Irre Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Hei Kjøpte meg en laptop med Vista business, men har nå kjøpt meg Vista Ultimate. Under installasjonen der man kan formatere disker og sånn, kommer det opp at jeg har kun 135GB (av 160GB) ledig plass. Jeg installerer og det går fint. Og i diskbehandlingen i Windows ser jeg at det er en liten "skjult" disk. Dette er da den gjennopprettingsdisken som er laget av produsenten i tilfelle maskinen må gjennopprettes til slik den var når jeg kjøpte den. Den disken vil jeg ikke ha nå, og det går ikke an å gjøre noe med den i Windows diskbehandling, ei heller under installasjonen da den ikke syns. Hvordan kan jeg slette den disken og få den formatert sammen med resten av disken? Det er en Acer TM 6592. Endret 28. september 2007 av Irre Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Se her hvordan du kan åpne en skjult partition. Det er ikke alltid det er 07 som skal forandres til der. Det er avhenging av file system på den skjut. Men siden det var Vista sak, burde være i Ntfs, og da blir 07. Men hvis du åpner sector2048, vil du se om det ntfs overst til høyre. Er du usikker---legge bilde her før du forandrer. Ikke umulig at du kan ikke slette den partition hvis den er din system. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 acer pleier bruke fat32 partisjoner, gjorde i hvertfall det på xp maskiner, har ikke kommet på ¨å sjekke det enda på vista maskiner. Lenke til kommentar
Irre Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 De har heldigvis kommet på bedre tanker nå, og bruker ntfs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå