Gå til innhold

Valuta -- Dollar=8,50 Kr | Euro=9,50 Kr | Pund=12,95 Kr


kilik

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det fra:

20.11.07 20.29 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig

 

til de fortoller og videresender? Venter på et objekt kjøpt på eBay, merket som gift. Usikker på hvilken verdi avsender oppga på tolldeklarasjonen. De svarer ikke på det på mail. Men siden den er forsikret er det vel sannsynligvis reell verdi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når den melding kommer opp, pleier det å ta en dag eller to før Posten sender deg et brev der du har tre alternativ for hvordan fortollingen skal skje.

 

Deretter skal du sende dette tilbake (evt gi Posten fullmakt til å fortolle forsendelsen og fremtidige forsendelser).

 

Så tar det en dag eller to før Posten gjør papirarbeidet sitt og sender den videre.

 

 

 

Det jeg pleier å gjøre er å forwarde mailen jeg har fått som kvittering til privatfortolling (AT) posten.no, samt. legge med trackingnummeret i både emnefelt og tekst. Dersom verdien er over 200 spenn, må du også skrive at du herved gir posten fullmakt til å fortolle denne forsendelsen.

Lenke til kommentar
Siden elektronikk fra USA ikke kan plugges rett in i våre vegger, hvis jeg importerte en stasjonær PC fra statene hva hadde jeg måttet gjøre for å kunne bruke den?

Hvis du er heldig: Dytte på en liten bryter på strømforsyningen (sjekk selv bakpå den du har nå, hvis du har en stasjonær maskin).

 

Forøvrig høres det ikke veldig lønnsomt ut å hente en stasjonær pc fra USA..

Lenke til kommentar
Dollaren økt kraftig siste dagene, men usikkert om vi har nådd bunnen. Lavere oljepris og mindre tro på høyere rente i Norge er grunnen.

økt kraftig?

Den svinger...

Akkurat nå ligger den på 5,49, kl 10:20 lå den på 5.40, for noen dager siden 5.5 og 2 uker siden 5.35. Jeg ser en slak stigning, men da i månedsperspektiv. Tar å sammenligner med 6 måneder ser du et svakt fall som har stagnert på 5.35 og 5.45

 

Det som er mer intressant er forholdet mellom Euro og dollar...

 

Simen: Jeg for min del håper at dollaren vil svekkes til jeg stikker på Usa tur neste sommer, men tviler på at det er gunstig for Usa på lengre sikt (handelsbalansen). Setter Usa opp renten når dette økonomiske høst(u)været er over og solskinnet varmer (mai), blir antagelgivis renten økt og dollaren mer verdt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
RENTEMØTE I USA:

 

Stort rentekutt kan gi rekordbillig USA-tur

 

Dollaren kan falle til et nytt historisk bunnnivå dersom den amerikanske sentralbanksjefen Ben Bernanke velger å skjære dypt i signalrenten ved det lenge etterlengtede rentemøtet i kveld.

 

http://e24.no/makro-og-politikk/article2147731.ece#VG

 

den ble ikke satt ned nok, derfor falt børsene i usa enda mer igår. Ser vi ett nytt rentekutt?

Lenke til kommentar

Har hatt moro de siste dagene med å prøve denne:

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8822

 

Puttet inn en gammel 2,5" 40 gb hd fra en laptop og var straks igang med å bruke denne.

Nydelig bilde og lyd og lett å bruke!

 

Eneste opps er at den er instillt på NTSC fra Hong Kong så du må switche over til PAL før du kan bruke den på en vanlig tv.

 

Mye moro for lite penger!

Lenke til kommentar

Tilbake til 5,40 kroner igjen grunnet mulig boligkrakk i USA. Boligsalget falt med 9% i november.

 

Engelske pund er også relativt lavt nå. 10,77 kroner.

 

Play.com har nyttårstilbud, f.eks. flere relativt nye spill til £17.99 med fri frakt.

Tollvesenet opererer med 11,10 kroner for kommende uke, akkurat under den magiske 200-kroners-grensa.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...