Gå til innhold

Frp ordfører i Bergen

Anbefalte innlegg

Er det 2 partier eg ikke takler er det FRP og KRF. Og gjett hvem som danner byråd i Bergen... jo FRP Høyre og KRF.

Men det er ikke alt..

I følge denne videoen: http://www.bt.no/webtv/?id=6248 får eg det værste av begge verdener. Bybane og mindre/ingen eiendomsskatt!

Kommunen får mindre peng gjennom ingen eiendomsskatt og de sløser ut peng av vinduet på den idiotiske bybanen.

Hadde det vært ingen bybane og masse eiendomsskatt hadde jeg vært kjempefornøyd.. Da hadde det vært mer penger til meg og mannen i gaten.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bor ikke jeg i Bergen, men jeg personlig synes eiendomskatt er helt forferdelig....

for å ta det fra en kant:

Først så betaler du skatt av lønnen din

lønnen din bruker du på å kjøpe hus

Så skal du skattlegges ekstra for å eie huset også...

Nei den liker jeg dårlig....

Lenke til kommentar
Er det 2 partier eg ikke takler er det FRP og KRF. Og gjett hvem som danner byråd i Bergen... jo FRP Høyre og KRF.

Men det er ikke alt..

I følge denne videoen: http://www.bt.no/webtv/?id=6248 får eg det værste av begge verdener. Bybane og mindre/ingen eiendomsskatt!

Kommunen får mindre peng gjennom ingen eiendomsskatt og de sløser ut peng av vinduet på den idiotiske bybanen.

Hadde det vært ingen bybane og masse eiendomsskatt hadde jeg vært kjempefornøyd.. Da hadde det vært mer penger til meg og mannen i gaten.

Hva syns dere?

9595219[/snapback]

Hva med at Bybanen kan være et bra miljøtiltak? Hvis du synes at hensynet til din egen økonomi bør veie tyngre enn alt annet, inkludert miljøet, er jo Frp midt i blinken for deg.

Lenke til kommentar
Stemmer AP og driter i om rikfolk som syter over at de skal betale eiendomsskatt. Og miljøhippiene ignorerer eg komplett :D

Og det er mange som meg!

9595301[/snapback]

Men du må vel ha et hus å bo i du også en gang kanskje??

- ikke så mange som bor på gata tross alt...

Lenke til kommentar
Stemmer AP og driter i om rikfolk som syter over at de skal betale eiendomsskatt. Og miljøhippiene ignorerer eg komplett :D

Og det er mange som meg!

9595301[/snapback]

Men du må vel ha et hus å bo i du også en gang kanskje??

- ikke så mange som bor på gata tross alt...

9595315[/snapback]

Studenthybel :)

Dessuten er det bare dyre boliger som må betale eiendomsskatt så vidt eg forstår? Har uansett ikke råd til å kjøpe en dritt i nærmeste fremtid.

Ølet mitt lager eg sjøl så eg trenger ikke Frp og deres avgiftslettelser.

Lenke til kommentar

Og det er mange som meg!

9595301[/snapback]

Så med andre ord er du utelukkende opptatt av dine egne interesser? Jeg håper ikke du har planer om å bli politiker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk

Eindoms skatt rammer ingen usosialt, dessuten er det ikke snakk om mange tusen kronene i året.

(ja, jeg har mange skrivefeil, men jeg har heller ikke fulført 10 årig skole :p )

andreas

Lenke til kommentar
Eindoms skatt rammer ingen usosialt, dessuten er det ikke snakk om mange tusen kronene i året.

Det er ikke nødvendigvis pengene det står på, men at mange føler det som et overgrep å måtte skatte av noe de allerede eier. Det tar vekk frihetsfølelsen og gleden av å virkelige eie noe.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis pengene det står på, men at mange føler det som et overgrep å måtte skatte av noe de allerede eier. Det tar vekk frihetsfølelsen og gleden av å virkelige eie noe.

9595610[/snapback]

Nettopp, og i avgift og skatte jungelen vi har forvillet oss inn i så er begeret på en måte allerede fullt....

Jeg betaler selv eiendomskatt, ikke fordi jeg vil det, men fordi jeg blir tvunget til det... Har ikke noe pallass jeg altså, men det er noen tusen som går i året..

Å si at dette er sosialt er jo helt meningsløst, jeg har jo allerede bidratt til felleskapet ved å "gi bort" 40% av lønnen min.

Jeg skal gi mye til den som kan rettferdig gjøre dette...

Lenke til kommentar

9595219[/snapback]

Hvordan får du mer penger av masse eiendomsskatt? Og hva er det som er så ille med bybane?

Er det du som skal få all eiendomsskatten kanskje?

Lenke til kommentar
Det eneste jeg kan si er at er det noe vi har nok av i Norge er det skatt! Hvorfor skal det være skamfullt å være rik i Norge og eie et stort hus? Syke sosialister altså :nei:

9595979[/snapback]

Det minner meg om: " Neimen spis opp maten din, tenk på alle de sultne barna i Afrika."

Lenke til kommentar
Nå bor ikke jeg i Bergen, men jeg personlig synes eiendomskatt er helt forferdelig....

for å ta det fra en kant:

Først så betaler du skatt av lønnen din

lønnen din bruker du på å kjøpe hus

Så skal du skattlegges ekstra for å eie huset også...

Nei den liker jeg dårlig....

9595283[/snapback]

kunne ikke vært mer enig, første gang jeg hørte om eiendomskatt trodde jeg det var en spøk for det virket så latterlig. holder med å betale skatt av lønnen

Jeg bor i bergen og tror at det nye blå byrådet kommer til å gjøre en god jobb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...