Gå til innhold

Valuta -- Dollar=8,50 Kr | Euro=9,50 Kr | Pund=12,95 Kr

kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den såkalte redningspakken er i prinsippet et økonomisk statskupp ifølge Alex Jones, bankene tar over statskassa.

Det er det sikkert delte meninger om. Men jeg skal si at den er ikke perfekt på alle måter.

Spennende dette egentlig, hva er det som egentlig utløste dette... ? Noen som har peiling? ;)

Ja, og for å si det svært kort. Ekstremt lånefinansiert forbruk, grådighet og dårlige kontrollordninger. Den grundige forklaringen krever et særdeles langt svar.

Lenke til kommentar
Den såkalte redningspakken er i prinsippet et økonomisk statskupp ifølge Alex Jones, bankene tar over statskassa.

Det er det sikkert delte meninger om. Men jeg skal si at den er ikke perfekt på alle måter.

Jeg mener og har sagt det tidligere også, det er "sosialhjelp" for storaksjonærer i de store finansgiganter.

Lenke til kommentar

Jeg puttet 100 000 fra aksjefondet inn på PayPalkontoen min på den tiden da dollaren vaket rett under 5 kroner, i forbindelse med et kamerakjøp som gikk i vasken. Hvem skulle tro at det ble en ren valutaspekulasjon? :) Sist jeg sjekket så hadde jeg tjent 20 000 bare på å ha pengene stående på PayPalkontoen i noen måneder.

Så det stemmer i alle fall at blind høne kan finne korn :D

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til islandske nettbutikker?

Den islandske kronen har gått fra 6,45 norske kr. for 100 ISK til bare 3,17 norske kr. på under en måned. Med andre ord er det halv pris på Island for oss nordmenn nå.

Etter kjapp googling finner jeg hotellrom til 200 kr. natta. Hadde vært morsomt å tatt turen :)

Lenke til kommentar

Jeg trodde denne finanskrisen kom til å ramme dollaren veldig, men isteden så stiger den for hver dag som går, lol. Jeg hadde planlagt serious online shopping, men neida.

Kommer den til å fortsette å stige? Eller holder den seg rundt 6 nå?

Lenke til kommentar

Den har allerede rammet dollaren kraftig det siste året. Men nå er finanskrisen kommet til Europa for fullt og dermed svekker europeisk valuta seg.

Jeg tror vi ser dollaren i overkant av 6 kroner i tiden framover.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Den islandske kronen har gått fra 6,45 norske kr. for 100 ISK til bare 3,17 norske kr. på under en måned. Med andre ord er det halv pris på Island for oss nordmenn nå.

Etter kjapp googling finner jeg hotellrom til 200 kr. natta. Hadde vært morsomt å tatt turen :)

Betyr dette at islendinger skal betale for noe som de har aldri hatt noe politisk eller økonomisk styring over?

Lenke til kommentar

Betyr dette at islendinger skal betale for noe som de har aldri hatt noe politisk eller økonomisk styring over?

Antar det, på samme måte som at når det skjer positive ting andre steder som islendingene ikke har kontroll over så nyter de godt av det.

Lurer også på hvilke nettbutikker de har på island :p

Lenke til kommentar

Det påvirker jo bare islendingene negativt hvis de skal handle i utlandet.. Eieren av hotellrommet for 200 kr får akkurat like mange islandske kroner som han alltid har tatt for rommet, og får kjøpt like mye islandsk brød for pengene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...