RulleRimfrost Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg har en app som flytter data. Den henter f eks datoer i formatet YYYYMMDD som string, og lagrer dem i formatet DateTime i SQL. Jeg har en mistanke om at rutinen jeg bruker i dag ikke er den beste når jeg har flere hundre tusen poster. Dim dInput As String = "20011231" Dim dOutput As Date Try Dim year As String = dInput.Substring(0, 4) Dim month As String = dInput.Substring(4, 2) Dim day As String = dInput.Substring(6, 2) dOutput = day + "-" + month + "-" + year Label1.Text = dOutput Catch ex As Exception MsgBox(ex.Message) End Try Hva ville dere brukt for å få dOutput til å bli en dato som SQL godtar ? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Tja, alternativt kan du jo forsøke med innebygde tidsfunksjoner, men det spørs jo hvorvidt det faktisk vil betale seg i hastighet. Sannsynligvis er nok din fremgangsmåte den kvikkeste. Nåvel, her har du et par metoder å velge mellom: MessageBox.Show(Date.ParseExact("20011231", "yyyyMMdd", Nothing).ToString("dd-MM-yyyy"))MessageBox.Show(SqlDateTime.Parse("20011231").Value.ToString("dd-MM-yyyy")) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå