asbjornu Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det er opprettet en poll på PetitionOnline for å åpne Blizzard sine øyne for hvor stort Linux-markedet egentlig er. En poll på Blizzpub med samme formål hadde over 50.000 underskrifter en periode, men pollen har nå forsvunnet og vi må sanke disse stemmene inn på nytt. Jeg ber derfor alle deltakere av dette forumet om å gi sin stemme på World of Warcraft for Linux-pollen, slik at Blizzard kan få det insentivet de trenger for å porte Mac-klienten av WoW til Linux! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Problemet er at spill som WoW sannsynligvis har basert seg tungt på DirectX. Og da tenker jeg ikke bare på grafikken, men DirectPlay for nettverk osv. Evt andre nettverksbibliotek som kun fins på Windows. Hvis WoW noen gang kommer til PC så blir jeg veldig imponert og kommer til å kjøpe en kopi av spillet bare for å støtte Blizzard. (Synes det er et überkjedelig drittspill av dimensjoner (pun intended)) -C- Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Problemet er at spill som WoW sannsynligvis har basert seg tungt på DirectX. Og da tenker jeg ikke bare på grafikken, men DirectPlay for nettverk osv. Evt andre nettverksbibliotek som kun fins på Windows. Hvis WoW noen gang kommer til PC så blir jeg veldig imponert og kommer til å kjøpe en kopi av spillet bare for å støtte Blizzard. (Synes det er et überkjedelig drittspill av dimensjoner (pun intended)) -C- 9592702[/snapback] Hvis WoW noen gang kommer til PC? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 HAha! My bad Kontorfest i går... Får skylde på det... s/til PC/til Linux/; done -C- Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) HAha! My bad Kontorfest i går... Får skylde på det...s/til PC/til Linux/; done -C- 9592747[/snapback] Haha! Nå sjønte jeg (= Endret 28. september 2007 av Bilge^^ Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Problemet er at spill som WoW sannsynligvis har basert seg tungt på DirectX. Og da tenker jeg ikke bare på grafikken, men DirectPlay for nettverk osv. Evt andre nettverksbibliotek som kun fins på Windows. Hvis WoW noen gang kommer til PC så blir jeg veldig imponert og kommer til å kjøpe en kopi av spillet bare for å støtte Blizzard. (Synes det er et überkjedelig drittspill av dimensjoner (pun intended)) -C- 9592702[/snapback] Tull, WoW har faktisk en full OpenGL-implementasjon. "WoW.exe -opengl" er det som skal til. Dette er hovedgrunnen til at WoW bl.a funker smertefritt i WINE. WoW har også en Mac OS X-klient, så det ville nok ikke vært så stort arbeid å få til en linux-port.. Beklageligvis er det kanskje nettopp fordi WoW funker så bra i WINE at Blizzard ikke gidder å lage en native port.. Endret 28. september 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ok. I stand corrected. Som sagt så spiller jeg det ikke Og siden det da ikke blir så vanskelig så kommer jeg heller ikke til å kjøpe WoW for å støtte Blizzard. Men kan vurdere å kjøpe SC2 istedet -C- Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Har noen forsøkt wow i wmware på linux og om det funker? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Tviler sterkt. 3D-aksellerasjon og VMWare er vel ikke helt tingen? Men som sagt, det funker smertefritt i WINE. Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Har noen forsøkt wow i wmware på linux og om det funker? 9593415[/snapback] Fungerer utmerket i wine. http://wowwiki.com/Linux/Wine Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Nye VMWare Fusion (MAC) har beta (alpha?) støtte for DirectX 9. Vet ikke hvordan det ligger an på Workstation utgavene. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå