Smoothly Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Har et problem. Jeg trenger å motta informasjon fra en ekstern bryter (On/Off) som jeg kan loggføre på PC'n med klokkeslett. Jeg har en periodisk feil på et instrument, men finner bare ut at det ikke er en hardware-feil. Det ligger sikkert i Bios'n. Har søkt en del på web'n, men finner ikke noe "gjør-det-selv" løsninger. Er det noen der ute som har noen linker eller innspill på hvordan jeg kan gjøre dette. Det jeg trenger er bare en løsning der serieporten registrer kontakt/ikke-kontakt og loggfører dette i ei fil med klokkeslett. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Må vite hvordan den bryteren er plassert i kretsen du skal overvåke(hvilken spenning er det brukt over kretsen). Dersom du kan programmere selv: Serieporten jobber på 12/-12V, men tåler fint opptil +24V på en inngang. Porten registrerer en lav positiv spenning som "1" og hele veien opp til 24 volt. Forøvrig er serieporten nesten umulig å 'sprenge' med spenninger. Mao, det er bare å prøve seg fram(tåler også kortsluttning mellom utsignal og jord). Lenke til kommentar
eiga Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Husket litt feil, en positiv spenning registreres som '0' og ikke '1'. Du kan lese om serieporten her, på en av de bedre sidene om serieporten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå