Gå til innhold

Halo: Dean Takahashi: MS bestikker Halo 3 annmeldere

KongRudi

Anbefalte innlegg

http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...=7262&Itemid=53

Dean Takahashi’s $800 Halo 3 Schwag Bag

By Kris Graft 

BLOG – This is perhaps the schwag bag to end all schwag bags…

Game journo Dean Takahashi with The San Jose Mercury News showed off his big $800-plus bag of Halo 3 propaganda sent to him by Microsoft.

He’s sending back the free stuff, which he called “nothing less than a bribe to try to get me to be favorably inclined to accepting the idea that Halo 3 is ‘the entertainment event of the year.’”

Included in the huge personalized duffel bag of goodies are Xbox 360 controllers, a Halo 3 Xbox Live headset, a displayable Master Chief helmet and a $480 Halo 3 limited edition Xbox 360, not to mention a first aid kit and some UNSC-issued food.

deanschwagbag.jpg

Check it all out on the Dean & Nooch on Gaming video podcast (and how Halo 3 made Takahashi barf).

HAha, mye bedre deal enn den glossy 'Reviewers guiden til Lair'.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er Dean Takahashi som sier det da. :-)

Hvis dette er vanlig PR, tror jeg jammen jeg skal søke på den annmelder-jobben i Gamer.no..

Ville vært intressant å vite hvilke andre som fikk slike bestikk.. jeg mener; PR-pakker, vet at 1up fikk en slik også. :)

Men spillet er nok bra det, men synes det er litt overkill med en ny xbox, o.l.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Han hadde hvertfall integritet nok til å sende smøre-pakka tilbake. Mon tro hvor mange som sitter der ute som ikke gjør dette? Svært betenkelig.

Noen små effekter som headsets ol. er reklame. En bag full av saker til 800(!)dollar inkl. en Xbox360er nærmere bestikkelse ja. :thumbdown:

Nå har jeg ikke spilt Halo3, men dersom spillet er like middelmådig som 1 & 2 kan man virkelig begynne å lure på hvor bra effekten av slik smøring faktisk er. :(

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Noen små effekter som headsets ol. er reklame. En bag full av saker til 800(!)dollar inkl. en Xbox360er nærmere bestikkelse ja.  :thumbdown:

Hvsid u ikke ser det, så har alle som har fått dette fått ting som er "Halo-themed". Why? Fordi MS vet at folk kommer til og snakke om det (slik vi gjør nå) og da når alt dette Halo stæsjet er i midten av bildene selger det mer.
Lenke til kommentar

Bestikkelse, tja, er vel mer hype maskneri/PR. De må gjøre noe ekstra om anmelderne skal mene det er noe mer enn "enda ett fps".

Likte forsåvidt bedre de som ga de ikke personifiserte tingene vekk til leserne enn å sende det tilbake, da blir i alle fall noen ihugga halo fans glad.

PS: mye bedre enn lair sitt "slik spiller du det", ja ;p men nå er dette om halo 3...

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar
Bestikkelse, tja, er vel mer hype maskneri/PR. De må gjøre noe ekstra om anmelderne skal mene det er noe mer enn "enda ett fps".

Likte forsåvidt bedre de som ga de ikke personifiserte tingene vekk til leserne enn å sende det tilbake, da blir i alle fall noen ihugga halo fans glad.

PS: mye bedre enn lair sitt "slik spiller du det", ja ;p men nå er dette om halo 3...

9591938[/snapback]

Er vel nettopp det som gjør det til bestikkelser.

Bribery is a crime implying a sum or gift given that alters the behavior of the person in ways not consistent with the duties of that person. It is defined by Black's Law Dictionary as the offering, giving, receiving, or soliciting of any item of value to influence the actions as an official or other person in discharge of a public or legal duty. The bribe is the gift bestowed to influence the receiver's conduct. It may be any money, good, right in action, property, preferment, privilege, emolument, object of value, advantage, or any promise or undertaking to induce or influence the action, vote, or influence of a person in an official or public capacity.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bribe

Lenke til kommentar

Tja, blir som å si fattern tar imot bestikkelser når han får smørepakke (bokstavelig talt) fra ordførereren, 10 kilo tomater. Det er overthetop, men det innebærer ingen sum som får en til å forandre mening.

Hadde jeg fått alt det der, ville jeg husket det bedre enn de fleste andre spill, fordi noe ekstra skjedde. Det trengte ikke være så dyrt, for all del, det blir mistenkelig med så dyre ting. Men man må nesten gjøre noe for at spillanmeldere skal legge litt ekstra i det. Og med ekstra mener jeg ikke ekstra høy karakter, men arbeid i anmeldelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Synes det er dårlig dersom anmeldere faktisk tar dette som en bestikkelse, jeg hadde sagt "Haha, takk for den gratis driten. Forresten, spillet deres er passe. Akuratt passe.". Men, som UrgeLoL sier, så er det nok lett å få et ubevisst bedre syn på produktet når produsenten overøser deg med gratis ting.

Men jeg vil nok tro at Microsoft har en baktanke bak dette, og synes kanskje de hadde gått litt vel over bord med gavene her. Microsoft er jo uansett ikke de eneste som gjør dette, men de er vel første som har gått såpass langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...