Gå til innhold

Noen tips om pappegøyer i huset?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt litt og fundert på hvilket dyr jeg skal skaffe meg, og valget har falt på en Dvergpappegøye, mye fordi de ikke koster mye, ca 750,-, og egentlig ikke trenger mye stell. (Bortsett ifra mat,vann,bading,kosing, og lek) Har undersøkt litt på nettet og vært nede på den lokale dyrebutikken og fått informert at de er ganske rolige av seg, så lenge det ikke finnes noen skapdører eller gangdører åpne, de elsker tydeligvis å fly inn igjennom dører. Vet også hva de spiser og sånt. Men det jeg vil vite, er om noen har erfaringer med slike pappegøyer(Dvergpappegøyer eller Love Birds som de blir kalt), og som kan komme med noen tips og triks for å få den til å trives aller best hjemme hos meg.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt dvergpappegøye. Min skrek noe helt forferdelig. De trenger mye oppmerksomhet og selskap.

Disse fuglene burde helst være to ilag, men ikke anskaff den andre før du har fått nr 1 tam.

Hvis du har to har de mye selskap i hverandre og trenger ikke så mye fra deg.

Lenke til kommentar

Åy, det vet jeg ikke. Så mye peiling har jeg ikke.

Mine to parret seg hele tiden, så de trivdes nok selvom de skreik forferdelig. Veldig oppmerksomhetssyke.

Du burde uansett tamme din i kjente omgivelser før dere prøver dere på besøk.

Og husk at fuglen skal holdes inni buret hvertfall den første uken for å bli vandt med rommet, buret osv.

Tar jo tid å tamme den, så må du heller prøve deg frem etterhvert.

Bare vær obs på at de tygger på alt, mine var veldig gla i skolebøker og vinduslister. Veldig nyskjerrige og SMARTE fugler. Er ikke lett å "lure" de inn i buret hvis de ikke vil dit :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...