Muffinman Skrevet 22. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 Sitter her med min nesten nye Znote 2003 og prøver å koble meg opp mot internett med mobilen. Jeg har en gammel Nokia 6110, og den skal visstnok være god for 9600 baud. Tilstrekkelig i nødsfall, men ikke mer. Møter på noen problemer. Har installert Nokia 6100 modem og satt opp en ekstern tilkobling ved hjelp av dette modemet. Det som skjer ved aktivisering av IR på telefonen, er at lappisen oppdager telefonen som "Nokia 6100", men jeg kan ikke ringe opp med den. Får faktisk ikke kontakt i det hele tatt fra PC-suite eller ekstern tilkobling. Får til feilmelding at "633: modemet er allerede i bruk eller ikke riktig konfigurert." Kan det ha betydning at telefonen er oppsatt med kontantkort? Må jeg kanskje bestille en egen tjeneste for å sende data med telefonen? Jeg har også prøvd med en 6210, og dette gikk litt bedre selv om jeg ikke kom i mål. XP fant telefonen og installerte den som modem automatisk, og her fikk jeg kontakt med den. Faktisk ringte telefonen opp nummeret til ISP`en, men nå var meldingen "den eksterne datamaskinen svarer ikke". Er det muligens et eget nummer som må ringes opp med når man bruker GSM? Jeg er rimelig nybegynner på dette, så noen tips på ovenstående spørsmål mottas med takk. Har både søkt på forumet og Google, men fant ingenting som hjalp. Kan jo godt anbefale meg en god løsning for å komme på nett via GSM med det samme også, f.eks. ny telefon(helst rimelig), kabel eller IR, eller andre gode løsninger. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 22. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 Tipper problemet er relatert til at du har kontantkort ja. Hvis telefonen ringer opp nummer er det sansynligvis ikke noe galt med oppsettet ditt. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror du må åpne abonementet ditt for datatrafikk for å kunne bruke GSM-data. En telefon til GSM-operatøren din er nok det sikreste skrittet på veien til et lykkelig liv i smalbåndsland... Lenke til kommentar
oltis Skrevet 22. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 Hei! Dersom du har Telenor trenger du bare å bestille tjenesten "Telenor Mobil Internett". Denne er gratis. Da bruker du ditt mobilnr. som brukernavn og passord får du på www.telenormobil.no . Telefonnr. du ringer er +4791500920. Tori Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 Takk for tips! 6210`en som ringte har ikke kontantkort, men 6110`en har det. Og ganske riktig, man må aktivisere for datatrafikk for at dette skal funke. Har forresten Sense. Burde vel funnet dette ut selv, men det er f..n ikke så lett når man ikke vet riktig hva man leter etter...men det blir vel nå tenker jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå