Gå til innhold

Nye høytalere - ~30 kvm og budsjett

Anbefalte innlegg

For å starte dette innlegget, jeg er ikke spesielt audiofil, peiling på lyd har jeg heller ikke. Problemet er at mine Logitech Z-2300 2.1 rett og slett ikke holder mål mot slutten av vorspielene, jeg vil ha noe som river litt mer.

- Jeg er student, så vil prøve å få noe som gir mye for pengene, skal klare det til under 1500,-.

- Jeg bor med dama, og ho vil ikke ha noen "store beist".

Var innom hifi-klubben i stad, og der ble jeg anbefalt Dynavoice S4 som de hadde på tilbud til omtrent 500 kroner. Holder disse mål? De hadde også noen Dynavoice F6 til 700 kroner, men de er betraktelig større.

Er det noen som kan gi meg noen tips?

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal bruke det på noe fest blir i hvert fall ikke S-4 det rette. Da må det kjøpes inn en sub også,som vil føre deg en del over budsjett.

F6 er ikke nødvendigvis en dårlig ide om de ikke er for store eller noe for dama. Hvilken forsterker skal du bruke det med forresten?

Lenke til kommentar

Var veldig lite info å finne om den på nettet så vet ikke hvor strømsterk den er. Vanskelig å finne høyttalere/stativ/sub med en samlet pris på under 1500,det må jeg bare innrømme. Særlig når det skal brukes på fest i samme slengen og ikke må se dårlig ut.

Men så klart,kun en utfordring. Skal se litt om det er noe godt brukt å finne.

Lenke til kommentar
Var veldig lite info å finne om den på nettet så vet ikke hvor strømsterk den er. Vanskelig å finne høyttalere/stativ/sub med en samlet pris på under 1500,det må jeg bare innrømme. Særlig når det skal brukes på fest i samme slengen og ikke må se dårlig ut.

9594820[/snapback]

Klarer du det er du min nye helt.

De 1500 kronene kan godt strekkes litt, men ikke all verden. Leste litt bakpå forsterkeren nå, står 520watt et sted, men det forteller kanskje ikke all verden?

Før ble den brukt på et sett med Bose høytalere og en gammeldags basskasse, hvis det hjelper deg. Men det er godt mulig at den er 15 år gammel, men tror den var relativt high-end da.

Edit:

Når det gjelder at de brukes til fest: Alle synes at de pc-høytaleren gjorde en bra jobb, det var bare den siste timen når promillen var såpass at vi ville spille høyere at problemene begynte.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke snakke for deg,kan godt hende du vil klare deg med bokhøyttalere. Bare går utifra at du har noen minstekrav når det kommer til bass hvis det skal brukes til fest,og da er den letteste løsningen å kjøpe gulvstående rett og slett. Var Dali du sendte på?

9594999[/snapback]

Jepp!

Lenke til kommentar

9594820[/snapback]

Klarer du det er du min nye helt.

De 1500 kronene kan godt strekkes litt, men ikke all verden. Leste litt bakpå forsterkeren nå, står 520watt et sted, men det forteller kanskje ikke all verden?

Før ble den brukt på et sett med Bose høytalere og en gammeldags basskasse, hvis det hjelper deg. Men det er godt mulig at den er 15 år gammel, men tror den var relativt high-end da.

Edit:

Når det gjelder at de brukes til fest: Alle synes at de pc-høytaleren gjorde en bra jobb, det var bare den siste timen når promillen var såpass at vi ville spille høyere at problemene begynte.

9594932[/snapback]

Vil tro dette er maks strømforbruk for strømforsyningen, i så fall er nok forsterkeren god for ca 2x150 watt, noe som holder lenge.

Kan du legge ut et bilde av baksiden?

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Den ser ut til å kunne trekke 520W, så noen strømsvak forsterker er det nok ikke.

Tilkobling av sub kan bli litt tungvindt, så jeg vil heller anbefale høyttalere med relativt store basselementer. (noe som kan krasje lkitt med dama :p)

Finner lite info på nett, men ting jeg har sett tyder på at det er snakk om hvertfall 2x100W, og med strømtrekk på 520W er det 100 kraftige watt.

Og har du begrenset budsjett kan det være en fordel å kikke på bruktmarkedet etter noen pent brukte høyttalere.

Lenke til kommentar

Har jeg vært deg hadde jeg satset på Infinity Primus 150. De veier 6 kg/stk spiller meget bra og har utrolig fyldig bass, vi snakker da i forhold til pris.

Infinity Primus vant sammen med forsterker fra H/K EISA for beste hjemmekino i budsjettklassen.

Bergen Musikkhandel sender også gratis, løp og kjøp sier nå jeg. Eller ganske enkelt... bestill :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er nok gode høyttalere du linker til der Zatuu, men med den forsterkeren han har tror jeg han bør satse på noen litt kraftigere høyttalere.

Tror heller han bør satse på noe som ligger mer rundt Dali Concept 6.

Det tror jeg er passelig til den forsterkeren, om den yter litt over 100W per kanal.

Dyrere høyttalere er nok heller ikke bortkastede penger.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått et par Dynavoice F6, vet ikke helt hva jeg skal si. Innbiller meg at jeg hører litt susing og spraking, særlig i partier med mye bass. Skal få noen folk over til å prøvelytte, kanskje det bare er noe jeg innbiller meg.

Men, er det noen umiddelbare ting jeg bør sjekke? Kanskje jeg har koblet feil f.eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...