Gå til innhold

BK: Margarit SH

Notatblokk

Anbefalte innlegg

Her er et bilde jeg tok for en stund siden. Første gangen jeg har tatt bilde av noen som har manglet klær på vanligvis tildekkede kroppsdeler :) Det var ganske gøy, og ikke noe flaut i det hele tatt.

Uvant måte å etterbehandle et bilde på for meg dette her, så jeg lurer egentlig bare på hva dere syns. Hva kunne vært gjort annerledes osv? Kanskje noe forstyrrende at toppen på stigen forsvinner "inn" i kinnet hennes?

Kommer kanskje noen fler bilder fra denne serien.

post-104005-1190984420_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg tør å kommentere så mye portrettbilder framover.

Jeg syns det er bra at du er kommet i gang med portrettfotograferingen, og det ser ut som du har fått en grei start. Jeg syns kanskje at det ble litt kraftig lys på skuldra og ansiktet. Jeg likte posituren, men det ser ikke ut som om modellen er helt konfertabel...

Mer tør jeg ikke si...

Lenke til kommentar

Jeg syns det er bra at du er kommet i gang med portrettfotograferingen, og det ser ut som du har fått en grei start. Jeg syns kanskje at det ble litt kraftig lys på skuldra og ansiktet. Jeg likte posituren, men det ser ikke ut som om modellen er helt konfertabel...

9594170[/snapback]

Slapp av, jeg takler ris ;) Hehe..

Ja, jeg er enig i at lyset er litt sterkt. Prøvde å fikse litt på det, men syns ikke jeg fikk til noen bra løsning på det.

Lenke til kommentar

9594170[/snapback]

Slapp av, jeg takler ris ;) Hehe..

Ja, jeg er enig i at lyset er litt sterkt. Prøvde å fikse litt på det, men syns ikke jeg fikk til noen bra løsning på det.

9594191[/snapback]

Er ikke deg jeg er redd for...

Lenke til kommentar

Du skal ikke være litt mer mystisk Olsen? :p

Uansett, over til bildet. Jeg syns det hele ble litt unaturlig, og tilgjort. Ser som nevnt ikke ut som om modellen trives, og det ødelegger en del.

Ellers får jeg en litt "70-talls" hint fra bildet. Vet ikke helt hva det er. Noe med ansiktet i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke ansiktsuttrykket til modellen, hun ser ut til å være anspent, nervøs og engestelig. Håret er vakkert, men vi får ikke sett hele dets lengde pga dårlig belysning bak på ryggen. Høyre del av ansiktet (dvs ve på bildet) inn mot nesevingen og selve nesen ser ut til å være utbrent.

Lenke til kommentar

Mixy ser noe syttitalls i bildet, jeg ser noe tyvetalls. Det minner meg om kunstfoto fra mellomkrigstiden, og det er delvis grunnet poseringen, delvis grunnet ansiktet til modellen. Hun ligner litt på modellene som bl.a. Man jobbet med. Det er litt vanskelig å forklare hvorfor, men det er noe ubestemmelig cabaret over det.

Jeg liker altså i utgangspunktet bildet, men forstår ikke hva den gardinstigen gjør i bildet. For meg gjør den ingenting, og jeg er ganske åpen for merkelige elementer i bilder.

Lenke til kommentar

Er enig med PM i hvilken tidsepoke bildet føles mest hjemme i (hvis det betyr noe). Av den grunn synes jeg heller ikke at stigen passer inn i bildet. Synest også at det blir for lyst på venstre side av nesa.

Men i utgangspunktet et bilde som jeg likte godt og brukte tid på å studere. Mange bilder blar du ofte forbi uten å "gidde" å bruke tid på, men dette fikk meg altså til å stoppe opp.

Kan ikke helt si meg enig at modellen ser utilpass ut. Hun har et alvorlig kanskje litt sørgmodig utrykk i ansiktet ja, men andre deler av kroppsspråket virker ikke anspent. Grepet rundt stigen virker avslappet og hodets stilling litt oppover og bakover gir meg et inntrykk av styrke. Ja hun ser sårbar ut, men ikke ukomfortabel.

Lenke til kommentar

Takk for meget god kritikk :)

Jeg syns ikke uttrykket gjør noe, for min del er det spennende å prøve noe annet enn å få modellen til å posere kjempesexy eller avslappet i studio.

Som sagt fremdeles enig i det med at det er for lyst i ansiktet!

Jeg legger ut et bilde til her fra samme serie snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...