permo Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Fikk 3com- ruteren i dag og har konfigurert den som manualen tilsier. Kobler den til eth1 på modem og to maskiner i ruter. Alle led blinker som de skal men jeg kommer meg ikke på nett. Har definert ruter som tildeler av dyn. ipnummer på LAN (DH...) og at tilkobling er PPPo.... Jeg har ikke laget noen ny tilkobling da manualen sier at det er bare å koble opp gjennom adressering til www...... Er dette korrekt. Har nå koblet maskinene direkte til adslmodemet igjen og alt er som før (koble opp en og en maskin). Håper at det er noen som kan gi meg en hjelpende hånd da jeg ønsker å bruke ruteren som nå bare henger til pynt. mvh Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Fikk 3com- ruteren i dag og har konfigurert den som manualen tilsier.Kobler den til eth1 på modem og to maskiner i ruter. Alle led blinker som de skal men jeg kommer meg ikke på nett. Har definert ruter som tildeler av dyn. ipnummer på LAN (DH...) og at tilkobling er PPPo.... Jeg har ikke laget noen ny tilkobling da manualen sier at det er bare å koble opp gjennom adressering til www...... Er dette korrekt. Har nå koblet maskinene direkte til adslmodemet igjen og alt er som før (koble opp en og en maskin). Håper at det er noen som kan gi meg en hjelpende hånd da jeg ønsker å bruke ruteren som nå bare henger til pynt. mvh Har du husket @online.no etter brukernavnet og at nettkortet skal motta IP automatisk? Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Vil dette også gjelde Windows 2000?- og ikke bare XP? Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Med dette mener jeg brukernavnet- ikke ip-konfig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vil dette også gjelde Windows 2000?- og ikke bare XP? Hva tenker du på ? motta IP automatisk? Du skal ikke bruke noen form for oppringnig på PC-en og stille Ie til og aldri ringe noe nummer. Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Det jeg mener er at i win2000 var det ikke nødvendig å skrive brukernavnet fullt ut med @xxxxx noe en må i XP. Det var noen i dette forum som mente at en måtte lage en ny bredbåndstilkobling for ruterbruk. Er dette riktig? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det jeg mener er at i win2000 var det ikke nødvendig å skrive brukernavnet fullt ut med @xxxxx noe en må i XP. Det var noen i dette forum som mente at en måtte lage en ny bredbåndstilkobling for ruterbruk. Er dette riktig? Nja, det er jo en wizzard i XP men det er jo ikke nødvendig og bruke den. Det skal være med @online.no i påloggingen i routeren, du har vel satt opp dette på routeren? Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har ikke med @online.no i brukernavn på ruteren nei...! Skal endre dette og prøve igjen senere i dag. Takk for tipset. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det er da bare å se om du får pinget de andre maskinene i nettverket, så du ser alt er ok. Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Du har jo ingen garanti for at ruteren fungerer ut mot internett ved å på pinge LAN. I og med at NICene skal motta ip automatisk så vil du jo ikke kunne pinge disse med IP- nummeret som var før....???? Lenke til kommentar
permo Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Det som fungerer er Kaza fildelingsprogram, den kobler seg opp og laster ned som den skal. Så snart jeg vil bruke IE, vil den ikke vise noen ting og gir feilmelding om at sidene ikke er tilgjengelige. Heller ikke mMirc kan brukes med feilmelding "cannot resolve server" Jeg har disablet Firewall. Er det ruteren som ikke fungerer/ blokkerer porter??? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det som fungerer er Kaza fildelingsprogram, den kobler seg opp og laster ned som den skal. Så snart jeg vil bruke IE, vil den ikke vise noen ting og gir feilmelding om at sidene ikke er tilgjengelige. Heller ikke mMirc kan brukes med feilmelding "cannot resolve server" Jeg har disablet Firewall. Er det ruteren som ikke fungerer/ blokkerer porter??? Du får brukt Kazaa, men ikke IE? Snålt, det burde være omvendt... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det som fungerer er Kaza fildelingsprogram, den kobler seg opp og laster ned som den skal. Så snart jeg vil bruke IE, vil den ikke vise noen ting og gir feilmelding om at sidene ikke er tilgjengelige. Heller ikke mMirc kan brukes med feilmelding "cannot resolve server" Jeg har disablet Firewall. Er det ruteren som ikke fungerer/ blokkerer porter??? Sett opp proxyen til Telenor i Ie, dette er et vanligt problem med Telenor ADSL. Mot mIRC kan det hende du må åpne port 113 for ident. Lenke til kommentar
permo Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Dumt spm men hvordan åpner man port 113?? Lenke til kommentar
permo Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Når du skriver proxyen til Telenor; hva mener du da???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå