Lenke til kommentar

Muligens kunne en moderator ordnet litt på det? :hmm:

Jeg fikk forresten inn XP på min, etter tre dager med jobbing vel og merke... Ubuntu fikk jeg også lagt inn, men der er det noe trøbbel med drivere. Jeg har dessverre ikke tid til å titte mer på det før jeg reiser i morgen.

Som nevnt i den andre diskusjonen, så har mitt eksemplar trøbbel relatért til lyd på høyre side av PC-en. Min må nok til reparasjon, for det er ikke holdbart.

Lenke til kommentar
Hehe, poster litt i den andre tråden og litt her ;)

Bare tenkte på at hvis jeg kjøper denne PC-en, og setter inn 4GB ram. Da trenger jeg vel et 64-bit OS for å få maks ytelse? Og du får jo bare 32-bit OS med i datapakka(det er isåfal litt drit)?

9607906[/snapback]

Det skal være mulig å utnytte 4GB minne i 32bits operativsystem, men på en del PC-er krever dette innstillinger i BIOS, og jeg vet ikke om denne har slike muligheter. 3GB vil du nok ivertfall få utnyttet.
Lenke til kommentar

Ok, da får jeg i alle fall holde meg til 3GB da, eller kjøpe et nytt OS noe som er litt dyrere tatt i forhold til ytelse.

Men har du noen andre pluss sider ved denne dataen? Eks. ytelse i noen spill el. lignende? Negative sider?

Hørt noen har problemer med lyden, har du dette? Er du relativt fornøyd med dataen?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med lyden, men fikk den ikke helt til og funkle ordentlig i spill med en gang, er fortsatt ikke helt bra. Det er på en måte delay på musa i de fleste spil vet ikke hvorfor. har slått av vsync og lastet ned 163.44 driveren.

Eller så er jeg veldig fornøyd med den, blir litt irritert på vista noenganger

Lenke til kommentar

Hehe, Vista blir ikke noe problem. Har brukt det siden Januar nå, og inntrykket mitt er egentlig supert. Det gjorde i alle fall den gamle dataen min bedre med tanke på at den ikke klikker. Så jeg er evig taknemmelig Microsoft for dette OSet ;)

EDIT:

Et lite minus med denne dataen er kanskje at den bare har 5400rpm. Som spill laptop burde den kanskje hatt 7200rpm, og dette er en forskjell som er merkbar :roll:

Endret av vestlia
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg sjekker versionen til skjermkort driveren?

Prøvde akkurat lost planet dx10 demoen og det gikk helt elendig, satte alt på low likevel lagga det veldig, etterhvert kom det opp at "system requirements does not meet the requirements" eller no sånt. Må være noe rart jeg ikke har fått med meg ^^

Lenke til kommentar

Angående mitt problem:

Bass-høyttaleren på undersiden høres ut som en "rumble pack" fra N64 eller som lydløs vibrasjon på en mobiltelefon. En del musikk skjærer i øret, sælvsagt er ulikt fra sang til sang. Det kan nesten høres ut som en skru eller noe er løst inni PC-en. Dette MÅ være en feil med mitt eksemplar.

Lenke til kommentar

Etter hva dere har erfart er jeg ganske heldig. Ingen problemer foruten om en liten komplikasjon med en driver, men er nå ordnet.

Håper dere får fikset deres, for denne er til å anbefale fra min side.

Til dere som skal instalere driver fra laptopvideo2go.com

Kan anbefale denne atm: 163.44

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=14562

1.Last ned og extract den (trenger ikke winrar eks)

2.Last ned Modded INF fra samme siden og legg den inn i mappen der du extractet driveren

3.Installer og nyt den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...