Melisma Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Gi meg håndfaste bevis den dagen det kommer frem at det har blitt fredligere i Burma fordi vi gikk i rødt.. bra at en 13 åring blir rørt altså, men det hjelper ikke Burma nå særlig nå i den kritiske tilstanden.. ja, jeg har en negativ holdning for denne "aksjonen" som man kaller det.. samle inne penger istedet eller ett eller annet, som faktisk "fysisk" kan hjelpe... - Jeg oppfordrer alle til å støtte røde-skjorter-aksjonen i dag. Den går ut på å støtte våre venner i Burma ved å bruke en rød overdel fredag 28. september, sier Helga Pedersen arbeiderpartiet får meg til å le høyt noen ganger.. :!: bare tull vettu... gjør noe som faktisk KAN funke og som Burma kan dra nytte av! ok, idag er det gått en dag siden.. noen av dere som har noen artikler om hvordan selve Burma (ikke burmeserne i norge, men burmeserne som virkelig trenger hjelp) har blitt påvirket av vår aksjon? mulig jeg virker som en en kald person når det gjelder å vise støtte til noen som ikke engang vet det, men jeg tror på handlingens kraft istedet.. i mitt hode: nok ett stunt fra Norges befolkning som får oss selv til å føle oss bra, selvom man "gjør det for burmeserne".. så tror jeg mere at vi gjør det for oss selv.. Endret 29. september 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Du har selv innrømmet at det hjelper i en tidligere post. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Gi meg håndfaste bevis den dagen det kommer frem at det har blitt fredligere i Burma fordi vi gikk i rødt.. bra at en 13 åring blir rørt altså, men det hjelper ikke Burma nå særlig nå i den kritiske tilstanden.. ja, jeg har en negativ holdning for denne "aksjonen" som man kaller det.. samle inne penger istedet eller ett eller annet, som faktisk "fysisk" kan hjelpe... - Jeg oppfordrer alle til å støtte røde-skjorter-aksjonen i dag. Den går ut på å støtte våre venner i Burma ved å bruke en rød overdel fredag 28. september, sier Helga Pedersen arbeiderpartiet får meg til å le høyt noen ganger.. :!: bare tull vettu... gjør noe som faktisk KAN funke og som Burma kan dra nytte av! ok, idag er det gått en dag siden.. noen av dere som har noen artikler om hvordan selve Burma (ikke burmeserne i norge, men burmeserne som virkelig trenger hjelp) har blitt påvirket av vår aksjon? mulig jeg virker som en en kald person når det gjelder å vise støtte til noen som ikke engang vet det, men jeg tror på handlingens kraft istedet.. i mitt hode: nok ett stunt fra Norges befolkning som får oss selv til å føle oss bra, selvom man "gjør det for burmeserne".. så tror jeg mere at vi gjør det for oss selv.. 9598950[/snapback] Seriøst, hvem har sagt at målet var å oppnå fredligere tilstander i Burma? Har jo allerede sagt at dette ikke har noen direkte påvirkning på selve Burma. Men altså, folket som er derfra teller ikke hvis de ikke faktisk er oppi det? Det KAN få en viss dominoeffekt der styrende organer ser at verden faktisk er samlet mot dette regimet. Samle inn penger? Samle inn penger til hva? Hva faen skal man gjøre med penger? Penger er ikke løsningen på allt i verden. De som har autoritet og mulighet til å gripe inn her har allt de trenger av ressurser. Unntatt en forent verden som fordømmer dette regimet. Så det å støtte mennesker i nød. Selv om det er på ett mer abstrakt plan ettersom vi ikke har noen mulighet til å handle annerledes får deg til å le? Jaja, synd du er ett kynisk menneske med manglende empati. "Melisma", du er ikke av norsk opprinnelse? Neivel, stikk til ditt opprinnelige land der folk ikke bryr seg om folket har problemer, så kan du sitte fint og kose deg der. Politisk forfølgelse, undertrykkelse sier du? Du bryr deg jo ikke, kjør på, passer perfekt for deg? Jeg føler meg ikke bedre av å støtte Burmeserne, jeg bare ser situasjonen, jeg skjønner problemet og stiller meg på den eneste riktige siden i dette tilfellet. Og støtter de, håper at de oppnår målet sitt. Hva får jeg ut av dette nå? Ingenting. Et utfall i fordel av folket derimot ville fått meg til å føle meg bedre. Muligens, fordi jeg bryr meg. Du tror på handlingens kraft? Ja, hopp på ett jævla fly og kom deg ned der da? Da dette er det eneste som er verdt å gjøre? For å gjenta meg selv. Ville du ledd av den passive motstanden som nordmennene brukte under okkupasjonen? (Skjønner jo at dette kunne brydd deg midt i ræva da ingen fra din familie var her på den tiden) Fordi de ikke hadde noe særlig mulighet til å gjøre noe annet. Så er dette da til å le av? Hvis du forventer at vi revolusjonerer verden og styrter regimer ved små aksjoner fra lille Norge, så har du høye krav. Når burmesere i Norge blir glade for at vi støtter saken deres. Og hvis burmeserne i Burma får høre støtten de har rundt i verden. Så vil det være en moralsk seier. Å vite at man har flere på sin side. Det er små ting kanskje, du synes kanskje det er ubetydlig? Men det har positive effekter. Selv om de ikke oppnår verdensfred. Personer som deg får meg egentlig litt til å miste troen på medmennesklighet. PS! Beklager hvis det blir noen usaklig kommentarer angående din opprinnelse. Men det ligger på nivå med synet ditt på denne saken Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Du har selv innrømmet at det hjelper i en tidligere post. 9599855[/snapback] finn den og quote meg, så skal jeg se nærmere på den saken.. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 jeg hadde på meg også rød genser , så det var et par til på universitetet som gjorde det , men det var ikke mange i mengden som gjorde det nei. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Seriøst, hvem har sagt at målet var å oppnå fredligere tilstander i Burma? Har jo allerede sagt at dette ikke har noen direkte påvirkning på selve Burma. Men altså, folket som er derfra teller ikke hvis de ikke faktisk er oppi det? Det KAN få en viss dominoeffekt der styrende organer ser at verden faktisk er samlet mot dette regimet.9599859[/snapback] Man sier jo at det er Burma man støtter oppi dette, men de i Burma drar jo ingen nytte av denne aksjonen, mulig de burmeserne her i Norge får trøst av det og syns det er bra engasjement.. men det hjelper jo ikke Burma,,, og er Burma som burdte være førsteprioritet her! Så det å støtte mennesker i nød. Selv om det er på ett mer abstrakt plan ettersom vi ikke har noen mulighet til å handle annerledes får deg til å le? Jaja, synd du er ett kynisk menneske med manglende empati.9599859[/snapback] jo, det er greit å støtte mennesker i nød, men jeg ser bare ikke vitsen når støtten ikke affekterer "ofrene" på noen som helst måte.. om det gjør meg kynisk i dine øyne, så javel.. er greit for meg og ikke si til meg hva jeg mangler av egenskaper som ett godt menneske, du kjenner meg jo ikke.. men drar konklusjoner utifra noen innlegg her.. du kan gjerne få si "jeg har inntrykk av at du mangler empati", men ikke konstanter det som ett faktum! det er da en litt forhastet konklusjon, syns du ikke? "Melisma", du er ikke av norsk opprinnelse? Neivel, stikk til ditt opprinnelige land der folk ikke bryr seg om folket har problemer, så kan du sitte fint og kose deg der. Politisk forfølgelse, undertrykkelse sier du? Du bryr deg jo ikke, kjør på, passer perfekt for deg?9599859[/snapback] hva får deg til å tro at jeg ikke er av norsk opprinnelse? og hva i huleste har det med saken å gjøre?? og om jeg kom fra ett annet land, skal du fordømme alle i det landet pga det JEG sier? Du tror på handlingens kraft? Ja, hopp på ett jævla fly og kom deg ned der da?Da dette er det eneste som er verdt å gjøre? 9599859[/snapback] jeg gjør mitt gjennom amnesty, det jeg kan og det jeg har å gi.. og det inkluderer ikke å ta på seg rød genser, nettopp fordi det bare "støtter" på ett veldig vagt nivå, men ikke hjelper i det hele tatt der det trengs.. Det er min mening! For å gjenta meg selv. Ville du ledd av den passive motstanden som nordmennene brukte under okkupasjonen? (Skjønner jo at dette kunne brydd deg midt i ræva da ingen fra din familie var her på den tiden) Fordi de ikke hadde noe særlig mulighet til å gjøre noe annet. Så er dette da til å le av? Personer som deg får meg egentlig litt til å miste troen på medmennesklighet. PS! Beklager hvis det blir noen usaklig kommentarer angående din opprinnelse. Men det ligger på nivå med synet ditt på denne saken 9599859[/snapback] Hva er du snakker om gutt?? hvordan vet du at min familie ikke var her? og hvor har du fra at jeg ikke er fra norge? og jeg kan ikke ta imot din latterlige beklagelse, da du ikke har redigert vekk dine kommentarer og presonlige "angrep" på meg da du hadde sjans.. makan til barnslighet å dra inn min antatte bakgrunn og opprinnelse i denne diskusjonen! Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ikke no problem. Meste er bare logiske konklusjoner basert på fordommer (utifra innlegg riktignok, men gir en viss innsikt i andre personer) her. Kommer ikke noen vei utenom. Du synes det er latterlig og tragisk å støtte ett folk fordi man ikke har muligheten til å gjøre noe direkte = du mangler en viss empati og det er en kynisk tankegang. Basert på navn og utseende = sjansen for at du faktisk er etnisk norsk er liten. Og med tanke på at du (kanskje) ikke er etnisk norsk og familien din (kanskje)ikke var her. Synes du det var latterlig med relativt passiv motstand i landet du (kanskje) ikke hadde noe forhold til på den tiden? Men er jo tydlig at du synes det er bedre å gi totalt faen enn å gjøre det lille man kan. Så diskusjonen kommer ingen vei her Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Basert på navn og utseende = sjansen for at du faktisk er etnisk norsk er liten. Og med tanke på at du (kanskje) ikke er etnisk norsk og familien din (kanskje)ikke var her. Synes du det var latterlig med relativt passiv motstand i landet du (kanskje) ikke hadde noe forhold til på den tiden? Men er jo tydlig at du synes det er bedre å gi totalt faen enn å gjøre det lille man kan. Så diskusjonen kommer ingen vei her 9600181[/snapback] om navnet høres utenlandsk ut så er det din mening,, er jo ikke mitt egentlig navn da!bare ett random nick.. og om utseende ikke ser norskt ut så skjønner jeg det, er mange som lurer på hvor i i all verden jeg kommer fra.. men ikke fra konklusjoner om at jeg ikke er norsk og at min familie ikke er norsk eller var her da ting var tøft her i Norge, uten å spørre meg først! kan jo nevne at mora mi er norsk, jeg er født og oppvokst her i norge, om jeg ikke er norsk nok siden jeg ikke har blå øyne og blondt hår som mora og broren min har, så kan ikke jeg få gjort noe med det.. jeg synes motstand mot krig og urettferdighet er bra.. men jeg syns rød genser EN dag er ett latterlig forsøk på å støtte ja.. gjør noe som funker! men det er min mening.. du får ha din.. Lenke til kommentar
baby_jane Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Poenget med å gå med rød genser var ikke at det skulle gjøre noen direkte forskjell. Det skulle vise at vi faktisk bryr oss. Så diskusjonen blir vel da om du bryr deg eller gir fullstendig faen. Det har ingenting med saken å gjøre om munkene i Burma ikke kan "dra nytte av det". Det handler om å vise solidaritet. Om man skal/vil hjelpe til på "ordentlig" blir en annen diskusjon. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 *!!knis!!* hadde på meg militær uniform jeg... Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Regimet skjelver nok nå som noen slappe nordmenn har på seg røde klær......... Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hadde du lest det som har blitt skrevet før, hadde du skjønt at ingen påstår at militærjuntaen skjelver i buksene av tanken på nordmenn med røde klær. Det er ingen vits i å fortsette å slå en død hest. Denne misforståelsen har blitt oppklart flere ganger tidligere. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Militærmaken i Burma må sannsynligvis bli fjernet med akkurat militærmakt! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Okei, jeg leste første og deler av siste side her nå.. Så poenget med denne dagen var strengt tatt å vise alle andre rundt deg at du bryr deg? Og likevel sitter noen her og nekter på at DET er sofasympati? Which difference does it make? Hvis alle er enige om at det ikke hjelper en dritt, er vi vel også enige om at det er nettopp kun sofasympati og en mulighet til å vise at vi følger med i nyhetene? Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Okei, jeg leste første og deler av siste side her nå.. Så poenget med denne dagen var strengt tatt å vise alle andre rundt deg at du bryr deg? Og likevel sitter noen her og nekter på at DET er sofasympati? Which difference does it make? Hvis alle er enige om at det ikke hjelper en dritt, er vi vel også enige om at det er nettopp kun sofasympati og en mulighet til å vise at vi følger med i nyhetene? 9601245[/snapback] Det hjelper en dritt. Melisma for eksempel er jo enig i mine tidligere punkter om inspirasjon og politikere som får ut fingeren: "jo, inspirasjon er greit nok, men tror ikke de føler seg noe tryggere eller at familien deres i Burma er noe tryggere fordi kassadama på Meny nedi gata har på seg rød genser idag liksom... ja, det med å sanke stemmer.. det er jo for egoistiske grunner i så fall, ikke for å hjelpe Burma i sin krisetid!" Melisma: Hvis det er stemmefisking som er motivet for at innflytelsesrike personer skal få fingeren ut av rompa å gjøre noe, så er det for meg revnende likegyldig så lenge noe blir gjort. Og det var i grunn poenget mitt (satt litt på spissen) Og for å si det nok en gang til de som finner det tungt å forstå: Ingen har sagt at denne markeringen ville styrte militærjuntaen eller stanse skytingen. Men mange bekker små osv... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Det hjelper en dritt. Melisma for eksempel er jo enig i mine tidligere punkter om inspirasjon og politikere som får ut fingeren: 9601495[/snapback] ja, det inspirerer kanskje de burmeserne her i norge, men er jo ikke no de få folka fra burma her i norge kan gjøre!? så i mine øyne så hjalp ikke denne tåpelige aksjonen en dritt!! Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Det hjelper en dritt. Melisma for eksempel er jo enig i mine tidligere punkter om inspirasjon og politikere som får ut fingeren: 9601495[/snapback] ja, det inspirerer kanskje de burmeserne her i norge, men er jo ikke no de få folka fra burma her i norge kan gjøre!? så i mine øyne så hjalp ikke denne tåpelige aksjonen en dritt!! 9601553[/snapback] Hørt om DVB? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hørt om DVB? 9601622[/snapback] ja, burmeserne i nød er nok sjeleglad for at en gjeng med nordmenn rusla rundt med rød genser EN dag.. "finally, we are saved!! " Hadde jeg bodd i Burma og hatt det jævlig slik mange har det nå, så hadde jeg gitt så fullstendig F i hvordan alle andre land fløy rundt i sin perfekte verden og viste bittebittelitte granne "støtte" ved hjelp av en genser.. de trenger ORDENTLIG hjelp vettu! ikke en sutteklut og tommel.. hjelper ikke klappe ett sulten barn på ryggen og si "så så , detta skal nok gå bra" man må jo gi ungen mat for f...! Lenke til kommentar
araziel Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 ja, det inspirerer kanskje de burmeserne her i norge, men er jo ikke no de få folka fra burma her i norge kan gjøre!? så i mine øyne så hjalp ikke denne tåpelige aksjonen en dritt!! 9601553[/snapback] Man viser solidaritet. Har en venn av deg brukket armen viser du solidaritet, du sier stakkars deg, kanskje du er litt mer sammen med vedkommende. Dette "hjelper ikke en dritt" på den brukne armen, men vedkommende føler seg kanskje bedre. Og jo, mange i Burma får vite om det, og det hjelper, akkurat som på den brukne armen. Du er enig i at det inspirerer de i Norge? Vel, det inspirerer de i Burma også, de har faktisk både internet, tv og radio der. Du graver deg bare dypere ned for hver eneste post. I tillegg til inspirasjon skaper slikt som dette oppmerksomhet rundt Burma, og oppmerksomhet er langt viktigere enn penger i disse dager. Jo flere oppslag i media jo bedre. Det legger press på styringsmakter og gjør at flere får øynene opp for situasjonen. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 ja, det inspirerer kanskje de burmeserne her i norge, men er jo ikke no de få folka fra burma her i norge kan gjøre!? så i mine øyne så hjalp ikke denne tåpelige aksjonen en dritt!! 9601553[/snapback] Man viser solidaritet. Har en venn av deg brukket armen viser du solidaritet, du sier stakkars deg, kanskje du er litt mer sammen med vedkommende. Dette "hjelper ikke en dritt" på den brukne armen, men vedkommende føler seg kanskje bedre. Og jo, mange i Burma får vite om det, og det hjelper, akkurat som på den brukne armen. Du er enig i at det inspirerer de i Norge? Vel, det inspirerer de i Burma også, de har faktisk både internet, tv og radio der. Du graver deg bare dypere ned for hver eneste post. I tillegg til inspirasjon skaper slikt som dette oppmerksomhet rundt Burma, og oppmerksomhet er langt viktigere enn penger i disse dager. Jo flere oppslag i media jo bedre. Det legger press på styringsmakter og gjør at flere får øynene opp for situasjonen. 9601735[/snapback] Hehe, slår seg på magen 'har rød genser, det hjelper', tror du at en rød genser er mere betydningsfull enn den Fredsprisen vi kasta nedover dit på '90 tallet? Hjalp ikke en dritt den heller. Lite skjedd i '88 og lite etter valget i '90. Burma er jo i tillegg blitt tatt opp i ASEAN i på slutten av nittitallet. Det er som det ble sagt tidligere dette er sofasympati så det holder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå