Gå til innhold

Halo: Dean Takahashi: MS bestikker Halo 3 annmeldere

KongRudi

Anbefalte innlegg

Vi fikk ikke denne pakken, bare en lusen Anmelderkopi...

:p

9592137[/snapback]

Hehe, dere burde ha trukket spillet i værtfall ett poeng! Så kanskje MS hadde husket dere neste gang!!

9592142[/snapback]

Hmm... jeg har jo rettighetene til det... Kanskje MS lærer hvis jeg skifter 10/10 til 7/10?

*gruble*

Mister vel ikke kredibilitet av den grunn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber som korrupsjonsjeger/forvaltningsrevisor. Dette ville helt klart vært et brudd på de etiske retningslinjene i de kommunene jeg jobber for. Hadde en ansatt her tatt i mot disse, ville han ha risikert å miste jobben. Om det er ulovlig ville jeg ha overlatt til advokatene å finne ut av.

Nå er det en viss forskjell på kommunal forvaltning og det å anmelde spill, men man må uansett anta at disse gavepakkene er ment å påvirke og dermed etisk betenkelig. Som en del andre har påpekt her har ikke MS sendt ut disse for å være greie mot anmelderne, de forventer å få noe tilbake for det. Ikke nødvendigvis at anmeldere bevisst gir bedre karakter, men det er uansett et forsøk på å påvirke.

Anmeldere bør jo også være forsiktig med hva de tar i mot, ettersom de er avhengige av å ha troverdighet. Props til Takahashi for at han tar opp dette temaet.

Men spør du meg så kunne denne tråden like så godt ha vært i felles delen av konsollforumet. Tror ikke at det bare er MS som gir bor gaver og lignende.

Lenke til kommentar
Spørsmålet her er vel hva Takahashi endelig mente om spillet i sin anmeldelse.

9592144[/snapback]

Overall, I'm happy with the game. It is not my favorite game of all time. That honor goes to "Halo." And last year's "Gears of War" was more fun and more artistic. But "Halo 3" will provide hours of entertainment for millions. Go Spartans!

Han gir ikke karakterer tydeligvis, men det må da kunne sies å være en ganske så positiv anmeldelse. Avisen han jobber for får i hvert fall masse gratis reklame.

URL: http://www.mercurynews.com/search/ci_69918...&nclick_check=1

Lenke til kommentar

Slik har det alltid vært.. vil alltid være det også. Det er dog ikke alle anmeldere som får sånne pakker, bare de største.

Selv pleier jeg ikke å få noe digg. Fra Nintendo kom det med en t-skjorte da Trauma Center kom ut til Wii, og fra Microsoft kommer spillene med et cover med gul stripe over hvor det står "Review copy, not for resale". Ubisoft sender noen ganger spillene uten ordentlig cover art en gang, det bare står Ubi Soft, krysset av for "testing" eller "review" og skrevet på navnet på spillet med kulepenn. :p

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg synes mange her misser et helt opplagt poeng; nesten alt som er i denne baggen er varer som normalt selges med det formål å tjene penger.

Det er med andre ord ikke en bag full av irrelevante ting (sydentur, vin, spekeskinke eller andre typiske smøreting...) - alt er Halo-relevant og alt det dyre i denne baggen er varer som MS ønsker å få blest om fordi de også selger det i butikken.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Jeg synes mange her misser et helt opplagt poeng; nesten alt som er i denne baggen er varer som normalt selges med det formål å tjene penger.

Det er med andre ord ikke en bag full av irrelevante ting (sydentur, vin, spekeskinke eller andre typiske smøreting...) - alt er Halo-relevant og alt det dyre i denne baggen er varer som MS ønsker å få blest om fordi de også selger det i butikken.

9592931[/snapback]

Hvem er det som misser dette poenget? Som du selv sier, det er jo ganske opplagt!?

De fleste firmaer smører/bestikker jo andre med sine egne produkter så fremt det er mulig. Dette blir både billigst for firmaet og man må gå utifra at kunden man forsøker å smøre/bestikke allerede har et forhold til bedriften og derfor kan være interessert i produktene deres.

Lenke til kommentar

9592931[/snapback]

Hvem er det som misser dette poenget? Som du selv sier, det er jo ganske opplagt!?

De fleste firmaer smører/bestikker jo andre med sine egne produkter så fremt det er mulig. Dette blir både billigst for firmaet og man må gå utifra at kunden man forsøker å smøre/bestikke allerede har et forhold til bedriften og derfor kan være interessert i produktene deres.

9593236[/snapback]

Tror du missforstår Nonsens, han ser ut til å mene at Microsoft sendte han hele den fancy pakken fordi at de regnet med at spillanmelderen skulle skrive en ekstra annmeldelse av 360'en med halo-faceplate, og en annmeldelse av ekstra kontrolleren, en annmeldelse av headsettet, en annmeldelse av first aid kitet og militærmaten, og en annmeldelse av Halo-hjelmen, i samme slengen som de annmeldte Halo 3..

Det er selvfølgelig tull (og Nonsens - pun intended), men han må få lov å tro det om han vil. :-)

Lenke til kommentar
Spørsmålet her er vel hva Takahashi endelig mente om spillet i sin anmeldelse.

9592144[/snapback]

Overall, I'm happy with the game. It is not my favorite game of all time. That honor goes to "Halo." And last year's "Gears of War" was more fun and more artistic. But "Halo 3" will provide hours of entertainment for millions. Go Spartans!

Han gir ikke karakterer tydeligvis, men det må da kunne sies å være en ganske så positiv anmeldelse. Avisen han jobber for får i hvert fall masse gratis reklame.

URL: http://www.mercurynews.com/search/ci_69918...&nclick_check=1

9592441[/snapback]

Ja, men det betyr jo ikke at han har latt seg påvirke da. Jeg syntes Halo 3 var veldig gøy, men at Halo er gøyere, men seff ikke så pen grafikk. Og jeg ble ikke bestukket :p

Lenke til kommentar

Microsoft taper ingenting på å sende ut disse pakkene, derimot håper dem kanskje på å tjene litt på det via gode anmeldelser.

Syns det er litt kult at Microsoft slår litt på stortromma jeg, og sender ut kule ting til anmelderne.

Endret av Sap15
Lenke til kommentar
Slik har det alltid vært.. vil alltid være det også. Det er dog ikke alle anmeldere som får sånne pakker, bare de største.

Selv pleier jeg ikke å få noe digg. Fra Nintendo kom det med en t-skjorte da Trauma Center kom ut til Wii, og fra Microsoft kommer spillene med et cover med gul stripe over hvor det står "Review copy, not for resale". Ubisoft sender noen ganger spillene uten ordentlig cover art en gang, det bare står Ubi Soft, krysset av for "testing" eller "review" og skrevet på navnet på spillet med kulepenn. :p

9592825[/snapback]

Hvem var det som skrev anmeldelsen av Trauma Center igjen? :hmm:

Åja, det var meg det... Få t-skjorta mi!

:!:

Behold den du :D

Dean Takahashi’s $800 Halo 3 Schwag Bag

By Kris Graft

BLOG – This is perhaps the schwag bag to end all schwag bags…

Game journo Dean Takahashi with The San Jose Mercury News showed off his big $800-plus bag of Halo 3 propaganda sent to him by Microsoft.

He’s sending back the free stuff, which he called “nothing less than a bribe to try to get me to be favorably inclined to accepting the idea that Halo 3 is ‘the entertainment event of the year.’”

Included in the huge personalized duffel bag of goodies are Xbox 360 controllers, a Halo 3 Xbox Live headset, a displayable Master Chief helmet and a $480 Halo 3 limited edition Xbox 360, not to mention a first aid kit and some UNSC-issued food.

Dette forklarer jo de høye karakterene spillet har fått... Neida, men det har kanskje noe med det å gjøre. Har spillet selv, og det er greit nok, men det fortjener ikke så-og-si toppkarakterer fra en (nesten) samlet spillpresse. Hypen har utrolig nok bare vokst siden Halo 1 kom ut.

Har heller aldri fått noe særlig når jeg anmelder for wii-fan. Hvis ikke han som mottar spillene, Snikpellik har tatt imot noe under bordet da :tease:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...=7262&Itemid=53

Dean Takahashi’s $800 Halo 3 Schwag Bag

By Kris Graft 

BLOG – This is perhaps the schwag bag to end all schwag bags…

Game journo Dean Takahashi with The San Jose Mercury News showed off his big $800-plus bag of Halo 3 propaganda sent to him by Microsoft.

He’s sending back the free stuff, which he called “nothing less than a bribe to try to get me to be favorably inclined to accepting the idea that Halo 3 is ‘the entertainment event of the year.’”

Included in the huge personalized duffel bag of goodies are Xbox 360 controllers, a Halo 3 Xbox Live headset, a displayable Master Chief helmet and a $480 Halo 3 limited edition Xbox 360, not to mention a first aid kit and some UNSC-issued food.

deanschwagbag.jpg

Check it all out on the Dean & Nooch on Gaming video podcast (and how Halo 3 made Takahashi barf).

HAha, mye bedre deal enn den glossy 'Reviewers guiden til Lair'.. :p

9591820[/snapback]

Hmm skjønner ikke hva de henger seg opp i her egentlig siden mesteparten handler om Halo3 og alt det utstyret som kommer i spesialutgave men det er kanskje fordi jeg ser dette med nøytrale øyer og ikke med Pro Sony øyer som trådstarter har en tendens til å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg håper at alle storspill hvor forventningene er skyhøye og en eventuell fanbase stor blir sendt til spilljournalister med slike pakker, men de må være øremerket som premier i konkurranser.

Denne pakken er utelukkende et smøremiddel, men hvor vil grensen gå?

Er det smøring hvis det er ei t-skjort, en caps, et par buttons, en bag/sekk eller noe lignende som følger med?

Lenke til kommentar
Fra Nintendo kom det med en t-skjorte da Trauma Center kom ut til Wii

Hvem var det som skrev anmeldelsen av Trauma Center igjen? :hmm:

Åja, det var meg det... Få t-skjorta mi!

Behold den du :D

xD

Den var egentlig ment å gå til konkurranse da omtalen din ble publisert, men ble ikke noe av tydeligvis. Glemte det vel. Den er uansett ikke noe kul da, egentlig. Vi får putte den som ekstrapremie i en annen konkurranse fremover. :)

Har heller aldri fått noe særlig når jeg anmelder for wii-fan. Hvis ikke han som mottar spillene, Snikpellik har tatt imot noe under bordet da :tease:

9595089[/snapback]

Haha, nei, er bare denne ene gangen. :p

og fra Microsoft kommer spillene med et cover med gul stripe over hvor det står "Review copy, not for resale

Rart, mine sier "Promotional copy - Not for resale"

9595558[/snapback]

Nei, det er ikke så rart da jeg husket feil. Står det samme på mine. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...