Gå til innhold

Sapphire Radeon 9500 -> 9700

Screamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat kjøpt meg et Sapphire Radeon 9500 128MB og har prøvd litt forskjellige drivere. Funker ikke noe særlig bra enda :)

Jeg kjørte 3dmark 2001SE med de driverene som var med og fikk ~9900 poeng når jeg kjørte uten AA og med en oppløsning på 1024x768x32. Det er jo ikke dårlig da, men jeg vil gjerne få det bedre ;)

Hvis noen har noen tips til hvordan jeg skal få det til å funke, så setter jeg stor pris på at folk skriver det her.

Jeg har prøvd de to forskjellige driverene som skal være moddet. Kræsjer bare når jeg kommer inn i windowsen.

Lenke til kommentar

Det er utrolig viktig å gjøre moddingen i riktig rekkefølge (med f.eks. RivaTuner).

Der er en del eksempel på folk som får den ene moddingen til å virke men ikke den andre. Dette er i prinsippet umulig, siden moddingen er identisk. Problemet er i mange tilfeller at man ikke oppdaterer (ati2mtag.sys)-filen på riktiktig sted slik at Windows setter inn igjen den opprinnelige (umoddet) filen igjen.

Lenke til kommentar
Det er utrolig viktig å gjøre moddingen i riktig rekkefølge (med f.eks. RivaTuner).

Der er en del eksempel på folk som får den ene moddingen til å virke men ikke den andre. Dette er i prinsippet umulig, siden moddingen er identisk. Problemet er i mange tilfeller at man ikke oppdaterer (ati2mtag.sys)-filen på riktiktig sted slik at Windows setter inn igjen den opprinnelige (umoddet) filen igjen.

Jeg mislyktes med Rivatuner, og jeg er sikker på at jeg patchet riktig ati2mtag.sys fil. (ligger under windowssystem32drivers), men jeg har en følelse av at den versjonen jeg lastet ned (Rivatuner) ikke fungerer på siste versjon av driverene fra ATi. Det ser ut til at de har oppdatert scriptet på den versjonen som ligger ute nå, men jeg har ikke fått testet denne enda...

Uansett funker kortet mitt helt fint med de ferdig patchede driverene som finnes på nettet.

Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...