snoemann Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Spennende dette egentlig, hva er det som egentlig utløste dette... ? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Den såkalte redningspakken er i prinsippet et økonomisk statskupp ifølge Alex Jones, bankene tar over statskassa. Det er det sikkert delte meninger om. Men jeg skal si at den er ikke perfekt på alle måter. Spennende dette egentlig, hva er det som egentlig utløste dette... ? Noen som har peiling? Ja, og for å si det svært kort. Ekstremt lånefinansiert forbruk, grådighet og dårlige kontrollordninger. Den grundige forklaringen krever et særdeles langt svar. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Den såkalte redningspakken er i prinsippet et økonomisk statskupp ifølge Alex Jones, bankene tar over statskassa. Det er det sikkert delte meninger om. Men jeg skal si at den er ikke perfekt på alle måter. Jeg mener og har sagt det tidligere også, det er "sosialhjelp" for storaksjonærer i de store finansgiganter. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg puttet 100 000 fra aksjefondet inn på PayPalkontoen min på den tiden da dollaren vaket rett under 5 kroner, i forbindelse med et kamerakjøp som gikk i vasken. Hvem skulle tro at det ble en ren valutaspekulasjon? Sist jeg sjekket så hadde jeg tjent 20 000 bare på å ha pengene stående på PayPalkontoen i noen måneder. Så det stemmer i alle fall at blind høne kan finne korn Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Du får være glad det motsatte ikke skjedde Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Noen som kjenner til islandske nettbutikker? Den islandske kronen har gått fra 6,45 norske kr. for 100 ISK til bare 3,17 norske kr. på under en måned. Med andre ord er det halv pris på Island for oss nordmenn nå. Etter kjapp googling finner jeg hotellrom til 200 kr. natta. Hadde vært morsomt å tatt turen Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg trodde denne finanskrisen kom til å ramme dollaren veldig, men isteden så stiger den for hver dag som går, lol. Jeg hadde planlagt serious online shopping, men neida. Kommer den til å fortsette å stige? Eller holder den seg rundt 6 nå? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Den har allerede rammet dollaren kraftig det siste året. Men nå er finanskrisen kommet til Europa for fullt og dermed svekker europeisk valuta seg. Jeg tror vi ser dollaren i overkant av 6 kroner i tiden framover. Endret 8. oktober 2008 av kilik Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja jeg vet at dollaren var veldig lav. Rundt 5 i forhold til krona, til og med lavere enn den kanadiske dolalren en periode...Men jeg var ikke klar over at det var pga. finanskrisen. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Noen som kjenner til islandske nettbutikker? Den islandske kronen har gått fra 6,45 norske kr. for 100 ISK til bare 3,17 norske kr. på under en måned. Med andre ord er det halv pris på Island for oss nordmenn nå. Etter kjapp googling finner jeg hotellrom til 200 kr. natta. Hadde vært morsomt å tatt turen Betyr dette at islendinger skal betale for noe som de har aldri hatt noe politisk eller økonomisk styring over? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Noen som kjenner til islandske nettbutikker? Den islandske kronen har gått fra 6,45 norske kr. for 100 ISK til bare 3,17 norske kr. på under en måned. Med andre ord er det halv pris på Island for oss nordmenn nå. Etter kjapp googling finner jeg hotellrom til 200 kr. natta. Hadde vært morsomt å tatt turen Betyr dette at islendinger skal betale for noe som de har aldri hatt noe politisk eller økonomisk styring over? Antar det, på samme måte som at når det skjer positive ting andre steder som islendingene ikke har kontroll over så nyter de godt av det. Lurer også på hvilke nettbutikker de har på island Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Vil dollaren synke igjen snart? Eller vil den holde seg rundt 6? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Noen som kjenner til islandske nettbutikker? Den islandske kronen har gått fra 6,45 norske kr. for 100 ISK til bare 3,17 norske kr. på under en måned. Med andre ord er det halv pris på Island for oss nordmenn nå. Etter kjapp googling finner jeg hotellrom til 200 kr. natta. Hadde vært morsomt å tatt turen Betyr dette at islendinger skal betale for noe som de har aldri hatt noe politisk eller økonomisk styring over? Det påvirker jo bare islendingene negativt hvis de skal handle i utlandet.. Eieren av hotellrommet for 200 kr får akkurat like mange islandske kroner som han alltid har tatt for rommet, og får kjøpt like mye islandsk brød for pengene Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Vel, du må huske at et så lite land som Island er avhengig av å importere veldig mye fra utlandet. Ting som nå har blitt dobbelt så dyrt. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Burde ikke i teorien å dra til Island og handle der være positivt for deres økonomi? Endret 9. oktober 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Dollarn ligger forresten rett over 6 kroningen... (6.09) Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Burde ikke i teorien å dra til Island å handle der være positivt for deres økonomi? Absolutt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Burde ikke i teorien å dra til Island å handle der være positivt for deres økonomi? Absolutt. Tror ikke HW er så billig der borte. Fant et pra nettbutikker, og på tross av lav islandsk kronekurs var ikke prisnivået laevre enn her. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så klart ikke. Island har ikke den store produksjonen av hverken prosessorer, ram eller harddisker. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Du kan jo kjøpe, eh, varmtvann Eller Björk CDer.. Fyll opp kofferten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå