Gå til innhold

Noen bilder som jeg kan få tips på?


Flaskepost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så det nå jeg og at det første bilde var skikkelig uklart. Så så fint ut på den lille skjermen på kameraet. Og det er en konsentrasjonsleir! Det er bare Sony digitalkamera jeg bruker! (hva mer det heter enn sony vet jeg ikke) Så ikke noe fancy, men noen bra bilder blir det jo :)

Endret av Flaskepost
Lenke til kommentar
Jeg så det nå jeg og at det første bilde var skikkelig uklart. Så så fint ut på den lille skjermen på kameraet. Og det er en konsentrasjonsleir! Det er bare Sony digitalkamera jeg bruker! (hva mer det heter enn sony vet jeg ikke) Så ikke noe fancy, men noen bra bilder blir det jo :)

9592704[/snapback]

Jada, det er helt klart!

 

Så det er en konsentrasjonsleir? Det sto ikke i beskrivelsen din på første post =)

Nå har ikke jeg så veldig peiling på konsentrasjonsleirer heller men.. Er det Auschwitz?

Lenke til kommentar

Bildene var litt for rene og pene til å fremme konsentrasjonsleir følelsen, om det var den du var ute etter. bilde nr 1 var som nevnt litt uskarpt til at det er brukenes.

 

Siste bilde likte jeg egentlig ganske godt. Ikke alle konsentrasjonsleirbilder trenger å være sånne charnellhouse bilder som skal vitne om grusomhetene. De åpne dørene viser jo liksom til at det i alle fall ble slutt på grusomhetene på ett punkt og de overlevende fangene slapp fri.... (vet ikke om det bare er jeg som overanalyserer her eller hva) Men samtidig er jeg usikker på om det kan stå på egne bein uten at man vet hvor det er tatt...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
[

Jada, det er helt klart!

 

Så det er en konsentrasjonsleir? Det sto ikke i beskrivelsen din på første post =)

Nå har ikke jeg så veldig peiling på konsentrasjonsleirer heller men.. Er det Auschwitz?

9592752[/snapback]

Nei det er ikke der du tenker på. Det er denne Theresienstadt.

Tenkte egentlig ikke på noe beskrivelse. Bare tenkte på hvordan bildene er :)

 

Jeg syns at de var litt for lyse til å være bilder fra konsentrasjonsleir. Det er jo steder med tung stemning, og tjukk atmosfæra, dersom dette kommer med på bildet er det nok mye bedre.

 

Ellers syns jeg det er fine motiver du har her, bare sørg for å få med litt mer stemning ;)

9592822[/snapback]

 

Takker for tilbakemelding. Du har rett med stemningen! Men den dagen vi var der var det vår og sol og bare så deilig! Så det ble nesten litt merkelig! Når jeg var i tyskland var det overskyet og kaldt så det ga ett helt annet inntrykk. Men dessverre ingen bilder derfra!

Visst du forteller meg hvordan så skal jeg gjøre det ;)

Jeg kan svært lite om photoredigering

Det avnhenger i hvilket program du bruker, men i PS er det CTRL+ALT+I
... Det er bare Sony digitalkamera jeg bruker! (hva mer det heter enn sony vet jeg ikke) ...
Du har et SONY DSC-W50 :ph34r:

9593015[/snapback]

 

Flinke du ;)

Da skal jeg prøve å fikse på bildene :)

 

 

Men på bilde med sengene, visst man ikke tenker på at det er en konsentrasjonsleir (og ser bort fra at det er uskarp) er selve motivet greit nok med lys? At det ikke hadde trengt å være mørkere og dystert?

Lenke til kommentar
vet ikke om det bare er jeg som overanalyserer her eller hva) Men samtidig er jeg usikker på om det kan stå på egne bein uten at man vet hvor det er tatt...

9593038[/snapback]

 

Liker analysen din jeg ;)

Godt med forskjellige synspunkter! Og når du nevner det er jeg ikke sikker på om bildet passer for seg selv nei.

Lenke til kommentar
De åpne dørene viser jo liksom til at det i alle fall ble slutt på grusomhetene på ett punkt og de overlevende fangene slapp fri....

9593038[/snapback]

 

Til og med der bilder er tatt er det stedet de siste som overlevde var! De ble funnet der etter att alle hadde stukket av (de som jobbet der altså)! Så bra tolkning :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...