Gå til innhold

LG L226WTQ-SF sliter med etterslep.

Boring Prophet

Anbefalte innlegg

Jeg har nå for ca 2 uker siden kjøpt meg en nydelig 22 tommers LG skjerm. Jeg har prøvd å venne meg til men jeg klarer det bare ikke. Skjermen har etterslep, skikkelig tydelig etterslep, samt misfarging ved bevegelse. Hovedsaklig har jeg dette problemet ved spill som bruker Source motoren. Men jeg merker også misfargingen og merkelig uvanligheter i bildet under filmavspilling. Har ingen bilder av dette nå da jeg sitter på jobb, men kan legge ut senere i dag.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette?

Kan det være maskinene min som forårsaker dette?

Er dette tilstrekkelig feil til å få byttet skjermen på Expert?

Det som får meg til å tro at skjermen er grunn til problemene er det at jeg tidligere kjørte en 19" skjerm med oppgit 6ms på samme maskin uten noe tegn til etterslep.

Når jeg tar screenshot fra film eller spill ser bildene perfekt ut i forhold til hva jeg ser på skjermen, det i seg selv burde vel være tilstrekkelig bevis på at det er selve skjermen som forårsaker det?

Hvordan er returetten på elektro-kjeder? Kan jeg bruke angrefristen nå?

Har virkelig ikke lyst å betale 2800kr for en skjerm som er rett og slett ubrukelig.

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå for ca 2 uker siden kjøpt meg en nydelig 22 tommers LG skjerm. Jeg har prøvd å venne meg til men jeg klarer det bare ikke. Skjermen har etterslep, skikkelig tydelig etterslep, samt misfarging ved bevegelse. Hovedsaklig har jeg dette problemet ved spill som bruker Source motoren. Men jeg merker også misfargingen og merkelig uvanligheter i bildet under filmavspilling. Har ingen bilder av dette nå da jeg sitter på jobb, men kan legge ut senere i dag.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette?

Kan det være maskinene min som forårsaker dette?

Er dette tilstrekkelig feil til å få byttet skjermen på Expert?

Det som får meg til å tro at skjermen er grunn til problemene er det at jeg tidligere kjørte en 19" skjerm med oppgit 6ms på samme maskin uten noe tegn til etterslep.

Når jeg tar screenshot fra film eller spill ser bildene perfekt ut i forhold til hva jeg ser på skjermen, det i seg selv burde vel være tilstrekkelig bevis på at det er selve skjermen som forårsaker det?

Hvordan er returetten på elektro-kjeder? Kan jeg bruke angrefristen nå?

Har virkelig ikke lyst å betale 2800kr for en skjerm som er rett og slett ubrukelig.

9592037[/snapback]

Jeg håper bare ikke LG-WF har samme feil eller at feilen ikke ligger i skjermen, men PC-en din.

Lenke til kommentar

Kjøpte den samme skjermen og fikk samme problem som du har, jeg byttet tvert! Expert Bonus butikkene har 30 dagers bytterett, usikker på om det gjelder data produkter men jeg fikk byttet den.

Utdrag fra hardware sin test av skjermen "Enkelte tester rapporterer problemer med en negativ skygge som følger større objekter, men dette er et fenomen de færreste merker - heller ikke vi."

Det er tydeligvis et problem som enkelte opplever dette med enormt etterslep spesielt på byginger og større objekter i spill. BF2 var ikke spillbart på min skjerm.

Byttet til Samsung 226BW og det er en KONGE skjerm! Den er litt dyrere men det er den verdt!

Feilen ligger ikke maskinen din så her er det bare å pakke ned å bytte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...