Ponzi Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg har på meg rød genser i dag. Noen andre? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Du jeg visste ikke om det før jeg googlet det etter å ha lest emnet her. Skulle hatt på om jeg hadde visst! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ja, jeg har det, men tror denne tråden blir stengt etterhvert. Hører vel kanskje hjemme i såpeboksen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Nope, grunnet glemskhet, hadde jeg husket det skulle jeg hatt på meg. Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Har det jeg også, selv om det mest sannsynlig ikke forandrer noe. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ja, jeg hadde på, men det var tilfeldig selvom jeg visste om Burma-aksjonen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg hadde på meg en slags skjorte og litt fine jeans. Jobber på kontor så er ikke så mange som hadde sett at jeg hadde brukt rød genser. Rød genser er også litt på grensen til dresskoden her på kontoret Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 For noe tull. Hva skulle det hjelpe? Hater symbolhandlinger og sofasympati. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 For noe tull. Hva skulle det hjelpe? Hater symbolhandlinger og sofasympati. 9594667[/snapback] Ja, jøss, hva kan noe hjelpe? Hvorfor ikke bare sitte på ræva og gjøre ingenting? Her er et eksempel på at selv en farget-genser-aksjon kan ha noen innvirkning i verden. Vil du kalle det disse elevene gjorde for sofasympati og symbolhandlinger? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Sitte foran dataen med rød skjorte. Ja....... Lenke til kommentar
helto Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Her er et eksempel på at selv en farget-genser-aksjon kan ha noen innvirkning i verden. Vil du kalle det disse elevene gjorde for sofasympati og symbolhandlinger? 9594857[/snapback] Det er da litt lettere å legge merke til en farget-genser-aksjon på èn skole, i steden for at det er overalt. For når det er på èn skole kan alle se hvem som går med den fargen, og man legger godt merke til det. I tillegg er rosa en farge som skiller seg litt mer ut, og blir enda bedre lagt merke til. Men det er jo nesten ingen som legger merke til denne rød-genser-aksjonen som er i dag, i hvert fall ikke på skolen min. For folk går i rødt på en helt vanlig dag også, så denne dagen og denne fargen skillte seg ikke noe ut fra det vanlige. Dessuten legger ikke folk i Burma merke til om noen går med rød genser i det lille landet Norge som ingen har hørt om.. Derfor mener jeg denne aksjonen er helt bortkastet, selv om tanken bak den er god. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ja, jøss, hva kan noe hjelpe? Hvorfor ikke bare sitte på ræva og gjøre ingenting? Her er et eksempel på at selv en farget-genser-aksjon kan ha noen innvirkning i verden. Vil du kalle det disse elevene gjorde for sofasympati og symbolhandlinger? 9594857[/snapback] altå den situasjonen kan jo ikke sammenlignes dah.. det skjønner jo du også vel?? det handlet om at de gjorde noe rett foran trynet så mobberne fikk se, men Burma-situasjonen er noe heeelt annet.. hvem er det som ikke driter i om Ola hadde på seg rød genser idag? eller hvem er det som SÅ at Ola hadde på seg rødt idag.. det jeg vil frem til er at det er bare tull å støtte noen gjennom farge på genser, hva hjelper det? folk sender inn bilde til vg og bla bla bla, generalene Burma gir jo faen i om folk går i rødt.. min tanke er at de ler av oss hele veien til banken... nei, skal man gjøre noe så får man faktisk gjøre noe fornuftig som folk får med seg at man gjør! noe som påvirker folk som faktisk KAN gjøre noe forskjell.. ikke bare at naboen din og folka på jobben ser at du støtter Burma da.. HER kan man faktisk gjøre en forskjell.. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hva hjelper det å signere et opprop? Begge handlinger er i bunn og grunn passive. Du kan ikke handle rett foran trynet på juntaen i Burma med mindre du faktisk setter deg på flyet og reiser til Rangoon...Det ville vært en aktiv handling. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Å ha på seg noe rødt er en solidaritetshandling som viser militærkomiteen at verden følger med og fordømmer regimet deres og det viser burmeserne at verden støtter deres kamp. Er det bedre å sitte på rævva og tenke skikkelig hardt? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hva hjelper det å signere et opprop? Begge handlinger er i bunn og grunn passive. Du kan ikke handle rett foran trynet på juntaen i Burma med mindre du faktisk setter deg på flyet og reiser til Rangoon...Det ville vært en aktiv handling. 9595179[/snapback] alt jeg har å si er ... det er jo bedre å skrive under på en underskriftskampanje som faktisk blir sendt avgårde til steder der folk kan bruke vår støtte til å hjelpe! er bare tåpelig å gå rundt i rød genser, skriv heller under og få andre til å gjøre det samme.. det er nå min mening i saken! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Å ha på seg noe rødt er en solidaritetshandling som viser militærkomiteen at verden følger med og fordømmer regimet deres og det viser burmeserne at verden støtter deres kamp. Er det bedre å sitte på rævva og tenke skikkelig hardt? 9595203[/snapback] hahaha, så militærkomiteen vet at du hadde på deg rød genser idag?? nei, denne solidaritetshandlingen gjennom å ha på seg rødt blir bare for dumt jo mere jeg snakker om det.. Er det bedre å sitte på rævva og tenke skikkelig hardt? det hjelper like mye som å gå med rød genser ihvertfall! Endret 28. september 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hva hjelper det å signere et opprop? Begge handlinger er i bunn og grunn passive. Du kan ikke handle rett foran trynet på juntaen i Burma med mindre du faktisk setter deg på flyet og reiser til Rangoon...Det ville vært en aktiv handling. 9595179[/snapback] alt jeg har å si er ... det er jo bedre å skrive under på en underskriftskampanje som faktisk blir sendt avgårde til steder der folk kan bruke vår støtte til å hjelpe! er bare tåpelig å gå rundt i rød genser, skriv heller under og få andre til å gjøre det samme.. det er nå min mening i saken! 9595273[/snapback] Hva i all verden skal folk bruke din underskrift til? Det eneste rød genser eller underskrift er godt for, er å vise solidaritet/støtte. Ingen av delene kan brukes til noe rent praktisk. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 For noe tull. Hva skulle det hjelpe? Hater symbolhandlinger og sofasympati. 9594667[/snapback] Synes det er en god tanke da, men har ikke noe tro på at det hjelper for noe jeg heller.... Men denne kampanjen er da tross alt bedre enn SMS aksjonen som kun dytter flere penger ned i lomma på mobil operatørene... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 We'll send our petition to United Nations Security Council members (including the dictatorship's main backer China) and to media at the UN, while also alerting the Burmese to our support: Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Synes det er en god tanke da, men har ikke noe tro på at det hjelper for noe jeg heller.... Men denne kampanjen er da tross alt bedre enn SMS aksjonen som kun dytter flere penger ned i lomma på mobil operatørene... 9595348[/snapback] ja, greit at det er en god tanke, men er jo unødvendig og tro at ett rødt klesplagg skal gjøre noen som helst forskjell annet enn å vise de andre du møter på jobben eller i butikken at du har fulgt med på nyhetene... ja, og at du føler med Burma.. denne kampanjen hjelper jo ikke ett fnugg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå