Gå til innhold

Mine tanker om Halo 3 (SP)


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Da var endelig tiden kommet for å avslutte historien.

 

Jeg skaffet meg en versjon, og spilte fra 21:30-04:30, da rullet credits. Det var skuffende kort. 7 timer gameplay på Heroic er ikke mye å skryte av. Og ja, jeg vet at multiplayer delen har så mye mer, men jeg har ikke tilgang på Xbox Live.

 

Bortsett fra dette var spillet en drøm å spille. Gode varierte kamper, godt utvalg av våpen (gamle slagere+nytt snacks). Med varierte kamper mener jeg en fin blanding av trange stressende plasser til åpne uoversiktlige slossarenaer. Noen steder er det lagt inn folk som ambusher deg, for å få opp pulsen ekstra mye, som fungerte fint for min del.

 

En god historie trekker veldig opp, men en skuffende avslutningsscene. "Sisteboss" var latterlig lett, og bø egentlig ikke på noen problemer. Dessuten savnet jeg at vi ikke fikk sloss mot "tentakkelbossen". Uten å avsløre for mye vil jeg si at avslutningen kom litt brått. Var flere missions tidligere at jeg trodde at "dette var slutten", men fikk ikke den følelsen på sistebrettet.

 

Aller siste scenen fikk meg til å bli helt nostalgisk, og tenke tilbake på Halo 1 og "The Maw".

 

Ville ikke gitt det mer enn 8/10 egentlig, trekk for kort gameplay, og litt fattig slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja enig mot deg, den siste bossen var vel ikke akuratt en boss. var egentllig godt inponert driver på legendary nå. var også veldig kult åsen det ble mye mere fiender når man gikk multiplayer på kampanjen.

 

her kommet det jeg ble veldig trist og skuffet over.

merk spoiler om du ikke har rundet spillet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Først av alt jeg hadde håpet å få vite åsen masterchief så ut under maska om han var en robot ett menneske en cyborg eller hva han var. hadde også håpet å få vite

mere om bakrunden hans, slutten legger også opp til att det kan komme enda en oppfølger.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Jeg greide ikke å slutte å le når jeg så hvem siste boss var, noe så teit!

 

Hvis du ikke har spilt slutten, ikke se!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Etter du har drept siste boss må du stikke av med bil, som i Halo 1. Denne gangen er det jo enda tøffere siden ting faller ned osv.

Jeg ble sur siden jeg ikke fant en timer, og trodde jeg hadde uendelig av tid(som når ting faller sammen i Bioshock). Jeg gikk ut av bilen, og venta. Bilen fikk plutselig parkinson, og det var umulig å komme på. Først da oppdaget jeg at hele skiten jeg stod på ramla ned i lavaen. En svær betongfaen gikk rett ned i lavaen, med meg på :D

 

Savnet også en slosskamp mot han tentakkelbossen :/

Alikevel, siste boss var jo såpass teit at den var kul :p

Lenke til kommentar

Vel, neoman, til det du blei skuffa over. I manualen til Halo 1, så står det at Master Chief er 3,5m høy, og veier 500kg, fullt utrustet. Nå ser det ikke veldig sånn ut når du spiller, og står ved siden av vanlige mennesker, men antyder jo at du ikke er noe normalt menneske.

 

Ellers må jeg si at jeg syns det var greit at de holdt det en hemmelighet, det er noen ting jeg ikke vil vite ;)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Etter du har drept siste boss må du stikke av med bil, som i Halo 1. Denne gangen er det jo enda tøffere siden ting faller ned osv.

Jeg ble sur siden jeg ikke fant en timer, og trodde jeg hadde uendelig av tid(som når ting faller sammen i Bioshock). Jeg gikk ut av bilen, og venta. Bilen fikk plutselig parkinson, og det var umulig å komme på. Først da oppdaget jeg at hele skiten jeg stod på ramla ned i lavaen. En svær betongfaen gikk rett ned i lavaen, med meg på :D

9595347[/snapback]

Alt sånt får du vite gjennom bøkene og tegneseriene. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...