kallis Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) hele fronten rister godt særlig i 60km/t når jeg svinger litt til høyre. den avtar noe over 80km/t og avtar enda mer når jeg svinger til venstre. verksted 1: hele akslingen er ferdig, minst 10-15.000kr verksted 2: drivledd høyre front. ca 3000. NAF: aksling: "bullshit!" men nedre bærearmer er slitt slik at hjul går sideveis. verksted 1 IGJEN (2mnd senere): nei ikke aksling, drivledd(!!) gud. all over again, aldri gjort en eneste reperasjon på min audi100 som har gått som planlagt. allerede kastet bort nærmere 10k på feilreperasjoner og diagnose. hva skal jeg tro!? Endret 28. september 2007 av kallis Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hvis du har gjordt alt det du ramser opp der, og det fortsatt ikke har blitt bra- hadde jeg ikke betalt en krone! Kan ta et eksempel på min mors bil. Den var vanskelig og starte noen ganger- og da nektet den og starte. Først av alt mente svigerfar at det var reelet til bensinpumpa. Men vi leverte den til verksted for at de skulle finne feilen. Først: Byttet dem bensinpumpe Deretter byttet dem plugger Så byttet dem selve hjernen i bilen( 10lapper kostet den) Da hadde bilen vært fram og tilbake på verkstedet 2 ganger. Siste gangen byttet dem reelet til bensinpumpa- som svigerfar mente det var. Og da funket det. Jeg ba mor nekte og betale for alt det pjikk pjakket de byttet når feilen fortsatt var der. Så vi betalte for reelet og verkstedtimen det tok Rett skal være rett. Mekanikerne kan ikke bare gjette på hva som er feil! Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 ha ha akkurat som med mamma sin bmw 316 95 modell, den gikk ujavnt både på tomgang og under kjøring, og vi slet med å holde motoren i gang, dette skjedde spesiellt hvis det var fuktig ute, og bilen kunne være fin en stund også, men på slutten var den helt jævlig, verksted 1 inn med diagnose, de fant ingen feil med bilen, verksted nr 2 inn med diagnose system der fant de haugevis med feil, hva søren?? bilen stod inne på et bmw verksted uten å finne ut hva som var galt, men så kom det en eldre herre man bort til meg når jeg fyllte bensin på bilen og hadde lagt merke til den uvanlig egangen i motoren, og jeg fortalte alt sammen at ingen fant ut av det, han skikket under panseret og sa at den vakum slangen (kostet 79 kroner på veng) var morken og bilen fikk falsk luft i systemet, byttet denne og bilen gikk helt fint! Man kan jo lure på hva en egentlig betaler for.... Lenke til kommentar
kallis Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) ja slikt er morsomt eller hva.. jeg har ikke gjort de reperasjonene over, men har veldig dårlig erfaring med verksteder pga. tidligere "reperasjoner". byttet bærearmer, 2 svingfjører på samme side over 4mnd, demper osv.. de støttet seg stort sett til at jeg ikke hadde peiling på hva slags lyder (kakking) bilen skulle gi under kjøring.. hmm det vanskelige er nå å finne ut hvem av de jeg skal stole på denne gangen. bilen rister kraftig..skulle tro det er en VELDIG enkel sak å finne ut av. Endret 28. september 2007 av kallis Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 ha ha akkurat som med mamma sin bmw 316 95 modell, den gikk ujavnt både på tomgang og under kjøring, og vi slet med å holde motoren i gang, dette skjedde spesiellt hvis det var fuktig ute, og bilen kunne være fin en stund også, men på slutten var den helt jævlig, verksted 1 inn med diagnose, de fant ingen feil med bilen, verksted nr 2 inn med diagnose system der fant de haugevis med feil, hva søren?? bilen stod inne på et bmw verksted uten å finne ut hva som var galt, men så kom det en eldre herre man bort til meg når jeg fyllte bensin på bilen og hadde lagt merke til den uvanlig egangen i motoren, og jeg fortalte alt sammen at ingen fant ut av det, han skikket under panseret og sa at den vakum slangen (kostet 79 kroner på veng) var morken og bilen fikk falsk luft i systemet, byttet denne og bilen gikk helt fint! Man kan jo lure på hva en egentlig betaler for.... 9594818[/snapback] Hvor sitter denne? Har selv en 316I, 94modell. Så litt greit og vite Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 NAF er vel den mest nøytrale å høre på, så kan like så godt få de til å sjekke og finne feilen, og verkstedet til å utbedre spesifikt. Verksteder er ikke noe å høre på. De skrøner værre enn gamle fiskere. Man må vite sjøl 100% hva som skal gjøres. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg skal være med på at det sikkert kan være vanskelig noen ganger å finne feilen på en bil som går ugjevnt på tomgang i ny og ne, men at dem ikke klarer å finne reint mekaniske feil i forstillingen virker jo nokså rart. Men klarer ikke helt å tolke utifra førsteposten din om du allerede har fått gjort alt dette og bilen fortsatt rister? Eller har du bare fått de forskjellige diagnosene og i tvil om hva du skal gjøre? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hva er det slags verksteder du har vært på? Aldri hørt på makan! Synd at slike amatører skal få være representanter for mekaniker-bransjen... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det er dessverre for mye amatører og direkte svindlere i bil bransjen. Det finnes også masse hederlige unntak, men jeg er selv blitt svært skeptisk. Lenke til kommentar
kallis Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 er ikke akslingen foran delt inn i to separate deler ut fra girkassen? så viss den ene siden er skjev og gir vibrasjon så er det usansynlig at den andre siden gjør det samme? når man bytter "drivaksel" er det da man skifter en hel slik stag til hjulet? kan innsiden av denne være skjev slik at det ikke vises på utsiden? NAF bare svingte på hjulet med handa i friluft og sa 2sekund senere at akslingen er fin. hm... hva tror dere, kan et drivledd gi såpass slark at hele fronten rister? håper for guds skyld det første verkstedet ikke fikk rett første gangen... hva skal til for å gjøre en aksling skjev egentlig? veldig sjeldent slikt forekommer? takk Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 ja slikt er morsomt eller hva.. jeg har ikke gjort de reperasjonene over, men har veldig dårlig erfaring med verksteder pga. tidligere "reperasjoner". byttet bærearmer, 2 svingfjører på samme side over 4mnd, demper osv.. de støttet seg stort sett til at jeg ikke hadde peiling på hva slags lyder (kakking) bilen skulle gi under kjøring.. hmm det vanskelige er nå å finne ut hvem av de jeg skal stole på denne gangen. bilen rister kraftig..skulle tro det er en VELDIG enkel sak å finne ut av. 9594976[/snapback] litt vanskelig å forklare, men vakumslangen er ved luft tilførselen på motoren, og høy oppe i selve motorommet, grunnen til at denne morkner er fordi motoren avgir varme som påvirker denne slangen. lenge siden dette her skjedde nå så du må nesten finne den selv vis jeg tar litt feil. dette er en vakumslange som går "langs" motoren, relativt høyt oppe i motorrommet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Et ubalansert hjul eller skeiv felg kan være nok til at bil rister ganske mye. Så det behøver ikke alltid være så mye som skal til. Lenke til kommentar
kallis Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 vel det var det første jeg tenkte på. dessuten blir den større og større hver måned. etter 5 verkstedsbesøk tror jeg vi kan si at hjulet er utelukket Lenke til kommentar
kallis Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 vel etter bytte av drivledd samt en bærarm er ristingen borte. dessverre som alltid følger det med ny feil når jeg kjører ut fra verkstedet. først sviktet bremsene helt, og de påstod det var luft som "alltid" hadde vært der. jaha. henter bilen for andre gang og det kommer kraftige knekkelyder fra understellet under sving, homp osv. jaha ja. "bærearmen er ikke original og passer ikke 100%". byttet foring og det er bedre..men fortsatt litt knekking. blir dette værre over tid? samt det er noe som bremser når jeg f.eks triller i en sving. tydelig at noe henger. trodde det var det skjeve drivleddet jeg nå har byttet men nei. er det returen på bremsekalliperen som gjør dette mon tro? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Et ubalansert hjul eller skeiv felg kan være nok til at bil rister ganske mye. Så det behøver ikke alltid være så mye som skal til. Jeg hadde litt gjørme på hjulene, i 100 km/t rista det noe sykt! Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Nå skal ikke jeg rakke ned på Bilbransjen og verkstedene. Det er utvilsomt en litt spesiell bransje og verkstedene skal jo leve av å finne feil og reparere. Men det er noen ganger de ikke klarer å finne feilene, spesielt hvis det ikke er kjente feil. Det kan iblant skje at verkstedet bruker så mye tid og krefter på å finne feilen men simpelthen må gi opp. De må ha dekket inn kostnadene, som kunden belastes. Kombinasjonen kundebehandling(den menneskelige faktor) og teknikk ER en utfordring! Har selv erfaring fra da ett veksted helt enkelt ga opp. Det gjaldt hjullagerskift og nye bremseskiver på en Peugeot 205. De hadde ganske enkelt ødelagt masse verktøy og brukt masse tid og jobben gikk for dem i minus. Samme tilfelle så var den bremseskiven de hadde fått skiftet skjev og jeg måtte skifte denne også selv. Det finnes altså tilfeller der kunden blir et "offer"pga. lønnsomheten i en reparasjon. Edit: skriveleif Endret 24. oktober 2007 av Baardson Lenke til kommentar
SvennR Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Har selv opplevd å ha en bil som ingen verksteder har funnet feil på. Har en Alfa 156 2000mod, 2.0TS, der jeg hadde problemer med bremsene. Fikk kast i bremsene mine etter 1000-5000km og ingen verksted kunne finne feilen. Jeg kjøpte bilen med denne feilen, i den tro at dette bare var ett engangs tilfelle og ikke en kronisk feil på bilen. Har endt opp med å bytte skivene på 1 gang selv og 2 ganger på verksted (Merkeversted) uten at noen kan finne årsaken til att dette skjer. Endt opp med å betale ca 5000kr hver gang jeg har hatt bilen min på verksted uten at det har blitt noe bedre (går noen mnd så er det feil igjen). Jeg tok meg en telefon til en Alfa Romeo tekniker hos importøren, og han kunne umiddelbart fortelle meg at dette var ett problem som noen ganger skjer med min bilmodell.. Løsningen på problemet er å borre/gjenge 4 settskrue hull i tillegg til det som allerede er på plass. Jeg gjorde selvsagt dette (kostet meg 1.5hr og 100kr for en gjengetapp), problemet ble borte for godt. Teknikeren sa att dette var ett problem som Alfa kjente til og at de hadde sendt ut skriv til verkstedene... Verkstedet nekter for at de har ett ansvar i saken her og at jeg burde få en form for kompensasjon siden jeg har brukt 10.000kr hos de uten å få noe reparert. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg er mer inne for det at det er mye slurv ute å går en at de er ren inkompetanse. Tre Ganger har jeg vært på verksted de siste to månedene med to forskjellige biler. Alle de tre gangene har det bare vært tull. Sist var en bakluke som skulle byttes på grunn av rust (under 3 år gammel bil) og den nye kom tilbake med 2 nye sveise hull på siden....enda en ny luke på vei. Bytta et bremserør på verksted. Pedalen gikk halvveis i bånn. Brems ikke lufta etter reparasjon. Tillegg løs del under bilen som ikke var montert skikkelig igjen. Merkeverksteder begge to, men om jeg leverer noe bil igjen, kan de glemme. Jeg stoler overhode ikke på verksteder. Det er alltid et eller annet. Enten så mangler de deler, selv om de vet hva som skal byttes i mange uker. De får ikke tatt bilen den dagen du har avtale om. Arbeidet er som regel hastverksarbeid. Dette står overhode ikke i forhold til timeprisene. Da må vi forvente profesjonelt arbeid. Derfor skrur jeg selv så langt jeg har tid til det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 jeg hadde ca samme symptomer på bilen min, og da var det dekket som var ødelagt. Sjekk at høyre dekk forran ser ok ut, at det ikke er noen bulker på selve dekket(ikke felgen). Disse bulkene skal være lett synlig. Jeg merket knapt ristingen i 80km, men det var på det værste på 50-60km Lenke til kommentar
kallis Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 som jeg skriver over så er all ristingen borte etter skifte av drivledd. men jeg har fått nye problem. blandt annet rullemotstand i fronten. særlig når jeg svinger. tydelig bremsing og "woo-wooow" lyd. hva kan dette komme av?? det var ikke der når jeg kjørte fra verkstedet, men har komt over et par uker og blir kraftigere og kraftigere er det mulig at det bare er bremsene som henger? det er bare det at motstanden øker når jeg svinger som gjør meg litt bekymret. og biler bruker nå over 1.5liter på mila pga dette(!) takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå