cruelphotography Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Som topic sier, første baby foto, og første gang med Hasselbladen + P20bakstykke =) Klassisk s/h stil =) Legger med 2 som attachment, og resten av serien ligger på: www.cruelphotography.com/baby Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Synd du har kuttet hånda på det første bildet, vet av erfaring at det er noe av det første foreldre legger merke til på et sånt bilde (og blir misfornøyde med..). Syns eksponeringa er bra, sånn vi er vant med å se gode babybilder. Morsomt uttrykk på nummer 2, ser for meg det kan fungere godt i en knøtteramme (en ramme med passepartout med plass til 3 bilder). Nå er det nok snart min tur til å ta babybilder, hehe. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Nydelig teknisk utført, veldig flotte graderinger og nyanser i huden. Lys som kun mellomformat klarer fange. Jeg tror de fleste foreldre ikke ville ha noe særlig å utsette. På den annen side er jeg litt skuffet over nettopp dét, personlig synes dette var litt vel generisk. Likevel er det vel liten aksept for å eksperimentere for mye med komposisjon, teksturer og props på et slikt type bilde. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det kan jo nevnes at han er lærling (vi er på samme avdeling), så noe av meningen med disse bildene er jo å lære seg å klare å ta "standard"bilder av baby, som kan selges til en kunde Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Jupp, som hun sa, oppgave beskrivelsen er klassisk s/h presentert kvadratisk =) Doesnt leave much room for creativity :=) Pluss, det er første gangen, greit å starte litt enkelt, skal ikke påsi meg å ha spesielt godt barnetekke ;O så sånn sett er jeg fornøyd Får begynne og eksprimentere da jeg blir god nok til å booke ting på bare meg selv, og har litt bedre tid =) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Siden jeg vet at cruel er lærling, så hadde jeg ventet at det ville bli typiske skolebilder innen genren. Det ble det, og ganske brukbare også. Jeg er enig med Juliess i at hånden på det første bildet ikke skulle vært kuttet, men ellers er begge bildene fint komponert. Det samme gjelder lyssettingen, selv om det første bildet kanskje kunne vært litt lettere lyssatt. Det blir litt på grensen til det mørke, og jeg vet ikke helt om jeg synes det passer 100%. Det andre bildet synes jeg er best. Det er på grunn av babyens deltakelse i bildet. Jeg får følelsen av det litt skøyeraktige som babyer kan være. Fint uttrykk og et litt annerledes babybilde grunnet babyens lek med teppet. Alt i alt fine bilder. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Siden jeg vet at cruel er lærling, så hadde jeg ventet at det ville bli typiske skolebilder innen genren. Det ble det, og ganske brukbare også. Jeg er enig med Juliess i at hånden på det første bildet ikke skulle vært kuttet, men ellers er begge bildene fint komponert. Det samme gjelder lyssettingen, selv om det første bildet kanskje kunne vært litt lettere lyssatt. Det blir litt på grensen til det mørke, og jeg vet ikke helt om jeg synes det passer 100%. Det andre bildet synes jeg er best. Det er på grunn av babyens deltakelse i bildet. Jeg får følelsen av det litt skøyeraktige som babyer kan være. Fint uttrykk og et litt annerledes babybilde grunnet babyens lek med teppet. Alt i alt fine bilder. 9593023[/snapback] Såklart de er klassiske, det er jo det vi blir lært først =) Og det er det de som lærer oss er bedre på :=) Skal se om jeg kan få lysna det første bilde litt. Julie sa også det var litt mørkt da hun så det første gang, så det nok noe i det. Ble nok litt rare kutt pga det er første gang jeg bruker hasselbladen, og da blir det jo helt "feilt, siden det blir motsatt i fra dSLRsa. Det som plaga meg mest i denne shooten Babyen var jo så mye enklere å ha med å gjøre "Nydelig teknisk utført, veldig flotte graderinger og nyanser i huden. Lys som kun mellomformat klarer fange." Tja, dette er jo digitalt bakstykke, så har mine tvil på om det fanger noe som helst bedre enn high-end dSLRsa =) though, det har 16 bits raw filer så litt mere dynamisk omfang har det ;O Liker feelen på fullframe kameraene til canon bedre =) Har bare glemt å svare kommentarer i fra forrige to BK threadene mine, men har lest alle kommentarene, og tatt de til meg, sånn forresten =) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Optikken som brukes på en Hassie er jo mye mer oppløst og har mer silkefølelse enn L-optikk spør du meg, og det bidrar naturligvis også. Selv synes jeg det er mye bedre å jobbe bak et kamera med sjaktsøker (som du åpenbart ikke er vant med enda, i følge din kommentar). Det er jo en vanesak å forholde seg til at det er speilvendt i søkeren. Å skjule seg bak et kamera er ikke idèelt for kontakten med den som blir avbildet, men alle har jo sin måte å forholde seg til mennesker på andre siden av kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå