Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varm bremseskrive foran på venstre side - Audi A4

Trikor

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte jeg skulle sjekke ut litt før jeg setter den inn på Service. (skal ha 90.000 service snart).

Jeg har en Audi A4 - 1.9TDI - 2003 modell som sliter med at venstre bremseskive blir mye varmere enn høyre. Bilen har nå gått 90.000 (nettopp runda)

Har vært oppe og det var mye brent snuss i kanten på skiven som jeg fjerna, men skiva i seg selv bærer ikke preg av riper eller stor slittasje. Av og til så hører jeg høyfrekvent ulelyd (lignende til mye vind) samt noen ganger høyfrekvent skrapelyd. Dette er bare periodisk jeg kan høre lyd, men bremseskiven på venstre side blir varmere enn høyre

Eneste jeg kan tenke meg at det er følgende

1) Bremsene går ikke skikkelig tilbake (men bilen ruller godt så det hørest usannsynlig ut for meg).

2) Noe feil på skiven/klossene.

3) Hjullager (etter litt goggling så leste jeg noe om at dette kunne være en årsak).

Er det noen som har noen gode tips jeg kan sjekke selv, før jeg går til verksted å utbedrer feilen?.. Har fått oppgitt pris til ca. 3500 hvis det er klosser/skiver eller hjulager.

Hilsen en som ikke har mye peil på bil. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kan også være mansjetten rundt stempelet i calipter som er defekt slik at det har dannet seg rust/treghet i calipteren. Løft på mansjetten å se.

Lenke til kommentar
Ved 90 000 service må du sikre deg at alle bremse blir demontert, renset og smøret.

Det er et problem med kalde norge mye salting om vinter.

9607406[/snapback]

Er dette en del av 90 000 service på Audi?.. eller er det tilleggstjenester..

Grunnen til at jeg spør er at Selger har lovet å betale 90 000 service, så jeg bryr meg ikke om kostnadene denne gang. Bedre det blir tatt nå, enn at jeg må betale det på 120 000 service

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...