kimare Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har ikke fått kodene enda, men har purret på Japan Photo. De vil bli sendt omgående til de som er kvalifisert og som har lagt inn bilder i galleriet. Forøvrig hadde det vært fint om dem som allerede har lagt inn i Galleriet kunne lagt inn hvilket kamera og objektiv de hadde brukt og gjerne en lenke til sin sin egen Oktoberfest tråd. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg er litt enig i at festen hadde fortjent litt mer redaksjonell omtale, og ikke minst en sticky av galleritråden... Ser at det har kommet en artikkel på forsiden av Akam nå - med tre flotte eksempler. Tom Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg har ikke fått kodene enda, men har purret på Japan Photo. De vil bli sendt omgående til de som er kvalifisert og som har lagt inn bilder i galleriet. Forøvrig hadde det vært fint om dem som allerede har lagt inn i Galleriet kunne lagt inn hvilket kamera og objektiv de hadde brukt og gjerne en lenke til sin sin egen Oktoberfest tråd. Hei kimare & Oktoberfest deltaker, I`ve promised myself not to do any postings in this thread as I did not want to use it for any kind of "advertising" an so rune the sense of this brilliant idea. But as all of you are waiting for the posters, I feel I have to apologize at least. I`m terribly sorry that the codes are delayed, we will take care of it first thing at monday morning. We had three people involved with the codes: Myself (I was in Germany all week long in terrible long and boring meetings), our web manager Eric Spydevold who (finnally) had one week vacation last week and Monika from Kundeservice who unfortunetely had her last day in Japan Photo on Friday after 13 years and probably could not take care for it anymore. Call it bad coincident or (probably more realistic) bad planning, w`re not proud of it, that`s for sure... Thanks again to kimare for bringing this to live and keeping it alive, Akam for the public support and the participants for really brilliant pictures! Have a nice weekend Stephan from Hamburg airport PS: Important hint when you order the posters: In the order software you have a button "auto-correction off". It is very important that you use that button in case you have "manipulated" the colours in i.e. Photoshop. Otherwise our auto-correction will "destroy" your creative effort. If you have switched it off, you get the pictures/posters as you have sent them... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 JP: Forsinkelsen plager ikke meg, men hvordan er det med print i svart/hvitt? Blir det bra kvalitet? (eller er kanskje ikke du den rette å spørre? ) Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Er spent på hvordan bildene blir seende ut i så store forstørrelser, særlig mtp mine stusselige 6 megapixler på mitt D40. Hvordan tror dere dette vil bli? Evt ekstrapolering? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Er spent på hvordan bildene blir seende ut i så store forstørrelser, særlig mtp mine stusselige 6 megapixler på mitt D40. Hvordan tror dere dette vil bli? Evt ekstrapolering? Jeg tror at bildene vil bli helt OK hvis du ikke har croppet de. De skal tross alt betraktes på litt avstand. 6Mp er ikke stusselig; 1.3Mp derimot Tom Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 jeg var ganske bevisst på å unngå croping av den enkle grunn at jeg trenger hver eneste pixel jeg kan få ut av D40'en min hvis jeg skal printe såpass stort... Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg har printet en plakat på 75*50 hos JP og var absolutt fornøyd med kvaliteten. bildet var på 7mpix og ser definitivt bra ut! ... eneste ankepunktet var at det var bittelitt mørkt, så prøv gjerne med en utgave som er ørlite lysere enn hva du hadde likt på skjermen. ..., men ikke skyt meg hvis jeg tar feil da... Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 JP: Forsinkelsen plager ikke meg, men hvordan er det med print i svart/hvitt? Blir det bra kvalitet? (eller er kanskje ikke du den rette å spørre? ) No, I`ll not answer to this question in this thread ;-) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg har printet en plakat på 75*50 hos JP og var absolutt fornøyd med kvaliteten. bildet var på 7mpix og ser definitivt bra ut! ... eneste ankepunktet var at det var bittelitt mørkt, så prøv gjerne med en utgave som er ørlite lysere enn hva du hadde likt på skjermen. ..., men ikke skyt meg hvis jeg tar feil da... Hadde du kalibrert skjermen din på forhånd? Hvis ikke er det ikke sikkert andre vil ha samme effekt, siden feilen da kan ligge i din skjerm. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg har printet en plakat på 75*50 hos JP og var absolutt fornøyd med kvaliteten. bildet var på 7mpix og ser definitivt bra ut! ... eneste ankepunktet var at det var bittelitt mørkt, så prøv gjerne med en utgave som er ørlite lysere enn hva du hadde likt på skjermen. ..., men ikke skyt meg hvis jeg tar feil da... Hadde du kalibrert skjermen din på forhånd? Hvis ikke er det ikke sikkert andre vil ha samme effekt, siden feilen da kan ligge i din skjerm. Stemmer. Har tenkt litt på det. Noe kalibreringssoftware har jeg ikke kjørt, men har sett på noen kontrast/brightness ting og kalibrert ut fra de. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 I det minste bør du kjøre Adobe gamma, men aller helst bør du kjøpe eller låne en Spyder eller lignende og kalibrere skjermen din skikkelig. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Dette var en utrolig god ide, men jeg var dessverre ikke klar over det Gjøre det på nytt i Desember? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Det er noe nytt på gang i uke 50. Da kun en uke. Følg med jeg legger ut regler og utfordringen i egen tråd en dag jeg får tid. Uke 50 bør forøvrig gi noen tanker mtp brennvidde Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hehe, så neste år blir det uke 8, 12, 14, 15, 16, 20, 24, 28, 30, 35 og 50? :-) Gleder meg allerede, men frykter betenkningstiden kommer til å gjøre valget vanskelig.. :-) Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Nå er det bare til å begynne å spare Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Nå er det bare til å begynne å spare Jøss..., det blir mye penger og mye fastoptikk da... Synd vi ikke har uke 150 eller uke 300 da... Skulle likt å kost meg litt med 150mm f/2.0 Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hehe, så neste år blir det uke 8, 12, 14, 15, 16, 20, 24, 28, 30, 35 og 50? :-) Du «glemte» konkurransen halvveis ut i uke 10 for de med Nikon-kameraer Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hehehe, tenkte jeg skulle være frekk og si jeg hadde holdt meg til Sigmas sortiement så alle skulle kunne leke, men så så jeg at jeg hadde tatt med 12 og 35mm som de vel ikke har som fastbrennviddeoptikk.. Men hva med Tokina 17, Sigma 7.5(?) og 18, Pentax 21, 31 og 43, CZ 25 og Voightländer 40? Hadde vel blitt travelt for JPstoney... Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Og de fleste andre. Muligens hadde det fått slutt på Canon vs. Nikon vs Pentax vs Sony vs Olympus om alle satt med et hus fra hver produsent? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå