larsidar Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg vurderer å ha en projektor i en kjellerstue som er delvis under bygging, og det finnes et naturlig punkt å ha projektoren i utgangspunktet, men jeg er rett projeksjonsavstanden blir for kort. En kasse gjennom rommet gjør at jeg kan plassere projektoren "på baksiden av denne", og jeg får da skjult en del kabler og selve projektoren, samt at kassen kommer til å stjele litt støy. Jeg regner med at projeksjonsavstanden her blir på 160-175 cm. Flere modeller klarer jo avstander ned til 1,2 meter (kanskje enda mindre), men jeg føler bildet blir i det minste laget da. Dersom det ikke blir større enn en plasma-tv vil klare, så går jeg heller for plasma. Noen som har gode tips for aktuelle modeller som kan klare grei størrelse på bilde på en slik avstand? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Det første du bør bestemme er prisklasse. Jeg kikket bare fort innom den prosjektoren vi har her, og fant en kalkulator for alle Sanyo-modeller. På Sanyo PLV-Z5, som er en god widescreen-prosjektor (720p) i 10.000-klassen, så får du maks 60" bilde på den avstanden. Endret 28. september 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 http://www.projectorcentral.com/projectors.cfm her finner du kalkukator over alle projectorer og avstander de kan brukes på. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 her finner du 3 projectorer disse har oppløsning 1280x768 og skal klare 100 tommer bilde på 1.60 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå