Gå til innhold

Gatemusikant i Storgata

Discipline

Anbefalte innlegg

Dette bildet har blitt postet på forumet før i en annen sammenheng, men siden jeg er nybegynner og trenger mest mulig kritikk velger jeg å poste det på nytt her. Fotografiet er av en gatemusikant i Bodø. Jeg hadde observert en gruppe nye gatemusikanter fra utlandet i flere uker og valgte å fotografere en av dem. Før jeg tok bildet var jeg faktisk litt nervøs siden jeg aldri har kommunisert med denne typen mennesker tidligere, og heller ikke på denne måten. Derfor satte jeg kameraet på auto og brennvidden til 18 mm slik at jeg kunne croppe det så mye jeg øsnket dersom det ble dårlig. Dessuten hadde jeg ikke satt meg ordentlig inn i kameraets funksjoner, så jeg kunne ikke med manuelle innstilligner da. Jeg innser nå at det var en tabbe fordi bildet ble ikke eksponert slik jeg ønsket det.

Bildet er tatt i JPEG. I tillegg klikket jeg på s/h-knappen i et bildebehandlingsprogram og justerte kontrast og lysstryke. Blir det for mye av de kjedelige gråtonene? Hvordan er komposisjonen? Kritikk mottas med takk!

post-128155-1190998651_thumb.jpg

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kritikk folkens, men har noen kommentarer på gråfargene på betongen og veggene? Jeg synes den ble kjedelig. Er det noe vis jeg kan ordne det på? Jeg valgte s/h fordi jeg syntes det passet godt, men jeg vet ikke om konverteringen ble noe god siden jeg ikke har peiling på dette

@Nissemann: Helt enig med deg, men det bør nevnes at jeg tok fire bilder, og dette er det eneste hvor ingen mennesker reflekteres i glasset. Jeg synes også lampen (den hvite rundingen) er irriterende fordi den ble overeksponert og egentlig bare er en hvit flekk på bildet.

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg husker det bildet. Jeg liker det godt men jeg har også noen tanker om det. Det blir litt synsing for jeg kan egentlig ikke noe om bildekritikk..

Jeg syns bildet er litt skarpt. Det høres sikkert rart ut, men det jeg mener er at det lyse nesten svir i øynene når jeg ser lenge på det. Han musikeren er jo i flott fokus og alt sånt.. men han virker liksom så fryst. Han spiller ikke..

Også syns jeg bildet virker litt matt i denne s/h-versjonen. Hvis du har PS kan du se litt i denne tråden ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=669750 ) om s/h og teste litt. Jeg ble veldig overrasket når jeg prøvde de forskjellige metodene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...