Puppet Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Kjøpte en Viewsonic n2060w i går til både tv og pc og har noen problemer. - For det første så funker det ikke å se video på den selv om du ser bildet på den bærbare som jeg har den koblet opp til (samtidig). Youtube videoer og dagbladet tv funker, men ikke VG tv eller videoer jeg har på dataen (har prøvd windows media player, quicktime, realplayer og video-lan). - Andre problem er at når jeg bruker ps2en min "flimrer" bildet hele tiden, og går fra svart hvit til farger. Prøvde med scart og å plubbe ledningene rett inn, men det samme skjedde med begge. - Fargene ser veldig "fargete" ut, kan justere brightness og kontrast, men det hjelper liksom ikke. Er kanskje en måte å gjøre dette på PC-en? Må jeg bytte inn tv'en eller er det noen måte å fikse dette på? Endret 28. september 2007 av Puppet Lenke til kommentar
kehax Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Kjøpte en Viewsonic n2060w i går til både tv og pc og har noen problemer. - For det første så funker det ikke å se video på den selv om du ser bildet på den bærbare som jeg har den koblet opp til (samtidig). - Fargene ser veldig "fargete" ut, kan justere brightness og kontrast, men det hjelper liksom ikke. Er kanskje en måte å gjøre dette på PC-en? Må jeg bytte inn tv'en eller er det noen måte å fikse dette på? 9594416[/snapback] Jeg har ikke samme TV som deg men jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. - Det går rett og slett ikke å se video både på laptoppen og på TVen samtidig. Skrivebordet kan vises på begge med uansett hvilken film du vil se vil den bare vises på laptopskjermen. Sett laptoppen til å bare vise en skjerm og det er TVen. - Fluoriserende farger ja. Mange TVer har ikke funksjon for å justere RGB-fargene (red green blue). Men dette finnes i kontrollpanelet for skjermkortet ditt om du har Nvidia eller Ati. Sansynligvis finnes det for alle skjermkort. Her må du bare prøve deg fram... øvelse gjør mester Et tips er å justere ned kontrasten og lysnivået på skjermen. Dette gir vanligvis bedre resultater når du justerer fargene. - du må nok neppe bytte inn TVen. Får du bilde av skrivebordet til PC-en er det den som feiler å sende videosignalet til TVen din. Endret 28. september 2007 av kehax Lenke til kommentar
Puppet Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Takk, funket bra med video og farger nå. Hvis jeg bare fikk bildet til ps2en til å funke så er alt bra. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Hyggelig at jeg kunne være til hjelp Det med ps2 er jeg ikke sikker på hvordan du skal få til... du må i allefall bruke den koble den gule videokabeln i den gule kontakten. Også må du finne hvilken inngang dette går inn på.. mulig inngangen går på scart1 eller scart2 på din.. ps: et til tips hvis du synes hudfargen er for rød når du ser film gjennom WMP kan du justere saturation ned i video settings. Endret 28. september 2007 av kehax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå