Gå til innhold

Tamron AF SP 90mm Di Macro på tilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den prisen så er det bare å løpe og kjøpe i Norge.

Hadde ikke handla i USA med så liten fortjeneste.

Dette er forøvrig et meget godt objektiv som er sylskarpt.

Kjøpte dette selv engang etter anbefaling fra en kollega i Mo i Rana, og jeg var veldig godt fornøyd med det.

Grunnen til at jeg solgte er at å fly rundt på blomsterenga (macro) ikke var noe som ga mer-lyst.

Fokusen er ikke verdens raskeste eller lydløs, men du vil neppe klage på den.

Flott til portrett er den også :-)

 

OT:

Har også hørt at Carsten Arnholm sa til min kamerat at Tamron's 180mm f/3,5 er noe av det aller beste innen Macro.

Den skulle visstnok overgå Canon's egen 180mm f/3,5L macro.

 

Ståle

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar
Latterlig hvordan alle skal bashe sigma. De er neppe noe dårligere enn tamron osv. Ihvertfall ikke etter det jeg har erfart.

Det er nok ikke heeeelt uten grunn at de er den største tredjeparts produsenten ;)

9622704[/snapback]

Sigma har etter min erfaring litt for tilfeldig kvalitet. God kvalitet "hvis du har flaks med eksemplaret ditt"

 

Forøvrig hadde jeg selv denne makroen og har kun lovord å si om den. Jeg ga selv 2200,- ny for den i forfjord. Solgte den nylig for den nette sum av 3000,- da jeg fant ut at makrofoto ikke var min greie. Den er topp, men bruk litt tid på å finne ut om 90mm er rett brennvidde for deg. Det var det ikke for meg. Selv ville jeg heller hatt en 60mm eller 150. For meg falt den litt for midt i mellom i allefall.

Lenke til kommentar
Latterlig hvordan alle skal bashe sigma. De er neppe noe dårligere enn tamron osv. Ihvertfall ikke etter det jeg har erfart.

Det er nok ikke heeeelt uten grunn at de er den største tredjeparts produsenten ;)

9622704[/snapback]

Nå er det jo tross alt ikke snakk om Sigma, men tredjeparts-optikk generelt - Tamron inkluert.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Tamron 90/2,8 kan varmt anbefales ja. Meget godt makroobjektiv som også egner seg ypperlig til portrettfoto (hvis man kan stå et lite stykke unna personen). Det jeg har tatt med objektivet, har ihvertfall en uovertruffen skarphet.

 

Holder meg stort sett til originalt selv, men skulle gjerne ha kjøpt dette objektivet hadde jeg hatt behov for det. Ville imidlertid sjekket "mitt" eksemplar nøye før handel med tanke på produktvariasjon som forekommer oftere på uoriginalt enn originalt.

 

Ang. Sigma-diskusjonen, så er det et tankekors at enkelte forhandlere har kuttet ut Sigma på grunn av mengden reklamasjoner. Forhåpentligvis er de på "bedringens vei". En av grunnene til at de er så store i Norge for eksempel, er at en av de største fotokjedene er importør med stor fortjeneste og mye heller selger Sigma enn originale og andre uoriginale objektiver. Det er ikke alltid at de som selger mest, er best. Et stort knippe andre faktorer spiller inn.

Lenke til kommentar

For å sette dette litt i bakhodet. Om man tenker på at objektivet kan være feilfokusert, så må jeg bare si en ting, det betyr INGENTING, for meg.

 

Manuel fokus er eneste utvei på 1:1, auto funker ikke...

 

Men da må jeg si at jeg har vært heldig... Jeg må ha fått Tamrons beste 70-300mm, Tokina's beste 12-24mm og Sigmas beste 150mm f/2.8

 

Jeg har ikke hatt noe problem med de, men jeg har prøvd et Tamron eksemplar på Canon 350D (It's a shame) og bildene ble så herpa at jeg ble lei meg. Og jeg kødder ikke. Da jeg kom hjemfra 3 timers fotogarfering var ikke ETT bilde bra, eller skarpt, og jeg hadde lukkertider opp mot 1250 enkelte ganger....

 

Hadde det ikke vært for at JP ordnet med et nytt D50 1 time senere hadde jeg blitt meget deprimert...

Lenke til kommentar
[...]

 

Men da må jeg si at jeg har vært heldig... Jeg må ha fått Tamrons beste 70-300mm, Tokina's beste 12-24mm og Sigmas beste 150mm f/2.8

Når ble den i det hele tatt "god"? :ermm:

9647929[/snapback]

Den er faktisk ikke så ille :ohmy: Og til prisen er god en passende beskrivelse. At den ikke når opp til opptil i L klassen, er jo bare å forvente; men det betyr ikke at den er direkte dårlig.

 

Tom

Lenke til kommentar
For å sette dette litt i bakhodet. Om man tenker på at objektivet kan være feilfokusert, så må jeg bare si en ting, det betyr INGENTING, for meg.

 

Manuel fokus er eneste utvei på 1:1, auto funker ikke...

 

9647294[/snapback]

 

Makroobjektiver kan også brukes til andre ting enn makro, feilfokusering har derfor mye å si.

Lenke til kommentar
[...]

 

Men da må jeg si at jeg har vært heldig... Jeg må ha fått Tamrons beste 70-300mm, Tokina's beste 12-24mm og Sigmas beste 150mm f/2.8

Når ble den i det hele tatt "god"? :ermm:

9647929[/snapback]

 

Hva er det du prater om? Om noen sier at de har Ladas beste bil sier de ikke at den er en racerbil. Uansett hvor sugent noe er, er det alltid en av de som er best, men det sier ikke at det er bra. DOG, jeg vil si at skraphaugen fresterer nok til at jeg ville betalt 2-3k for den. Har testet en Canon 70-300mm som hadde verdig til 4k, og den var skarp...ikke ET skarpt bilde. (Testet den til en kompis..) (Og nei jeg surrer ikke, har prøvd to 70-300'er for Canon, en Canon og en Tamron)

 

For å sette dette litt i bakhodet. Om man tenker på at objektivet kan være feilfokusert, så må jeg bare si en ting, det betyr INGENTING, for meg.

 

Manuel fokus er eneste utvei på 1:1, auto funker ikke...

 

9647294[/snapback]

 

Makroobjektiver kan også brukes til andre ting enn makro, feilfokusering har derfor mye å si.

9647993[/snapback]

 

Les hva jeg skriver.... "FOR MEG"

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...