Pallantir Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg har et enkelt M-ATX hovedkort med en 3.2 gig Celeron på, og i øyeblikket er det litt lite minne (bare 512). Jeg bruker den mest til spill, men med et ATI Radeon X800 er den selvsagt ikke verdens raskeste. Likevel går det greit på CS, Half-Life 2 og sånt, bare jeg ikke går for høyt i oppløsningen. 1024x768 er greit nok for meg. Men jeg tror jeg kan få litt mer ut av den med å øke til 1 gig. Er det mye å tjene på å kjøre to like 512-moduler, eller har ikke det så mye å si på denne? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Dual-Channel er jo bedre. Men 1GB er uansett mye bedre enn 512MB. Det merket jeg med min Sempron 3000+ Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Dæven, den kom kjapt! Takk! Men egentlig postet jeg litt før jeg tenkte. Saken er at jeg har tilgjengelig en minnebrikke på 1 gig, mens jeg må kjøpe et sett med to 512 hvis jeg skal bruke det. Så er det mye forskjell i spill? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det er jo en Celeron.. sa .. jeg ville provd med begge brikkene, evnt bare 1GB brikken. Hvis det er greitt nok, sa er det ikke noe vits med dual-channel. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 OK, takk. Burde jeg teste med 3DMark? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 kan du vel. er ikke sa god innen benchmarking, men du kan jo ogsa teste med dette programmet som maler fart. http://www.passmark.com/products/pt_advmem.htm men fart er jo ikke alt. ville egentlig testet spillet du skal spille, legge merke til om det gar bedre, og om du kan sette settings litt hoyere feks. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Den er grei. Mange takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå