Screamer Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har nå bestillt meg et Sapphire Radeon 9500 kort. Lurte på om det er mange der ute som har modda kortet (uansett metode) ?? Er spennt på om kortet er modde-vennlig Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 har lest at det skal holde å installere noen nye drivere som er MODDA som bare f..... skal være akkurat det samme som å hardwaremodde det 8) Lenke til kommentar
knyb Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har akkurat kjøpt meg et Sapphire Radeon 9500 128MB og har prøvd litt forskjellige drivere. Funker ikke noe særlig bra enda Jeg kjørte 3dmark 2001SE med de driverene som var med og fikk ~9900 poeng når jeg kjørte uten AA og med en oppløsning på 1024x768x32. Det er jo ikke dårlig da, men jeg vil gjerne få det bedre Hvis noen har noen tips til hvordan jeg skal få det til å funke, så setter jeg stor pris på at folk skriver det her. Jeg har prøvd de to forskjellige driverene som skal være moddet. Kræsjer bare når jeg kommer inn i windowsen. Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Prøv og installer de nyeste driverne fra ati (Ikke modddet) så laster du ned den nye "rivatuner" versjonen :google: så prøver du med rivatuner Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Mange som har feilet med dette kortet? Mvh,Stian Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det er utrolig viktig å gjøre moddingen i riktig rekkefølge (med f.eks. RivaTuner). Der er en del eksempel på folk som får den ene moddingen til å virke men ikke den andre. Dette er i prinsippet umulig, siden moddingen er identisk. Problemet er i mange tilfeller at man ikke oppdaterer (ati2mtag.sys)-filen på riktiktig sted slik at Windows setter inn igjen den opprinnelige (umoddet) filen igjen. Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Her en link som viser hvor lett det faktisk er om modde Sapphire Radeon 9500 128MB til 9700: Modding av Sapphire Radeon 9500 128MB Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det er utrolig viktig å gjøre moddingen i riktig rekkefølge (med f.eks. RivaTuner).Der er en del eksempel på folk som får den ene moddingen til å virke men ikke den andre. Dette er i prinsippet umulig, siden moddingen er identisk. Problemet er i mange tilfeller at man ikke oppdaterer (ati2mtag.sys)-filen på riktiktig sted slik at Windows setter inn igjen den opprinnelige (umoddet) filen igjen. Jeg mislyktes med Rivatuner, og jeg er sikker på at jeg patchet riktig ati2mtag.sys fil. (ligger under windowssystem32drivers), men jeg har en følelse av at den versjonen jeg lastet ned (Rivatuner) ikke fungerer på siste versjon av driverene fra ATi. Det ser ut til at de har oppdatert scriptet på den versjonen som ligger ute nå, men jeg har ikke fått testet denne enda... Uansett funker kortet mitt helt fint med de ferdig patchede driverene som finnes på nettet. Andy Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 (ligger under windowssystem32drivers) Det er nettopp det som er problemet. Det holder ikke bare å patche denne filen. Den må installeres på nytt (altså flyttes på før den blir patchet). Ellers vil Windows gjenopprette den. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 For de harde: http://www.slapps.com/review/ati_9500.htm Go bygger'n & Jason! 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå