Gå til innhold

Oktoberfest 2007 - en måned, en breddvidde

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått kodene enda, men har purret på Japan Photo. De vil bli sendt omgående til de som er kvalifisert og som har lagt inn bilder i galleriet.

Forøvrig hadde det vært fint om dem som allerede har lagt inn i Galleriet kunne lagt inn hvilket kamera og objektiv de hadde brukt og gjerne en lenke til sin sin egen Oktoberfest tråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke fått kodene enda, men har purret på Japan Photo. De vil bli sendt omgående til de som er kvalifisert og som har lagt inn bilder i galleriet.

Forøvrig hadde det vært fint om dem som allerede har lagt inn i Galleriet kunne lagt inn hvilket kamera og objektiv de hadde brukt og gjerne en lenke til sin sin egen Oktoberfest tråd.

Hei kimare & Oktoberfest deltaker,

I`ve promised myself not to do any postings in this thread as I did not want to use it for any kind of "advertising" an so rune the sense of this brilliant idea. But as all of you are waiting for the posters, I feel I have to apologize at least.

I`m terribly sorry that the codes are delayed, we will take care of it first thing at monday morning.

We had three people involved with the codes: Myself (I was in Germany all week long in terrible long and boring meetings), our web manager Eric Spydevold who (finnally) had one week vacation last week and Monika from Kundeservice who unfortunetely had her last day in Japan Photo on Friday after 13 years and probably could not take care for it anymore. Call it bad coincident or (probably more realistic) bad planning, w`re not proud of it, that`s for sure...

Thanks again to kimare for bringing this to live and keeping it alive, Akam for the public support and the participants for really brilliant pictures!

Have a nice weekend

Stephan from Hamburg airport

PS: Important hint when you order the posters: In the order software you have a button "auto-correction off". It is very important that you use that button in case you have "manipulated" the colours in i.e. Photoshop. Otherwise our auto-correction will "destroy" your creative effort. If you have switched it off, you get the pictures/posters as you have sent them...

Lenke til kommentar
Er spent på hvordan bildene blir seende ut i så store forstørrelser, særlig mtp mine stusselige 6 megapixler på mitt D40. Hvordan tror dere dette vil bli? Evt ekstrapolering?

Jeg tror at bildene vil bli helt OK hvis du ikke har croppet de. De skal tross alt betraktes på litt avstand. 6Mp er ikke stusselig; 1.3Mp derimot ;)

Tom

Lenke til kommentar

Jeg har printet en plakat på 75*50 hos JP og var absolutt fornøyd med kvaliteten. bildet var på 7mpix og ser definitivt bra ut! ... eneste ankepunktet var at det var bittelitt mørkt, så prøv gjerne med en utgave som er ørlite lysere enn hva du hadde likt på skjermen. ..., men ikke skyt meg hvis jeg tar feil da...

Lenke til kommentar
Jeg har printet en plakat på 75*50 hos JP og var absolutt fornøyd med kvaliteten. bildet var på 7mpix og ser definitivt bra ut! ... eneste ankepunktet var at det var bittelitt mørkt, så prøv gjerne med en utgave som er ørlite lysere enn hva du hadde likt på skjermen. ..., men ikke skyt meg hvis jeg tar feil da...

Hadde du kalibrert skjermen din på forhånd? Hvis ikke er det ikke sikkert andre vil ha samme effekt, siden feilen da kan ligge i din skjerm.

Lenke til kommentar

Hadde du kalibrert skjermen din på forhånd? Hvis ikke er det ikke sikkert andre vil ha samme effekt, siden feilen da kan ligge i din skjerm.

Stemmer. Har tenkt litt på det. Noe kalibreringssoftware har jeg ikke kjørt, men har sett på noen kontrast/brightness ting og kalibrert ut fra de.

Lenke til kommentar

Hehehe, tenkte jeg skulle være frekk og si jeg hadde holdt meg til Sigmas sortiement så alle skulle kunne leke, men så så jeg at jeg hadde tatt med 12 og 35mm som de vel ikke har som fastbrennviddeoptikk.. Men hva med Tokina 17, Sigma 7.5(?) og 18, Pentax 21, 31 og 43, CZ 25 og Voightländer 40?

Hadde vel blitt travelt for JPstoney...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...