Gå til innhold

Valuta -- Dollar=8,50 Kr | Euro=9,50 Kr | Pund=12,95 Kr


kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Putta 10,000Euro inn på kontoen her på mandag var det vel, da fikk jeg 8,75 i kurs eller noe deromkring.

 

Tjente godt på de få kronene jeg hadde da jeg "kjøpte" euroen så var den under 8, fikk plutselig noen ekstra tusenlapper :)

 

Liker denne kredittkrisa jeg da jeg har betalt ut alt jeg har av lån for lenge siden og har bare penger på bok.

 

Måtte den fortsette lenge :p

Lenke til kommentar
Nå ble det rentekutt i USA også. Betyr det vanligvis opp eller nedtur for kursen?

 

Det var nok alt prisa inn, fordi markedet forventet det, og skjedde med så kort avstand i tid.

 

Normalt vil redusert rente i USA og ikke i Norge, dvs at rentedifferansen stiger medføre billigere dollar, og motsatt når rentedifferansen minker.

Lenke til kommentar
Nå ble det rentekutt i USA også. Betyr det vanligvis opp eller nedtur for kursen?

 

Det var nok alt prisa inn, fordi markedet forventet det, og skjedde med så kort avstand i tid.

 

Normalt vil redusert rente i USA og ikke i Norge, dvs at rentedifferansen stiger medføre billigere dollar, og motsatt når rentedifferansen minker.

 

Magefølelsen sier meg at dollaren kan stige opp mot 7kroner før den vil svekkes igjen.

Tipper at vi går inn i en 6 måners periode med relativ høy dollar og lav oljepris før oljen trekker krona opp igjen.

Lenke til kommentar
Stod i en eller annen nettavise (bt, vg?) at et sammensurium av forskjellige banker og kredittkortselskap ville gå sammen om å kontakte den amerikanske regjering om å få lov til å redusere gjelden på kort til de som sliter mest med opp til 40%.

 

Hadde vel aldri blitt godtatt her hjemme :p

 

Faktisk har vi systemer for det i Norge, og det er faktisk lovlig for kredittkortselskapene/bankene å slette gjeld. Vi har til og med en egen lov, fra 1992 (bankkrisa), som omhandler dette, Lov om frivillig og tvungen gjeldsordning for privatpersoner

 

At systemet er litt byråkratisk skal jeg ikke underslå. Men personlig var jeg med å bistå mange med å få til betydelige gjeldsreduksjoner etter "bankkrisa".

 

Så vi kan vel si at det allerede er godtatt her hjemme.

Lenke til kommentar

Trenger ikke å skyldes noe spesielt. Det er nok at en aktør selger betydelig med norske kroner i dagens marked, så får man svingninger på 10 - 15 øre. Samme gjelder heller moderate svingninger i oljepris.

 

Derfor er markedet vanskelig å lese kortsiktig.

 

Ellers styrker kronen seg mot en lang rekke andre valutaer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...