Hopperesque Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Morsomt at USD står lavere enn CAD. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kan det ligge noe penger i å importere klokker fra USA og selge dem til Norge? Da tenker jeg på alle slags klokker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 idag holder den seg på 5.39... I følge Norges bank er den på 5,3852. Tollvesnet regner 5,49 kr/dollar i perioden 15.-21.10.2007. Kilde Jeg har i hvert fall bestilt noe dilldall fra Dealextreme. www.Ledshoppe.com er en tilsvarende butikk med dårligere layout og mindre vareutvalg (men litt andre varer). De har også fått en bestilling. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Hørt om avrunding? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 5,39 og 5,3852 er samme tall... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) ser ut som den har steget litt i dag dollar kursen Kurs: 5.559 Men tenk hvor dyr oljen egentlig er når den fortsjatt ligger på 11-12kr (+ -) og da med tanke på at den kostet det samme da dollaren lå rundt 8kr En oppgang kommer til å skyve prisene på bensin i lufta en gang til... og den nettbutikken over var herlig Hamstre masse kult stasj Endret 16. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
khvm Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 hvor mye kan man bestille før man blir tollbelagt? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 200 kr pr. pakke Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Moms på ca 25% blir lagt på alle pakker? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 200 kr pr. pakke I Dealextremes tilfelle, kanskje litt mer. I motsetning til mange butikker med 'gratis frakt', for eksempel Play.com, er DXs pakker frankert med frimerker så det går klart frem hva portoen kostet. Tolldeklarasjonen stemmer neppe uansett, så hvis sendingen stopper opp og man må sannsynliggjøre/bevise at vareverdien er under fritaksgrensen for MVA så har jeg med hell fått trukket frankeringsverdien fra Paypal-beløpet for bestillinger rett over grensen. Porto har variert fra ca. 2-50 HKD på mine sendinger, men man bør kunne regne med rundt 20 kroner å gå på for ting som veier litt. Det er snakk om Posten Norge, dog, så ingen garantier... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Moms på ca 25% blir lagt på alle pakker? går pakken over 200kr må du legge til toll også 25% moms Er det frakt på pakken blir frakten momsbelagt også. *toll friktak på bøker* *momsfritak på CD-er blant annet* Endret 17. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Tjaa, det er vel sånn at innholde i pakken ikke skal ha kostet mer enn 200kr (opptil 1000kr om pakken er merket "gift"). Dem fleste selgere på ebay, osv merker med gift og/eller oppgir lavere verdi/pris. Bedrifter derimot har ikke lov til å merke "gift". Alt over disse summene vil det legges til 25% moms. Disse verdiene har ikke økt siden 70-tallet etter hva jeg har hørt Lenke til kommentar
qwert Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Det er ikke toll på de aller, aller fleste varer. Bøker også for den saks skyld, men dette er ikke noe som fortjener å nevnes spesielt. Det er imidlertid momsfritak for bøker, noe som er verdt å nevne. Det finnes imidlertid ikke noe momsfritak for CD-er slik posten over her hevder (faktisk er det slik at en medfølgende CD-ROM vil ødelegge MVA-fritaket for boken den tilhører). Det beregnes forøvrig bare MVA av frakten hvis verdien på varen alene er over 200,-. T.d. Varen er 190,- og frakten 190,- gir ingen MVA. Er varen derimot 210,- og frakten 170,- utløses MVA på hele beløpet. Bedrifter kan forsåvidt gavemerke så mye de bare vil, men forutsetningene for at grensen for MVA-fri innførsel skal heves til NOK 1000,- er følgende: "Med gavesending forstås varer som sendes uten noen form for vederlag fra privatpersoner bosatt i utlandet til privatpersoner i Norge." Endret 17. oktober 2007 av qwert Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Tjaa, det er vel sånn at innholde i pakken ikke skal ha kostet mer enn 200kr (opptil 1000kr om pakken er merket "gift"). Dem fleste selgere på ebay, osv merker med gift og/eller oppgir lavere verdi/pris. Bedrifter derimot har ikke lov til å merke "gift". Alt over disse summene vil det legges til 25% moms. Disse verdiene har ikke økt siden 70-tallet etter hva jeg har hørt amazon sender som gift flere andre også... fordi det er blitt en vane å handle til andre adresser, f.eks så slipper du mer frakt, mer tid på f.eks julehandelen, eller bursdagsgaver... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg skjønner ikke argumentet ditt for aktiv pengepolitikk... når vi er medlem (jeg tar utganspunkt i at vi blir) vil vi selge oljen med euro og ikke dollar... dollar har vist seg ugunstig, hadde vi handlet olje med NOK hadde vi hatt en ytterligere gevinst, men det er svært få land som bruker NOK som betalingsmiddel. Oljemarkedet opererer i dollar, det har ingenting å si om vi er medlem av EU eller ikke. Det er mange som ønsker å selge i Euro, men så lenge USA er så mektige som de er nå kommer ingenting til å endres. Et skifte fra dollar til euro i oljemarkedet ville nærmest knust den amerikanske økonomien. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 hvor mye kan man bestille før man blir tollbelagt? 200 kr. I perioden 15.-21. oktober blir det 36,42 dollar. Moms på ca 25% blir lagt på alle pakker? Nei, kun pakker som overstiger 200 kr vareverdi. Hvis varen overstiger 200 kr så må man betale et tollgebyr pluss 25% moms på både varen og portoen. Med andre ord: 199 kr -> 199 kr. 201 kr -> (210 kr + frakt) * 1,25 + tollgebyr. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 13kr? da bestiller jeg en og ossn er betaling og frakt fra dealextreme.com ? Du betaler via paypal. Funker veldig bra. Skal forresten bestille en HDMI kabel derfra. Er det noen som vet om et bedre tilbud enn $10.18 inkl. frakt ? Forresten ser at den billigst 2 m koster 124,- i prisguiden + frakt så da blir det en ny pakke fra Hong Kong på meg. Vet du hvor lang tid det pleier å ta før man får varene? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 13kr? da bestiller jeg en og ossn er betaling og frakt fra dealextreme.com ? Du betaler via paypal. Funker veldig bra. Skal forresten bestille en HDMI kabel derfra. Er det noen som vet om et bedre tilbud enn $10.18 inkl. frakt ? Forresten ser at den billigst 2 m koster 124,- i prisguiden + frakt så da blir det en ny pakke fra Hong Kong på meg. Vet du hvor lang tid det pleier å ta før man får varene? gratis frakt = sendes på biligste måte = 1uke til 2mnd? Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 amazon sender som gift flere andre også... fordi det er blitt en vane å handle til andre adresser, f.eks så slipper du mer frakt, mer tid på f.eks julehandelen, eller bursdagsgaver... Amazon kan sende som gift så mye de vil. 1000,- regelen gjelder bare fra privatperson til privatperson. Sendes pakken fra en bedrift (feks. Amazon) gjelder 200,- regelen uansett hva pakken er merket som (såframt det ikke er bøker). Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 13kr? da bestiller jeg en og ossn er betaling og frakt fra dealextreme.com ? Du betaler via paypal. Funker veldig bra. Skal forresten bestille en HDMI kabel derfra. Er det noen som vet om et bedre tilbud enn $10.18 inkl. frakt ? Forresten ser at den billigst 2 m koster 124,- i prisguiden + frakt så da blir det en ny pakke fra Hong Kong på meg. Vet du hvor lang tid det pleier å ta før man får varene? gratis frakt = sendes på biligste måte = 1uke til 2mnd? Usps har sluttet med Surface Mail så alt må sendes med fly, altså 11-14 dager standardtid med billigste frakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå