Skinney Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Vi har tatt en nærmere titt på den siste Linux-driveren for skjermkort fra AMD - og liker det vi ser. Les mer Lenke til kommentar
SRD Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Synes det er veldig bra av AMD/ATI å satse på Linux Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Tror amd/ati tjener bra på samarbeidet med novell, men kan dere kjøre en test med hd2000 serien? Se om det er no betydelig forsjeller da? Viss det fortsjetter i denne retningen får vi kanskje ett lass med feilfrie spill til jul? Lenke til kommentar
kfs Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) "Vi sier ikke mer om saken annet enn at Windows Vista igjen var verre enn sin yngre bror XP på dette feltet." Vil vel si at XP er den _eldre_ broren til Vista. Ellers er det strålende at folk begynner å se at det er flere og flere som bruker linux og ikke minst at man begynner å ta brukermassen seriøst ved å spesifikt støtte linux. Endret 28. september 2007 av kfs Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Liker linux utviklingen nå Virker som at de fleste produsenter nå satser på Linux (enten det er i små eller store doser) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Artikkelen hadde vært uendelig mye mer interesang om dere hadde testet den på et av de kortene den er optimalisert for. Personlig er jeg svært nyskjærrig på om driveren gir støtte for mpeg decoder featurene i HD-serien. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg får veldig dårlig ytelse i Linux med mitt mobility radeon 9200 skjermkort, vil disse driverene ha noe å si for meg? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Jeg får veldig dårlig ytelse i Linux med mitt mobility radeon 9200 skjermkort, vil disse driverene ha noe å si for meg? 9593055[/snapback] Trur ikke det, radeon 9200 finnes det åpne drivere for og det er forhåpentligvis disse du bruker da de offisielle driverne ikke har støtte for dette kortet(trur jeg ihvertfall)... Vi skal publisere en test med et HD2000 kort, men vi venter fortsatt på å motta det... Forhåpentligvis har vi en test av HD2000 klar i høstferien(men vi lover ingenting) Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Vi skal publisere en test med et HD2000 kort, men vi venter fortsatt på å motta det... Forhåpentligvis har vi en test av HD2000 klar i høstferien(men vi lover ingenting) 9593738[/snapback] Kunne dere ta en titt på: 1) suspend-to-RAM 2) suspend-to-disk 3) flere skjermer/ekstern skjerm på laptop ... når dere tester ATI sin drivere? Det er nemlig det som var nylig det store aberet med fglrx. En ting er når ytelsen er dårlig, men maskinen kan brukes. Noe helt annet er når driveren er altfor ustabilt til å kunne brukes daglig (da spiller nemlig ikke ytelsen noe rolle). Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Vi skal publisere en test med et HD2000 kort, men vi venter fortsatt på å motta det... Forhåpentligvis har vi en test av HD2000 klar i høstferien(men vi lover ingenting) 9593738[/snapback] Kunne dere ta en titt på: 1) suspend-to-RAM 2) suspend-to-disk 3) flere skjermer/ekstern skjerm på laptop ... når dere tester ATI sin drivere? Det er nemlig det som var nylig det store aberet med fglrx. En ting er når ytelsen er dårlig, men maskinen kan brukes. Noe helt annet er når driveren er altfor ustabilt til å kunne brukes daglig (da spiller nemlig ikke ytelsen noe rolle). 9594271[/snapback] Flere skjermer vil vi utvilsomt se nærmere på. Suspend-to-RAM og suspend-to-disk kan vi helt sikkert også ta en liten kikk på. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg får veldig dårlig ytelse i Linux med mitt mobility radeon 9200 skjermkort, vil disse driverene ha noe å si for meg? 9593055[/snapback] Så vidt jeg har forstått det; nei... De har vel bare konsentrert seg om r5xx og r6xx kortene. (mener å ha lest det i hvertfall) Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Jeg får veldig dårlig ytelse i Linux med mitt mobility radeon 9200 skjermkort, vil disse driverene ha noe å si for meg?9593055[/snapback] 9200 har aldri vært støttet av de proprietære driverne til ATI. Jeg tviler dessuten på at det er et kort ATI prioriterer 3D ytelsen til i noen som helst sammenheng. Den frie driveren ati støtter imidlertid 2D helt ypperlig for 9200. Edit: Bra artikkel forresten! Endret 28. september 2007 av HavarN Lenke til kommentar
idos Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hvordan ligger det an mellom AMD/ATI og nVidia med disse nye driverne. skal Snart til å kjøpe ny PC og driverstøtte i linux bety mye for valg av skjermkort.. dette ser uansett lovende ut.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg får veldig dårlig ytelse i Linux med mitt mobility radeon 9200 skjermkort, vil disse driverene ha noe å si for meg?9593055[/snapback] 9200 har aldri vært støttet av de proprietære driverne til ATI. Jeg tviler dessuten på at det er et kort ATI prioriterer 3D ytelsen til i noen som helst sammenheng. Den frie driveren ati støtter imidlertid 2D helt ypperlig for 9200. Edit: Bra artikkel forresten! 9594740[/snapback] ja 9xxx serien er glemt i første omgang, hadde selv ett 9700 mobile, for å si det slik, jeg fikk til å kjøre diablo2, openttd men ellers kunne jeg glemme blant annet å få oppløsningen 1280x800 å fungere, jeg fulgte ubuntuforumet for installasjon slik at dette fungerte, og flere tips av forum brukere her inne... vær eneste gang ente det i at jeg ikke fikk tilbake grafisk visning i ubuntu så nå er den solgt og jeg venter på asus EE hva er 1) suspend-to-RAM 2) suspend-to-disk ??? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 fint at bedre drivere er under utvikling. Men finnes det noen liste over _samtlige_ grafikkort de kommer til å inkludere? Mitt x800 er jo ikke alt for gammelt, hadde vært fint å kunne spillt litt med linux uten å kjøpe nytt skjermkort.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 fint at bedre drivere er under utvikling. Men finnes det noen liste over _samtlige_ grafikkort de kommer til å inkludere? Mitt x800 er jo ikke alt for gammelt, hadde vært fint å kunne spillt litt med linux uten å kjøpe nytt skjermkort.. 9595349[/snapback] støtten kommer, de skal oppgi spec for alle korta sine snart, foreløpig er kun hd 2xxx serien tilgjengelig, når de andre kommer får vi bedre støtte for alle korta =) verfall slik jeg har fortstått. Jeg husker jeg prøvde ubuntu 6.06 på mitt x800gt, det ente med at jeg ikke fikk noe grafisk grensesnitt til og begynne med en gang og så god som jeg er til å bruke terminalen gikk jeg raskt tilbake til windows xp Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Vil dette si at jeg endeligt kan instalere Ubuntu igjen? Etter og ha skiftet til Sapphire ATI X1950PRO 512mb AGP kort har jeg ikke kunnet bruke Ubuntu på PC-en.... Men er dette løsningen jeg har ventet på? Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) hva er 1) suspend-to-RAM 2) suspend-to-disk 9595220[/snapback] 1) suspend-to-RAM/suspend/hvilemodus http://en.wikipedia.org/wiki/Suspend 2) suspend-to-disk/hibernate/dvalemodus http://en.wikipedia.org/wiki/Hibernate_%28OS_feature%29 Edit: kan ikke så mye om det, så jeg gir deg linker i stedet Endret 28. september 2007 av DevilsDecoy Lenke til kommentar
whoi Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg får veldig dårlig ytelse i Linux med mitt mobility radeon 9200 skjermkort, vil disse driverene ha noe å si for meg?9593055[/snapback] 9200 har aldri vært støttet av de proprietære driverne til ATI. 9594740[/snapback] Det er ikke helt riktig, men det er en liten stund siden de slutta å støtte de eldre kortene. 8.28.8 - August 18, 2006 Note - This is the last driver version to support the following products: Radeon® 8500/9000/9100/9200/9250 ATI Mobility Radeon™ 9000/9100/9200 Radeon® IGP 9000/9100/9200 Den siste driveren med støtte kan hentes her. Selv hadde jeg heller brukt den mye mer stabile og oppdaterte frie driveren som HavarN nevner. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 så skjermkort ATI (med SLI) er å anbefale til Linux? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå