miceagol Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hvordan endrer man på latency-innstillingene til minnet i BIOS? Har hovedkortet Asus P5B-E, og jeg finner ikke innstillingene i verken BIOS eller i manualen til HK. Betyr det at det ikke er mulig å endre dette på mitt HK? Skulle gjerne gjort det siden jeg får feil i memtest, og anbefalt latency på minnet mitt er 4-5-4-15 (se signatur for minnetype). Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Du går inn i "Jumper free configuration" i BIOS (under advanced) der finner du AI Tuning med valgene Auto og Manual. Under der finner du innstillingene. EDIT: Jeg har P5B. Nå blei jeg usikker på om det var der eller et annet sted, kan skjekke snart Endret 28. september 2007 av Submoose Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Nei, sorry, du må gå her isteden: Advanced -> North Bridge Configuration -> og så må du leite etter noe jeg ikke helt husker hva heter, men du må sette den øverste/nest øverste på disabled. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Jeg fikk slutt på ustabilitetene når jeg endret minnespenningen fra Auto til 2.1 volt, så da er det ikke så viktig å endre på latency lenger. Takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå