Gå til innhold

JMData byttet eier - spørsmål om garanti

^fmj

Anbefalte innlegg

Stemmer det fmj. JMdata tror jeg er lagt ned nå, men i og med at eieren var personlig næringsdrivende står han selv personlig ansvarlig for alle reklamasjoner. Fun DATA har vært lenge og tok kun over navnet til bedriften (og alle de heldige ryktene det hadde på seg) og selve bygget gamle JM data lå i. Fun data har nå vært overkjørt med reklamasjoner og reparasjoner i flere måneder (hvor alle reklamasjonene er fra PC-er som ble solgt før fun data tok over), men det ser ut til å ha løst seg nå. De vurderte faktisk, etter flere uker med gratisarbeid døgnet rundt, å legge ned bedriften både pga. alle reklamasjonene og de dårlige prisene og det dårlige forholdet til deres tidligere leverandør. De har nå fått fatt i en ny og betydelig bedre leverandør hvor de nå håper de kan få sjappa opp på beina igjen. Siden www.jmdata.as er kun en midlertidig side, men det er en langt proffere side som er på vei. De nye PC modellene er også av langt bedre kvalitet enn de gamle og det er minimalt med solgte nye PC-er som kommer tilbake i reklamasjon nå som det var tidligere. Håper ikke dere har mistet helt tilitten til JM data og jeg håper virkelig at det snart er back on track hvis ikke mister jeg jobben min :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får jeg igjen pengene mine for skjermen som ble knust i posten, rundt januar i fjor da... Ga opp etter noen måneder frem og tilbake med daværende JMdata. (jeg har gitt helt opp å se de pengene og regner de som tapt) Men, jeg håper da at under ny ledelse at JMdata kan komme seg på fotene igjen. Selv om det nesten må presisereres at det er under ny ledelse, da jeg ikke ville anbefalt min værste fiende å handle fra jmdata under den gamle ledelsen.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har som mange andre gitt opp. Innebærer så mye styr å få ført saken videre, at liksom ingen gidder. Desto bedre var det jo ikke at maskinen min var borte i over en måned, uten at jeg klarte å få skikkelig kontakt (annet enn kjeft av en dame på telefonen).

Hva er ftu?

I første mail til meg om det "goodwill" greiene sa de at de hadde kjøpt opp firmaet. Så hadde de overtatt det, og når jeg begynte å purre på dem hadde de bare kjøpt kunderegisteret eller noe, og ført alt over på et nytt org. nummer, og jeg skulle derfor ikke ha noe krav på dem, sånn som jeg skjønte det. De ble ihvertfall aldri enige seg i mellom (kan ikke bekrefte alt dette med mail, da noe var telefon, så har ikke akkurat noen sak der).

Uansett om de har loven på sin side, er det noe skumt over det hele, synes jeg. Nok til at jeg gikk for Amentio denne gangen. Da ble pc-en sendt dagen etter, og jeg fikk bygd den kjapt selv :)

Lenke til kommentar

Skal være mulig å kontakte han som eide JMdata før, han har krav om gjøre opp for seg. Skal ringe forbrukerrådet til mandagen og høre hvilke regler som gjelder. Det er jo så at selger skal ha muligheten til å rette opp feilen selv inntil tre ganger ellernoe før man kan kreve å heve kjøpet, men jeg tviler sterkt på at tidligere eier gidder å sitte å pusle med mange PC-er hjemme i stua når han selv har null kunnskaper om emnet :p Men da igjen tror jeg at han står ansvarlig for all reklamasjonssrett som kundene har.

Lenke til kommentar
Får jeg igjen pengene mine for skjermen som ble knust i posten, rundt januar i fjor da... Ga opp etter noen måneder frem og tilbake med daværende JMdata. (jeg har gitt helt opp å se de pengene og regner de som tapt) Men, jeg håper da at under ny ledelse at JMdata kan komme seg på fotene igjen. Selv om det nesten må presisereres at det er under ny ledelse, da jeg ikke ville anbefalt min værste fiende å handle fra jmdata under den gamle ledelsen.

Jeg tror det er viktig at man gjør noe med en gang, og ikke lar det gå tid - samt gi opp håpet. Sånn som Matsemann gjør nå, han jobber med problemet, og jeg håper han kommer igjennom med det. Jeg tror dette er nok til rettslig forfølgelse, du bør snakke med en i forbrukerrådet om dine rettigheter som forbruker og kunde, deretter enten politianmelde(om du har en eksakt lov å vise til at disse bryter åpenlyst), eller ta en prat med en advokat. Det finnes mange advokater som inviterer til en uforpliktende og gratis prat angående diverse tvister.

Du bør ikke gi opp! :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært oppi en slik sak med firma som fordufter.

Kontakt først forbrukerrådet med den korrespondansen du har i saken.

Hvis firmaet er en gjenganger noe det kan tyde på så kjenner forbrukerrådet dette forhold.

Foreslå gjerne Forbrukertvistutvalget som domstol i saken.

Får du medhold i Forbrukertvistutvalget blir innkrevingsjobben en sak for Namsmannen/ Politiet samt at foreldelse på kravet ditt har økt fra 3 til 10 år.

Er du selvstendig næringsdrivende kan du benytte inkasso.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg sendte pc`en min inn til JMdata (Fun Data) den 19. desember, og har enda ikke fått pc`en tilbake :S

Var nede der idag, og de sier at de ikke har de delene som de skal bruke for å fikse pc`en min, på grunn av at det er den gamle eieren av JMdata som skal betale for de delene, siden de eide det da jeg kjøpte pc`en. Den gamle eieren svarere verken på mail eller noe fra Fun Data. Så det blir vanskelig for dem å legge ut penger til deler til dataene til JM ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...