.Butthead. Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Hei, skal begynne på moped lappen snart, så lurer jeg, hva er best? Moped eller atv? Tenkte jeg kunne liste opp et par ting. Moped : + Lett + Ikke så vanskelig å trimme + Bedre aerodynamic - Må stå viss den ikke går fremover ( liten bagatell egentlig.) - Ikke så morsomt som atv - større ulykkes prosent? - Kan ikke ha tilhenger på. Atv : + Morsomt å kjøre(snø spesielt) + Stødig + Ikke så farlig + Ikke så slitsomt (liten bagatell egentlig.) + Kan ha tilhenger. - Tung - Dårligere Aerodynamic - Kan velte viss man ikke kan med atv Skriv gjerne på ekstra punkter viss dere føler jeg mangler noen. Kom også med forslag på moped/atv. Max pris : 20 000 Takk for hjelp Endret 28. september 2007 av Butthead600 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Moped er 100 ganger bedre å kjøre enn atv da Eneste gangen jeg ville a kjøpt atv fremfor moped var om du bodde ett sted hvor det var vinter hele året Du kan evt kjøpe deg både en atv og en moped da, til 10k eller mindre vær Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hvor mye har du tenkt til å trekke på henger bak en 50cc? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Det er ikke alltid snø, men så er det jo morsomt på markene og Hadde ikke planer om å trekke så mye, men i tilfellet jeg trenger, så er det alltid bra å ha.. Selv har jeg tenkt litt på denne, http://www.autozpider.no/smc_50_mistral_atv_moped/cms/87 Har googla litt og ser flere folk som sier at den er bra osv. Endret 28. september 2007 av Butthead600 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Bump? Kom med 50ccm moped/atv forslag viss dere gidder. kk, tnx, love ya Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Bare husk på det at en ATV vil bruke mer bensin, enn en moped Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Viss du så den som jeg linka til over, Bensinforbruk: 0,28 l pr. mil (est) Noe som jeg kan leve med Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hei, skal begynne på moped lappen snart, så lurer jeg, hva er best? Moped eller atv?Tenkte jeg kunne liste opp et par ting. Moped : + Lett + Ikke så vanskelig å trimme + Bedre aerodynamic - Må stå viss den ikke går fremover ( liten bagatell egentlig.) - Ikke så morsomt som atv - større ulykkes prosent? - Kan ikke ha tilhenger på. Atv : + Morsomt å kjøre(snø spesielt) + Stødig + Ikke så farlig + Ikke så slitsomt (liten bagatell egentlig.) + Kan ha tilhenger. - Tung - Dårligere Aerodynamic - Kan velte viss man ikke kan med atv Skriv gjerne på ekstra punkter viss dere føler jeg mangler noen. Kom også med forslag på moped/atv. Max pris : 20 000 Takk for hjelp 9594381[/snapback] Moped og atv er like lett å trimme, men får ikke så god toppfart på en atv, dette er ikke pga aerodynamikken, men friksjonen og tyngden. Moped er morsommere enn atv på tørt føre, mens atv er morsomst på vintern. Hvem bryr seg om ulykkesprosenten? Er forresten ikke lov å ha tilhenger på atv regga som moped. Atv er stødigere i lave hastigheter og i bykjøring, mens på landevei vil jeg faktisk si at moped er stødigere. Er farlig å kjøre atv også, men virker nok ikke like farlig pga den har fire hjul. Slitsomme er dem begge. Blir ikke sliten av å ta ned beine i bakken i lyskryss om det er det du mener. Kan fint velte med atv også, men ikke om du kjører pyse. Jeg hadde gjort som en annen sa: Kjøpe en brukt moped til 10 og en brukt atv til rundt 10k. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Dårlig deal å bruke henger på 50ccm ATV som et argument, da dette ikke er lov (og hvor hadde du tenkt å skaffe henger?) 50ccm ATV er bittesmå, ofte vanskeligere og dyrere å reparere. I tillegg er det vanskelig å finne 50ccm med manuell gir, og automat er jo nesten kjedelig å kjøre. De fleste mopeder i dag er høye og slanke, noe som gjør at du får bedre oversikt i trafikken, og jeg vil si at de er tryggere å krasje med. Det argumentet bruker jeg fordi på en moped av litt nyere dato (altså, ikke Tempo og andre i samme klasse), er konstuert sånn at du ikke henger deg så lett fast i mopeden, og vil da mye lettere bli kastet av mopeden og fly igjennom luften, noe som vil senke farten din og det vil bli et litt mildere krasj med bakken. Dette kombinert med den høye førerplassen vil jeg si er bedre enn med en ATV. Hvis du velter med en ATV, så vil du mest sannsynligvis få den over deg, og den veier en hel del mer enn en standard moped. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Det med å bruke henger på atv var egentlig ikke så veldig seriøst, jeg tenkte mer på viss jeg skulle hjelpe feks morfaren min på gården med å flytte noen små ting.(Han er veldig gammel ) Jeg bryr meg om ulykkesprosenten, og foreldrene mine gjør -Blir ikke sliten av å ta ned beine i bakken i lyskryss om det er det du mener- Som sagt, jeg skrev, liten bagatell.. Reperasjon er ikke så stort problem, har flere i familien som kan slikt. Jeg kan kjøre atv og vet hvordan sånn ca hvordan man skal unngå å krasje.. Kunne dere kanskje også kommet med forslag på moped/atv? Takk Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Æsj nei, front lykta får meg nesten til å spy.. Selve atven er jo stor da, men det ser så stygt ut når det ligger en bitteliten motor der Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hva mener du med at du blir sliten av å kjøre moped? Eneste er at du kan bli litt stiv om du har sittet i den samme stillingen i flere timer. Men der er nok atv værre siden den er mindre og du sitter mer sammenkrøka. Og angående ulykkesprosenten. Hvor mange kjører moped i forhold til atv? Kan ikke si jeg har hatt noen problemer med at mopeden min ikke var stødig i de to årene jeg har kjørt. Hva mener du egentlig med det? En liten atv i høye høstigheter er ihvertfall ikke mer stødig enn en tohjuling. Dessuten går en moped som regel bedre orginalt. - Må stå viss den ikke går fremover ( liten bagatell egentlig.)Må ikke en atv det også da? Jeg kan kjøre atv og vet hvordan sånn ca hvordan man skal unngå å krasje.. 9604962[/snapback] Hvis alle hadde visst hvordan de skulle unngå å krasje, så hadde det vært svært få, om ingen ulykker... Endret 1. oktober 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg snakket ikke om at mopeden/atven måtte stå.. Jeg tror jeg har bestemt meg.. Lenke til kommentar
50ccmATV Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Aeon Cobra 50 er en god, rask og stødig ATV 50ccm Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Moped er MYE morsommere, men hvis du vil kjøre på vinteren blir det vanskelig, jeg hadde tatt en moped. Men helst lett-mc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå