Scortech Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Jeg fikk meg et nytt digital kamera idag. En liten på forhånds bursdags gave. Altså et Panasonic DMC-LZ7. Jeg er på ingen måte noen streber når det gjelder kvalitet osv når det gjelder kameraer men dette kameraet ser ut som det er bra nok for meg og for mitt bruk. Men jeg kjøpte vist katta i sekken når det gjelder minnekort til dette kameraet. Jeg kjøpte et SD kort på 2GB men lese skrive hastigheten på dette minnekortet et vist nok litt for tregt. Dette minnekortet * Kapasitet: 2 GB * Overføringshastighet: 20x * Lesehastighet: 3,0 MB/s (max.) * Skrivehastighet: 3,0 MB/s (max.) Her er digital kameraet Også så vidt jeg har fått med meg så kan man ikke bruke oppladbare batterier på dette digital kameraet, som er nokså negativt. Vel det står på en sånn info lapp som la inne esken her og det står følgende: Meddelelse om batterierne For at sikre ditt kamera den specificerende levetid og en pålidelig funktion, er det viktigt at anvende den rette type batterier. Når desse originale batterier er opbrugt, anbefaler vi kraftigt, at du udskifter dem med følgende ZR6 type: Panasonic ZR6 oxyride-batterier Panasonic ZR6 alkalin-batterier Panasonic ZR6 genopladelige Ni-Mh-batterier (Nikkel Metal Hydrid) Men sist nevnte så står det jo oppladbare batterier? så jeg er litt forvirret nå. Sånn som det står her i prislisten så står det at kameraet ikke tar oppladbare batterier https://prisguiden.no/product.php?productId=62913 Og kameraet koster 1499,- hos Elprice.no Endret 28. september 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Det står "nei" på at det følger med oppladbart batteri. Og prisguiden kan inneholde feil, så du må alltid stole mer på bruksanvisning enn på Prisguidens spesifikasjoner. Du kan altså trygt kjøpe oppladbare batterier, men pass på at det er ni-mh batterier, og at du lader de opp med en lader som takler ni-mh batterier. Du får kjøpt flere typer pakker med 2-4 batterier og lader fra en 150 kroner og oppover. Legger du 3-400 kroner i det, bør du få en god og rask lader, og 4 høykapasitetsbatterier på rundt 2500mah eller mer. Skal du bruke engangsbatterier, så anbefales lithium. De varer MYE lenger enn alkaline batterier, og en god del lengre enn oxyride batterier. At de ikke står i listen over kompatible batterier, er enkelt og greit fordi Panasonic ikke produserer lithium batterier. Men det gjør f.eks Energizer, og de skal fungere helt fint, og uten fare for å skade kameraet. Minnekortet er kanskje ikke et høyhastighetskort akkurat, men tror ikke kameraet klarer å utnytte kjappere kort enn dette. Husk at du vil kun merke forskjellen ved opptak i seriebilder, overføring til datamaskin, og kanskje lengden på videopptak. Om du allikevel ønsker et raskere kort, så kjøp Sandisk Ultra. Det er ingen vits med Extreme III på kompakte digitalkamera (men de fungerer selvsagt). Kameraet er bra det. Tror du blir fornøyd. Endret 28. september 2007 av Afseth Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Takker så mye for svaret ditt afseth. Jeg har nok sikkert misforstått en del fra prisguiden på dette kameraet. Som jeg dessverre gjør med mye av det jeg leser pga min grad av dysleksi Jeg tror jeg har funnet et par batterier som jeg kan bruke. Men kan du afseth eller andre bekrefte at jeg kan bruke følgende batterier uten at kameraet vil ta skade? Kom gjerne med anbefalingen av f.eks sett..Altså..batterier med batterilader. Takk Har nå bestilt litt kjappere minnebrikke..Som er denne SANDISK 2GB Secure Digital (SD) Ultra II lese/skrive 10/10..mener det var det. Jeg ble litt paff egentlig med tanke på størrelsen på dett digital kameraet.. Det er veldig lite. Ihvertfall i forhold til kameraet jeg har fra før av.hehe. Men så langt er jeg fornøyd med det. Menyen er enkel å forstå,bra lysforhold både inne og ute. Godt kjøpt for 1499,- synes jeg. Endret 29. september 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg ser ikke noe merkenavn på de batteriene, og derfor blir jeg litt skeptisk med tanke på hvor bra de er. 1800 mah er heller ikke all verden. Men skade kameraet ditt gjør de nok ikke, selv om jeg ville stolt mer på et mer kjent merke. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det er Vanson fra Clas. Mange synes de er greie batterier, men jeg har ingen personlig erfaring med slike batterier. Sikkert ok til ditt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå