Gå til innhold

Rød genser fredag 28.09

Ponzi

Anbefalte innlegg

ja, greit at det er en god tanke, men er jo unødvendig og tro at ett rødt klesplagg skal gjøre noen som helst forskjell annet enn å vise de andre du møter på jobben eller i butikken at du har fulgt med på nyhetene... ja, og at du føler med Burma..

denne kampanjen hjelper jo ikke ett fnugg!

9595368[/snapback]

Det sitter vel folk fra en viss radiostasjon i Oslo som sikkert fikk en liten ekstra vitamininnsprøytning av å se oppmøtet av rødkledde i Oslo sentrum i dag. Tipper lytterne deres også synes det er litt fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å ha på seg noe rødt er en solidaritetshandling som viser militærkomiteen at verden følger med og fordømmer regimet deres og det viser burmeserne at verden støtter deres kamp.

Er det bedre å sitte på rævva og tenke skikkelig hardt?

9595203[/snapback]

hahaha, så militærkomiteen vet at du hadde på deg rød genser idag??

nei, denne solidaritetshandlingen gjennom å ha på seg rødt blir bare for dumt jo mere jeg snakker om det..

Er det bedre å sitte på rævva og tenke skikkelig hardt?

det hjelper like mye som å gå med rød genser ihvertfall!

9595296[/snapback]

Slike symbolske solidaritetshandlinger kan bety veldig mye for de som kampanjen er rettet mot. Og som andre har nevnt, så kommer dette frem til folket i Burma via DVB. Det gjør ingen praktisk forskjell, det gjør ikke underskriftskampanjer heller, men det kan bety mye for de det gjelder.

Lenke til kommentar
Det sitter vel folk fra en viss radiostasjon i Oslo som sikkert fikk en liten ekstra vitamininnsprøytning av å se oppmøtet av rødkledde i Oslo sentrum i dag. Tipper lytterne deres også synes det er litt fett.

9595407[/snapback]

Det er klart at de som engasjerer seg blir kjempeglade og oppmuntret av at andre også er engasjert...

Men om 3 millioner gikk i tog en uke i strekk i hvert europeisk land så endrer ikke dette det faktum at Juntaen driter loddrett i hva vi måtte mene om den saken...

Jeg håper bare at flere soldater nekter å skyte, det er det eneste som nytter...

Kampen må vinnes innenfra....

Det er en skam at vi tillater at sånt skjer, men om vi ikke er villig til å sende soldater, er sanksjoner eneste virkemiddel...

Lenke til kommentar
Jeg tror en ting flere burde ta til etteretning er at det skader ikke å ta på seg en rød skjorte.

9595855[/snapback]

nei, det skader ikke, og det hjelper heller ikke... ! bare tull og fanteri hele greia..

9595895[/snapback]

Så du tror ikke det gir eksilburmesere som kjemper ifra Oslo litt ekstra inspirasjon? Du tror ikke at kyniske politikere i Norge/EU/whatever ser sitt snitt til å sanke noen ekstra stemmer ved å sette dette høyt prioritert på sin dagsorden når de ser hvor mye engasjement det skaper?

Neivel, da så.

Lenke til kommentar
Så du tror ikke det gir eksilburmesere som kjemper ifra Oslo litt ekstra inspirasjon? Du tror ikke at kyniske politikere i Norge/EU/whatever ser sitt snitt til å sanke noen ekstra stemmer ved å sette dette høyt prioritert på sin dagsorden når de ser hvor mye engasjement det skaper?

Neivel, da så.

9596281[/snapback]

jo, inspirasjon er greit nok, men tror ikke de føler seg noe tryggere eller at familien deres i Burma er noe tryggere fordi kassadama på Meny nedi gata har på seg rød genser idag liksom...

ja, det med å sanke stemmer.. det er jo for egoistiske grunner i så fall, ikke for å hjelpe Burma i sin krisetid!

hovedpoenget er jo å få fred i Burma! og gensere hjelper nå ihvertfall ikke!! det må skje en bevegelse.. ikke sympati..

Lenke til kommentar
Jeg skrev under. Er sikker på at Bush leser brevet personlig og ser min underskrift og tenker at jeg er kjempesmart og så stopper opp hele konflikten i Burma :)

9596601[/snapback]

er nå ihvertfall mere sjans at noe faktisk skjer i henhold til at man faktisk sender våre underskrifter til folk som kan gjøre en forskjell..

ikke at Gunnar hadde rød caps på seg idag...

Lenke til kommentar
Jeg skrev under. Er sikker på at Bush leser brevet personlig og ser min underskrift og tenker at jeg er kjempesmart og så stopper opp hele konflikten i Burma :)

9596601[/snapback]

er nå ihvertfall mere sjans at noe faktisk skjer i henhold til at man faktisk sender våre underskrifter til folk som kan gjøre en forskjell..

ikke at Gunnar hadde rød caps på seg idag...

9596771[/snapback]

At ett enkelt individ har på seg noe rødt betyr selvsagt ingenting. Men når mange tusen mennesker har på seg noe rødt så betyr det noe, i hvert fall for de det vedrører. Det er ingen som tror at Juntaen trekker seg fordi vi har på oss røde gensere, slips, t-skjorter, skjorter, topper, sko og bukser.

Lenke til kommentar
jo, inspirasjon er greit nok, men tror ikke de føler seg noe tryggere eller at familien deres i Burma er noe tryggere fordi kassadama på Meny nedi gata har på seg rød genser idag liksom...

ja, det med å sanke stemmer.. det er jo for egoistiske grunner i så fall, ikke for å hjelpe Burma i sin krisetid!

hovedpoenget er jo å få fred i Burma! og gensere hjelper nå ihvertfall ikke!! det må skje en bevegelse.. ikke sympati..

9596363[/snapback]

De blir inspirert, altså hjelper det.

Egoistiske politikere fremmer saken for å sanke stemmer, altså hjelper det.

Lenke til kommentar

Neivel, da så.

9596281[/snapback]

9596363[/snapback]

Gensere bryr de seg ikke om...men underskrifter! Jeg vedder på at familiene i Burma lovpriser lykken når de får høre at Melisma har skrevet under på et opprop til støtte for deres sak!

Bortsett fra at familier i Burma ikke kommer til å få se en slik underskriftsliste og at en slik liste ikke vil ha noen direkte innvirkning på forholdene i landet.

Hvorfor kan du ikke bare innrømme at alle slike tiltak, som å ha på seg rød genser, skrive under på en underskriftskampanje eller blogge om dette, i bunn og grunn kun er et lite, passivt bidrag til en større sak, og at ingen av tiltakene i seg selv har noen direkte innvirkning på noe som helst?

Det er helheten, den samlede oppslutningen rundt det som skaper internasjonalt press. Det er ikke underskriften eller genseren til kassadama på Meny som gjør det, det er ikke rød sekk, det er helheten.

Lenke til kommentar

Jeg gikk med rød t-skjorte med antikommunistisk budskap i dag. To fluer i en smekk.

Å vise sin avsky mot de siste dagers hendelser i Burma ved å ikle seg en type farge er helt legitimt spør du meg. Jeg påstår ikke at jeg har utgjort noen forskjell her i verden ved å ha på meg den t-skjorten, og tror heller ikke at jeg har gjort det. Jeg har bare vist hvor jeg står i saken, slik jeg også gjør hver dag ved å for eksempel ha en Unge Høyre-keychain.

Lenke til kommentar

Så hva er galt med å vise solidaritet og prøve å oppnå ett globalt press på de som er ansvarlige for å handle her? De fleste har ingen mulighet til å gjøre noe i denne saken. Ikke i det hele tatt. Men vi kan vise hvem vi støtter. Nordmenn under okkupasjonen hadde små måter å vise opprør mot tyskere ved å kle seg på en viss måte eller bruke enkelte klesplagg uten at de faktisk gjorde noe fysisk eller forandret noe. Det var bare å ta ett standpunkt og vise hvilken side man er på. Var det også helt unødvendig og "latterlig"?

Hvis det faktisk hadde kommet fram til burmeserne at verden over gikk mennesker kledd i rødt for å støtte deres sak. Så er det en viktig moralsk seier. Og KAN hjelpe saken deres indirekte.

Gikk med rødt uten å tenke over det (har litt rødt i skapet), men synes nesten det er ynkeligere å sitte bak pc-en sin og klage på at andre viser støtte fremfor å ta aksjon som ingen her har mulighet til, uten å gjøre ett viff av innsats selv. Men hvis du synes styret er legitimt. Så får du jo bare gjøre det. Synd vi ble kvitt de snille tyskerne under 2. verdenskrig. Var jo skikkelig kos det.

edit:

Ja, du har rett. Ingenting godt kommer ut av denne aksjonen :roll:

- Jeg er veldig takknemlig for at de viser at de støtter demokratibevegelsen i Burma, og at de dermed også støtter meg, sier Parko.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...