Trikor Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Heisann. Tenkte jeg skulle sjekke ut litt før jeg setter den inn på Service. (skal ha 90.000 service snart). Jeg har en Audi A4 - 1.9TDI - 2003 modell som sliter med at venstre bremseskive blir mye varmere enn høyre. Bilen har nå gått 90.000 (nettopp runda) Har vært oppe og det var mye brent snuss i kanten på skiven som jeg fjerna, men skiva i seg selv bærer ikke preg av riper eller stor slittasje. Av og til så hører jeg høyfrekvent ulelyd (lignende til mye vind) samt noen ganger høyfrekvent skrapelyd. Dette er bare periodisk jeg kan høre lyd, men bremseskiven på venstre side blir varmere enn høyre Eneste jeg kan tenke meg at det er følgende 1) Bremsene går ikke skikkelig tilbake (men bilen ruller godt så det hørest usannsynlig ut for meg). 2) Noe feil på skiven/klossene. 3) Hjullager (etter litt goggling så leste jeg noe om at dette kunne være en årsak). Er det noen som har noen gode tips jeg kan sjekke selv, før jeg går til verksted å utbedrer feilen?.. Har fått oppgitt pris til ca. 3500 hvis det er klosser/skiver eller hjulager. Hilsen en som ikke har mye peil på bil. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Er som du sier, antagelig bare en bremsekloss som har litt mye dritt i glide sporene og ligger litt for hardt på skiva. Dette er som regel veldig enkelt å raskt å fikse selv med en stålbørste og litt kobberpasta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Kan også være mansjetten rundt stempelet i calipter som er defekt slik at det har dannet seg rust/treghet i calipteren. Løft på mansjetten å se. Lenke til kommentar
Trikor Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Takker og bukker for alle svar. Dette forumet er jo bare genialt. Jeg skal ta av hjulet i morgen uansett, så da skal jeg sjekke litt... Lenke til kommentar
haada Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ved 90 000 service må du sikre deg at alle bremse blir demontert, renset og smøret. Det er et problem med kalde norge mye salting om vinter. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det kan du tro verksteder gjør. De gjør minimalt. Selv ved bremseskift klasker de av og på med nytt uten minste tegn til fett. Lenke til kommentar
Trikor Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Ved 90 000 service må du sikre deg at alle bremse blir demontert, renset og smøret. Det er et problem med kalde norge mye salting om vinter. 9607406[/snapback] Er dette en del av 90 000 service på Audi?.. eller er det tilleggstjenester.. Grunnen til at jeg spør er at Selger har lovet å betale 90 000 service, så jeg bryr meg ikke om kostnadene denne gang. Bedre det blir tatt nå, enn at jeg må betale det på 120 000 service Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå